Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.09.2010 09:02 - Spider-Man - The Gauntlet Част 1
Автор: spectacularspidey Категория: Други   
Прочетен: 2850 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 12.01.2015 20:37


 Spider-Man
image
The Gauntlet
Част 1


Завръщането На Някой, Който Не Липсваше


За да обясня какъв точно е замисълът на събитието The Gauntlet, трябва да се върнем към 1987 година и злодея Kraven, по-точно неговата финална афера - "Kraven"s Last Hunt", започнала в Web Of Spider-Man #31 и приключила в Spectacular Spider-Man #132. Виждате ли, Kraven никога не е бил сред най-големите врагове на Spidey. Той е изключителен ловец, но това е. Самата му мотивация не е много интересна. Благорадарение обаче на JM DeMatteis и именно тази история той може да бъде намерен в множество Топ списъци за злодеи. В "Kraven"s Last Hunt" ловецът залавя и побеждава Паяка, след което се облича като него и започва да подкопава репутацията му. Spider-Man евентуално се завръща и Kraven, признавайки, че вече е постигнал най-голямата си цел в живота, захапва дулото и си пръсва мозъка. Това беше уникален "УАУ" момент - писателят добави дълбочина към един по-скоро повърхностен злодей. Наистина ли това е била върховната цел на Kraven? Защото Spider-Man далеч не е най-трудната плячка в Marvel Вселената - пичове като Wolverine и Sabretooth например са по-голямо предизвикателство. Плюс това Kraven побеждава Паяка за момента - значи целта му е била да го надвие веднъж? Не да го убие или да прекрати кариерата му по някакъв брутален начин? Не знам, но за момента това не е важно. Важното е, че оттук започва пътешествието към The Gauntlet. А в него са замесени всички наследници на върховния ловец.

След смъртта на Kraven е разкрито, че той има двама сина. Първият, Vladimir, дебютира в Spider-Man vol. 1 #47 (1994) в историята "Beware the Rage of Desperate Man", чийто главен фокус е Hobgoblin (Jason Macendale). Този образ не е особенно запомнящ се и бива убит следващата година от клонинга Kaine, в Spider-Man vol. 1 #55. Вторият син, Alyosha, е представен в Spectacular Spider-Man #243 (1997), в историята за смъртта на Chameleon. Той също няма какво много да прави (поне различно от предшествениците си), но успява да се задържи до 2003 година, когато прави последната си поява в ужасните мини серии Spider-Man: Get Kraven.

Както виждате, тези заместители на класическия злодей не са успешни. Тъй като първият Kraven отдавна бе изчерпал потенциала, който може да има един злодей-ловец, представянето на нов образ със същите способности не е умна идея. Още повече, че като негови синове основната им мотивация ще е отмъщение за смъртта на баща им - така че какво са си мислели Howard Mackie и JM DeMatteis, когато са създавали Vladimir и Alyosha?

Е, преди да стигнем до The Gauntlet имаме още един наследник на Kraven, огрял страниците на Amazing Spider-Man. Това става в новият свят на Spidey - Brand New Day - броят е #565, а антагонист този път е дъщерята на Kraven - Ana Kravinoff. Ок, трябва да попитам къде и с кой са били зачевани тея деца? Защото единствената жена, с която е известно ловецът да е бил интимен е Calypso - и то не за много дълго време. Така че откъде се пръкват тия отрочета?

Ръкавицата е Хвърлена
Истинското начало на The Gauntlet се намира в юбилейния брой #600 на Amazing Spider-Man - в една от второстепенните истории. Виждаме Madame Web, която бръщолеви за някакви видения, след което Ana Kravinoff e се появява и я нокаутира - и майка й, Sasha Kravinoff, жената на Kraven, се присъединява, казвайки "Сега ловът започва..."

Следващата поява на семейство Kravinoff е в Amazing #604 - част 4 на историята "Red Headed Stranger", която между другото е най-добрата история с Chameleon за последните няколко години. Накратко, той се завръща по-лош от всякога и успява да упои Peter и да заеме неговото място. Злодеят започва да се бърка в личния живот на Spidey, уреждайки му среща с Mary Jane (завърнала се в брой #600) и флиртувайки със съквартирантката му, Michelle. Паякът евентуално се освобождава от капана, в който е поставен, но Chameleon успява да избяга. В края на историята той е поканен от Sasha Kravinoff да "върнат услугата на Spider-Man", понеже той убил съпруга й.

Последния пролог към The Gauntlet е в брой #611, където Sasha и Ana наемат Deadpool, за да отвлече вниманието на Spider-Man, докато те отвлекат Mattie Franklin (Spider-Woman). И наемникът си свършва доста добре работата, в типичен Deadpool стил, като кулминацията е дебатът "Твоята майка е толкова..." между него и Паяка. Броят за съжаление е убит от изключително грозния стил на рисуване на Eric Canete - просто е ужасно за гледане. Но така или иначе, семената са посяти и Ръкавицата може да започне с пълна сила.

Electro
imageПо официална информация, The Gauntlet би трябвало да са серии от свързани помежду си истории, които бавно водят към неизвестна все още кулминация и които ще върнат класическите злодеи в живота на Spider-Man. Пръв е Electro, в историята "Power To The People", Amazing Spider-Man #612-614. Животът му е съсипан, но той все пак успява да създаде движението "Сила за Хората" срещу Dexter Benett, новия собственик на Daily Bugle. Spidey се опитва да го спре, но е критикуван от хората, че напада техния "герой". Benett се съгласява да плати на Electro за операция, която ще го излекува от силите му, ако злодеят прекрати кампанията си. След това Mad Thinker се пробва да излекува Max, като увеличи елекричеството в него, но намесата на Spider-Man превръща Electro буквално в жив токов заряд. В последвалата битка Паяка е помлян, а злодея обръща гръб на Benett, казвайки на нюйоркчани да включат всички ел. уреди в града - така Electro ще придобие върховна сила и ще може да унищожи Bugle завинаги. Spider-Man обаче идва в съзнание и забърква нов компонент за мрежите си, като използва хиническата смеска, с която Thinker е увеличил силите на Max (сещайки се как Electro "изтръпнал" при допир с нея). С новото си предимство героят и злодеят влизат във финална схватка, и последиците са огромни - сградата на Bugle напълно се срива! Плюс това, Benett е с премазани крака! Последните страници виждаме съкрушените Peter, Betty Brant и J. Jonah Jameson, обсъждащи ситуацията - от друга страна, Electro се среща със Sasha Kravinoff...

Това е много добра история. Харесва ми как Electro все още има мотивация, различна от другите злодеи. Има нещо привличащо в супер злодей, който е загубил всичко заради кризата (да, икономическата криза!), но успява да се надигне срещу нечестните бизнеси и мръсните банки. Също така ми харесва новият му дизайн, макар че не е обяснено откъде е татуировката на лицето му. Като цяло е добро завръщане на Electro.

Добре е също така да се види, че въпреки нещастията в живота си, Max Dillon си е останал гад. В началото той е изобразен по-скоро като трагична фигура, но бързо става ясно, че си е все същият подлец - без да се замисля изкопчва милиони долари от Benett, след което го прецаква и разрушава работата му. Именно това повърхностно поведение на Electro e причина да го харесвам като злодей.

Писателят Mark Waid вкарва доста шеги и фрази в устата както и на Spidey, така и на злодея, че даже и при Mad Thinker, а рисунките на Pual Azaceta силно напомнят за Steve Ditko. Сцената, в която Spider-Man и Electro се бият по рушащата се стена носи много силен носталгичен заряд.

Това можеше да е перфектна история, ако не правеше някои хронологични грешки. Първо, Daily Bugle е бил разрушаван и преди - например от Green Goblin в Spider-Man vol. 1 #98. Така че разговорът между Peter и Betty накрая не е много правдоподобен. Betty не е работила само на това място; двамата не са се срещнали тук за първи път. Да не говорим, че и двамата не са работили за Bugle от близо година.

След това имаме коментарът на Peter "Какво ли ще стане, ако и другите ми врагове се ъпгрейднат?" Тази мисъл е толкова извън мястото си - Peter по принцип не се замисля за останалите си злодеи, след като е победил някой.

Последно, какъв е смисълът да променят напиването на Peter от брой #600 в... ами, той всъщност само си е мислел, че е пиян, защото се оказва, че Michell му подменила питието с безалкохолно. Ок, това или го прави пълен идиот, или човекът с най-слаб метаболизъм в света. Е, мерси, чувствам се по-добре относно любимия си герой сега.
Ако преглътнем тези грешки, "Power To The People" е солидно начало на The Gauntlet. Сега семейство Kraven имат в кюпа си Chameleon, Electro, Madame Web и Mattie Franklin. Какво ли са намислили?

Sandman
Приятелката на Peter, Carlie Cooper е обвинена от съда за загубата на ценно доказателство за три случая на убийство. Peter отива на едно от местопрестъпленията и намира следи, които го карат да вярва, че Sandman е замесен по някакъв начин. След раследване от своя страна, той открива, че трите убийства са свързани помежду си.

imagePeter също така разбира, че една от жертвите има дете на име Keemia, което е изчезнало. Нещо повече, тази жертва е имала любовни закачки с Пясъчния. Spidey го открива на Governor Island, но Sandman е развил нови сили - той може да се клонира един вид, като всеки клонинг има собствено съзнание. Само че той не знае, че е убил някой. Според думите му, той е обичал майката на детето, но го отвлякъл, защото тя не разрешавала да вижда малката Keemia. Момиченцето обаче обича своя "татко" и не иска да го напуска. По време на разразилата се битка, клонингите разкриват, че те са отговорни за трите убийства. Sandman е шокиран и се обръща срещу тях. Spider-Man използва моментът, за да грабне детето и да го заведе в Манхатън, където го оставя за осиновяване. Което е тъжен край, понеже Sandman е най-добрият баща, когото тя може да има - поне според думите й.

Е, аз съм приятно изненадан. Отново добра история. Fred Van Lente представя мистерия, която извежда Spidey извън комфортът на града и го поставя в нова зона. Харесва ми и как е изобразен Sandman - той може да е много неща, но не е убиец, което по странен начин го доближава морално до героя. Концепцията на новите му сили също е интересна, а именно, че всеки клонинг оразява различна част от характера му. Появата на старият му костюм е добро намигване към 70-те.

Има и много добра сцена с JJJ и Robbie в първата част на историята, ASM #615. Jonah наистина е съкрушен от разрушението на Bugle, неговият "дом". Двамата си припомнят случки от живота в сградата, и това е един от редките моменти, в които се вижда другата, човешката страна на Jameson.

Единственият проблем с тази история е финалът й, когато Keemia е отведена от социалните служби, защото според тях ако баба ти те пусне навън да играеш, значи не e добър родител. Я пак! Това е нелепа идея. И на всичко отгоре, Spider-Man наблюдава, без да се намеси и да оправи нещата! Имам предвид, не осъзнава ли как съсипа живота на това момиче?

И още нещо - как по дяволите е това част от The Gauntlet?

Rhino
imageТака след две много добри истории с кофти преценени финали стигаме до Amazing Spider-Man #617 - или най-добрата история за Rhino, разказвана досега. Уоу, не съм очаквал, че ще кажа такова нещо.

В тази история Peter вече работи за Front Line, вестника на Ben Urich. Първата му задача е да отиде с репортерката Norah на парти, за да отразят някаква история. Там той среща Aleksei Sytsevich - оригиналният Rhino. Но за изненада на Peter, Aleksei явно е обърнал нова страница в живота си и вече не е злодей - напротив, той работи като охранител и се държи много възпитано. Проблемите обаче не закъсняват - новият Rhino идва в клуба и предизвиква Aleksei на двубой. Peter бързо надява геройските си одежди и идва на помощ, но злодея показва колко е брутален, буквално удряйки Sytsevich по главата с кон. Така Aleksei се предава, пада на колене и официално го провъзгласява за новият Rhino. Той обаче е отвратен от Aleks, виждайки го като слаб възрастен мъж - следователно няма никаква чест в победата. Rhino 2 казва, че ще се върне и напуска сцената.

По-късно, когато Aleksei попълва доклад за полицията, Peter научава още по-голяма изненада - бившият злодей е намерил любовта на живота си, Oksana. Spidey и Sytsevich се срещат пред един месарски магазин, където той е оставил стария си Rhino костюм. Aleks обмисля отново да го надене и да убие "наследника" си, за да защити жена си и живота си. Spider-Man го разубеждава, като му казва, че ако пак се превърне в Rhino ще загуби и двете, и всичко ще бъде както преди. Aleksei благодари на Паяка и се оттегля със съпругата си, казвайки "Заради нея съм готов да бъда всякакъв - дори и страхливец." В последната страница е разкрито, че новият Rhino работи за Sasha Kravinoff, която споделя, че "това бе само изпит, и нищо не е приключило".

Тази история е изключителна. Най-силният й аспект е начина, по който Joe Kelly пресъздава Rhino. Той взе образ, който бе прост злодей с малко потенциал и му добави доза чест, достойнство и респект. Радвам се за Aleksei и този нов живот, който си е създал, и напълно разбирам защо е способен на всичко за жена си. Все пак, преди години той си прави операция на мозъка, защото тогавашната му любима го считаше за твърде тъп. Така че е нормално сега да иска да "бъде всякакъв", за да остане с жена си - и той има право на щастие, в края на краищата.

Колкото до този нов Rhino, наистина не е показано много от него, за да има какво да се каже. Определено е по-брутален от предшественика си - вижте само колко хора е избил в първата си поява. Не помня Aleksei някога да е взимал толкова много жертви (като се замисля, не помня да е взимал каквито и да е жертви). За момента единствено ме човърка въпроса кой е зад маската? Някой стар познат? Надявам се, особено имайки предвид че Kraven-овците явно го познават отдавна.

Joe Kelly също така пише една от любимите ми версии на Spidey. Под версии имам предвид, че Peter е изобразяван по различен начин от всеки писател и никъде това не е толкова очевидно, колкото през The Gauntlet. С това казано, Kelly внася достатъчно вътрешен монолог и достатъчно сарказъм в героя. Разговорът му със Sytsevich пред месарницата е открояваща се сцена.

Amazing Spider-Man #617 e най-добрият брой от #604 насам. Невероятната преработка на Rhino и придвижването напред на Gauntlet историята, плюс доброто представяне на Peter вкарват този брой в Топ 10 за тази година. И понеже явно ще има продължение на сагата с Aleksei, дано то да е на същото ниво, иначе...

Mysterio
imageИ най-накрая един от любимите ми злодеи се завръща. Историята е Amazing Spider-Man #618-620 и тук се случват много неща. The Maggia (мафията в Spider-вселената) е пред разруха, заради няколко фактора - смъртта на Silvermane, лошото ръководство на Bruno Karnelli и враждата им с Mr. Negative. Оказва се, че нито един от старите мафиотски лидери не е наистина умрял - просто са изсценирали гибелта си с помощта на Mysterio. Един от тези лидери е Silvermane. Spider-Man попада на битка между Maggia и Демоните на Mr. Negative. Полицията, начело с капитан Wantanabe се появява и приключва въргала. След това Паяка връхлита на Big Man и неговите хора. Уоу, уоу, уоу, чакай малко, чакай. Big Man? Онзи, който бива убит в ASM #10 преди 48 години? Мамка му. Spidey, разбира се, не е убеден, че това е истинският Big Man (какво и аз), и след като гангстер избива групата му, успява да го пипне и да свали маската. И кой се оказва под нея - George Stacy.

Уоу, уоу, уоу, чакай малко. George Stacy, който умира в ASM #88? Mysterio наистина си върши добре работата. И ако Spidey не се беше досетил в този момент кой злодей е отговорен за всичко това, щеше да изглежда като глупак. За щастие, Peter има мозък и свързва нещата.

Mysterio използва своя Silvermane андроид, за да убие друг мафиотски лидер, Carmine, и подготвя големия финал на акцията си, като взривява The Empyrean Opera - защото там Maggia държат всичките си пари. Когато Spider-Man пристига, Mr. Negative активира своята отрова "Дяволски Дъх", която съдържа ДНК от Паяка - и следователно ще го убие на мига. Spidey успява да задържи дъха си достатъчно дълго, за да излезе през прозореца, но Mysterio използва момента, за да унищожи андроида си и да вдигне сградата във въздуха. Всички вътре умират освен Negative и Демоните му, които са безсмъртни. Quentin Beck (Mysterio) се качва на подготвения за бягство кораб, но Spider-Man го настига. Хората на Beck изтрелват две ракети към полицията, за да разсеят героя, но той пуска паяжини и ги връща обратно към кораба. Паяка и другите скачат във водата, а Quentin като че ли бива отвян от експлозията. Но не, на последната страница го виждаме в компанията на Chameleon (дегизиран като Jean DeWolfe), който му казва за някакви приятели, които си умират да го срещнат.

И това е... о не, има още. Как можах да забравя - в първата част на историята леля Мей е докосната от Mr. Negative, което обръща характера й на 180 градуса и я прави гаднярка, злобна и казваща всичко в очите старица. Не съм сигурен защо това е нужно и докъде ще стигне, но не ми харесва, понеже е егати драстичната промяна.

Иначе "Mysterioso" е още една добра история. Тя е нещо като продължение на първата Brand New Day история (#546-548). След две години и 70 броя най-накрая Spider-Man и Mr. Negative се изправят един срещу друг отново - и макар че ще видим повече от враждата им в следващия брой, поне конфликтът е започнат тук. Също така историята връща гангстерският елемент в комикса, от което съм доволен - хубаво е от време на време Spidey да се бие срещу обикновени хора с оръжия. Това връща спомени от 80-те, когато гангстерската война се отприщи с всичка сила в Amazing Spider-Man #284-288. 

Сега нека да видим завръщащите се образи. Разбира се, първи е Mysterio. За последно той бе видян във Friendly Neighbourhood Spider-Man #11-13, където роля имаха и Quentin Beck, и Daniel Berkhart, и Francis Klum - всички, които са се подвизавали като Mysterio през години. В "Mysterioso" зад маската е Quentin.

Сега, Beck се самоуби в Daredevil vol. 2 #7 (1999), но разбира се, при Mysterio всичко може да е измама. Е, сега той се е завърнал в доста силна форма, въртейки мафията и Spider-Man по плановете си и карайки героя да не вярва на нищо. Затова когато Паяка изкарва вътрешностите на няколко подчинени на Negative, и те се правят на мъртви, Peter въобще не се връзва. Това се нарича правилен портрет както на злодея, така и на героя.

Останалите завърнали се (макар и за малко) лица навяват спомени. George Stacy, Big Man и Jean DeWolffe - не съм мислел, че някога ще ги видя пак, най-вече Big Man. За съжаление знаем, че Mysterio е замесен, така че няма как тези хора да са друго освен илюзии. Все пак, като за моментен шок, появите им си заслужават.

Накрая само да вмъкна нещо - ако писателите си мислят, че поставяйки в последните панели на историите си препратки към семейство Kraven и техния план ще направи тези истории свързани помежду си, лъжат се. Защото не се получава. Завръщането на Mysterio няма никаква връзка с The Gauntlet, и ако тези "приятели, които си умират да го срещнат" са наистина Ana и Sasha, не мога да разбера за какво им е. 

Mr. Negative & Morbius
imageТа както казах, конфликтът с Mr. Negative продължава в Amazing Spider-Man #621. Войната му с Maggia е приключила и Negative е победител, благодарение на Mysterio. Остава обаче проблема с кръвта на Spider-Man, която той държи в базата си. Spidey, заедно с Black Cat, отива там, за да вземе кръвта и да я замени с прасешка. Двамата се промъкват, но биват забелязани от Демоните - и започва битка. Нещата вървят добре за героя, докато самият Negative не се появява. Spidey знае на какво е способен (в мини сериите Mr. Negative злодея използва докосването си, за да изкара наяве тъмната страна на Паяка), но вече е опитвал силите ми и няма пак да се подведе. А и все пак, колко силен може да е Mr. Negative? Отговорът идва чрез удар, който праща Spider-Man през няколко стени и право в някаква тъмна алея. Бих казал, много силен.

За съжаление тук конфронтацията свършва, защото когато Negative отива в алеята, Spidey вече не е там. Отнякъде се чува гласът му, и разговорът им е много добър - Peter казва на злодея, че каквото и да е планирал, той ще го понесе и ще му го върне - защото Negative е нахлул в неговия дом, Ню Йорк.

Второстепенната история в броя засяга леля Мей - в новата й злобна форма тя изхвърля роднините си от дома си, а заедно с тях и Harry Osborn. Harry прави нещо много интересно - отива при Mary Jane. Имам чувството, че MJ не се е появявала от години, а всъщност последната й поява бе брой #605. Интересно ще е докъде ще доведе това съжителство, особено след коментара на MJ "Това не е много добра идея, имайки предвид историята помежду ни".

Е, с изключение на злата леля Мей, Dan Slott предоставя още един перфектен брой. Пъзелът бавно се подрежда за Mr. Negative, и сцената е добре нагласена за една последна (наистина) среща между него и Spider-Man. Мисля, че това ще стане в предстоящата история "Origin Of The Species", но това ще се разбере през септември.

Тази история най-накрая приключи сюжета с кръвта на Spidey, поставя Harry и Mary Jane в опасна близост, отървава се от семейство Reilly (роднините на Мей), и прави от Carlie Cooper достоен поддържащ образ. Срещата с "баща" й показва нейния морал, ум и зрялост за първи път. Определено Carlie има най-много потенциал от новите поддържащи образи, тъй като е и най-земният от тях.

И отново, Mr. Negative е най-успешният злодей от Brand New Day, и искам последната му афера да е наистина експлозивна. Логически, Spider-Man може просто да отиде при The Avengers и да помоли Thor да го разтресе с чука, но няма да е толкова задоволително. Нямам търпение да видя накъде отива всичко това.

Сега, Amazing #622 е пълна противоположност. Първо, няма абсолютно никаква връзка с The Gauntlet. Второ, започва с много извратена сцена (Spidey и Black Cat, в леглото, облечени само по маски). Трето, виждайки Peter, облечен като някакъв готик-траш-метал-фен е просто грешно. Историята в този брой спокойно можеше да бъде разказана като второстепенна, и като цяло тя си е такава. Накратко какво се случва - Peter е бесен, че Black Cat е продала кръвта му на обществото "Dracs". Той отива в клуба им, където мистериозна жена му казва, че знае защо е дошъл. Тя му казва, че кръвта е в притежание на Morbius, дава му адреса на вампира, Spidey отива там, жената също се пристига. Оказва се, че тя е бивша на Morbius, двамата се бият малко, накрая Morbius я убива. Той казва на Паяка, че е закупил кръвта му, понеже вярва, че с помощта й ще може да разработи лекарство за свой приятел. Morbius счупва капсулата с кръвта, но Peter вижда добрата кауза и запретва ръкав, за да дари нова проба. И това е. Наистина няма смисъл цял брой да бъде зает от толкова малко сюжет.

Vulture
imageПродължаваме с Amazing Spider-Man #623-624, което отново няма нищо общо с The Gauntlet (досега май само две от историите са част от Ръкавицата), но поне разкрива произхода на новият Vulture (Red Vulture), който дебютира в #593. Chameleon праща Electro да освободи летящия злодей от затвора, при което той веднага тръгва да търси човека, превърнал го в чудовище. Негов приятел му припомня, че името му е Jimmy Natale, а отговорен за сегашното му състояние е J. Jonah Jameson! Скоро тази новина достига до медиите, откъдето Spidey научава и тръгва за City Hall. Той пристига точно когато Jameson е отнесен някъде в сградата от Red Vulture. Паяка намира злодея, надвесил се над безжизнено тяло, но се оказва, че то не е на JJJ - на охраната, опитала се да го спаси. Spidey започва битка с Red Vulture, която се премества извън сградата. Всичко върви добре за героя, докато не му свършва паяжината. Vulture избягва и отива при приятеля си, който този път разкрива истинската... истина. Всъщност неговите колеги, престъпниците, са го превърнали в изрод, за да бъде техният "скрит коз" в борбата с Maggia, на които ползват помощта на Mysterio. Междувременно, Peter решава да подправи фотосите и да изкара Jameson невинен. Jonah обаче намира измамата и на свикана конференция уволнява Parker, казвайки на всички репортери, вестници и редактори да не му се доверяват и да не го наемат. Peter се изтрелва от City Hall и отива да гледа руините на Daily Bugle, питайки се как е възможно положението да е толкова лошо. 

Втората история на Mark Waid не е толкова добра, колкото предишната (с Electro), но това е главно заради злодея. Не че новият Vulture не струва, напротив - само че до този момент той има само една поява и не се знае нищо за него. Waid му дава задоволителен, приличен произход - нищо шокиращо, но в това няма проблем. Jimmy е човек, предаден от своите. Ок. Някак си е добре, че той и преди е бил от лошите, тъй като това го прави по-опасен - все пак той няма какво да губи, поне за момента. Радвам се обаче, че Jonah не е замесен в създаването му - тези дни са отминали и не виждам кмета на Ню Йорк отново да инвестира пари в злодеи. 

Другото нещо, на което трябва да се обърне внимание е уволнението на Peter. Marvel направиха голяма реклама на тази история: "Peter ще остане без работа и ще има проблеми с парите!" - сякаш това се случва за първи път! A Peter винаги е имал парични проблеми и е бил уволняван и преди. Но те го изкараха, сякаш е нещо нечувано. Не ги разбирам тия хора.

И след това имаме J. Jonah Jameson. Докато вярвам, че той наистина би уволнил Parker и не би подкрепял измама - в същината си Jonah е много доблестен човек, с принципи и идеали - то не мисля, че той би го направил пред толкова много хора. Jonah можеше спокойно да иде с Peter в офиса си и да му обясни решението си. Цялата тази конференция е малко пресилена.

Но Peter да подправя снимки е просто класика. Разбира се, той го е правил и преди, но разликата е, че тук го прави, за да помогне на Jameson. И сега ще трябва да приеме последствията от глупавата си постъпка - все пак той познава JJJ от 15 години (Marvel време), знае за неговото журналистическо око, знае за моралния му код - трябваше да помисли, преди да предприеме такова нещо. Но Peter винаги е действал импулсивно, което обикновено води до лоши последици за него.

Rhino vs Rhino
imagePeter се обажда на Mary Jane и я пита дали ще може да проведат истински разговор, и тя се съгласява. През това време, Новият Rhino атакува Aleksei на една от медийните срещи на Jonah. Sytsevich се съгласява да се бие в стария си костюм. Той всъщност лъже, за да могат заедно с Oksana да се скрият някъде, но преди да успеят, Rhino 2 ги напада. Резултатът е трагичната смърт на Oksana. Съсипан, Aleksei влиза в старите си Rhino одежди и двамата се засилват един към друг, като при удара костюма на Новия Rhino напълно се разкапва. Spider-Man моли Aleksei да спре вече, на което той отвръща „Всичко това стана, защото се опитах да бъда някой, който не съм. Никога няма да ти простя.” След това той се засилва и убива Новия Rhino. Spider-Man и Norah напускат сцената, като тя заявява „Не само новия Rhino умря днес, но и човекът Aleksei Sytsevich.”

О не. Не можа да се стърпиш, нали, Joe Kelly? Преди 7 броя ти представи една новаторска история – стар злодей обръща нова страница в живота си, и се опитва да постави миналото зад себе си. Клишето е накрая някаква беда да го накара отново да стане злодей. Но ти обори клишетата и Aleksei се оттегли със съпругата си, а на сцената се появи нов Rhino. Ти, Kelly, ни накара да съчувстваме на образ, за който никога не ни е пукало много. Но не можа да се стърпиш. Сега, в продължението на тази приказка, ти разрушаваш всичко, което изгради, и върна Sytsevich към старото му състояние. Това ме кара да се питам защо създаде този нов живот, само за да го отнемеш толкова… скоро.

Няма какво друго да се каже. Този брой е добре написан, както казах, Joe Kelly прекрасно разбира Spider-Man, но всичко е замъглено от прекалено ранното разваляне на живота на Aleksei. Това беше перфектното време и начин той да се оттегли от комиксите – да заживее някъде с Oksana, а новият Rhino да попълни мястото му сред враговете на Spidey. Защото Носорога е от онези злодеи, за които няма значение кой е зад маската. Плюс това, този Rhino имаше връзки със семейство Kraven, а това можеше да го вкара по някакъв начин в кулминацията на The Gauntlet. Но явно не е било писано.    Scorpia Следва Amazing Spider-Man #626. След напускане на S.H.I.E.L.D. агент Carmilla Black поема ролята на Scorpia. Sasha Kravinoff я наема, за да открадне костюма на Mac Gargan (първият Scorpion) от The Hood, който го е закупил от Osborn и планира да го даде на престъпникът, който го впечатли. Spider-Man пристига и бива ужилен от Scorpia, поради което временно губи силите си. Michelle Gonzales също идва на бойното поле, за да спре клиента си (понеже тя е адвокат), който ще се пробва за костюма. Peter я спасява и след като силите му се връщат, влиза отново в костюм и отива да помогне на Scorpia срещу The Hood. Той успява и злодейката занася костюма на Sasha. Когато Peter се прибира в апартамента си, двамата с Michelle сключват примирие.

Ох. Най-хубавото нещо тук е, че Michelle най-накрая започва да мяза на човешки образ. Досега тя е изобразявана като луда, нахлуваща в спалнята ти готова да те гръмне, заядлива латиноамериканка. Това я правеше трудна за харесване – всъщност нямаше какво да се харесва в нея. Държанието й към Peter бе много променливо – от флиртуване до влизане с пушка в стаята му. В този брой най-накрая виждаме и една човешка страна в характера й. Знаем, че й пука за хората и не е чак толкова хладнокръвна к… жена. Сега писателите само трябва да поддържат този нюанс в характера й и всичко ще е наред.

Иначе тази история ми е безинтересна. Не съм много запознат с The Hood, но знам, че в момента той е голям играч в Marvel Вселената. Не е обяснено защо той ще организира такова състезание, тъй като една от способностите му е да дарява супер сили на когото си поиска. Така че в надпреварата за костюма на Gargan няма много логика. Да не говорим, че The Hood, както и двамата му подчинени, Tombstone и Bushwacker, са тук само за присъствие и появите им не правят особено впечатление – което си е пропусната възможност.     
Глупостите, които Sasha Kravinoff казва накрая не дават да се разбере за какво й е нужен стария костюм на Gargan, но дали има значение? Съмнявам се, че ще има някаква роля във финала на The Gauntlet, както и повечето неща досега.
  Нещо Може Да Спре Juggernaut?
image
Roger Stern, един от най-добрите писатели след Stan Lee, и мой фаворит, се завръща след 10 годишно отсъствие, предлагайки нещо като продължение на класическата си история „Nothing Can Stop The Juggernaut” от Amazing Spider-Man #229-230 (1982).

Spider-Man вижда как нещо, приличащо на метеор, се разбива в Central Park. Когато отива да види какво е, той намира Juggernaut в безсъзнание. Правителствени хора пристигат и откарват злодея на сигурно място, обаче Spidey го проследява и го пита кой му е причинил това. Точно преди Juggernaut да отговори, новият Captain Universe се появява в стаята и казва, че е дошъл да довърши започнатото – а именно да убие Juggernaut. Започва битка между него и Universe, която дори оказва влияние върху тектонските плочи. Spider-Man се опитва да се намеси, но накрая Captain Universe надделява и заключва героя и злодея в Cosmic Realm, където и двамата са безпомощни. Там той разкрива името си и причините да иска смъртта на Juggernaut. Казва се William Nguyen и е работил за голяма финансова фирма, докато Spidey и Juggy един ден не разрушили сградата. Така той загубил работата си. След това, приятелката му го напуснала. Той не можел да плаща наем и го изхвърлили от апартамента му. Мислейки, че няма вече за какво да живее, William обмислял самоубийство, когато го намерила Enigma Силата и го трансформирала в Captain Universe, давайки му възможността да поправи всички злини в живота си. Juggernaut предизвиква William на честен двубой, той се съгласява и ги освобождава. Но преди битката да започне, Spider-Man ги спира и им напомня, че тектонските плочи имат нужда от поправяне. William не е съгласен и затова Енигма Силата го напуска и се преселва в Juggernaut. Новият Captain Universe затваря героя и William в силово поле, след което отива да поправи плочите. Когато се връща, двамата са успели да се освободят, но преди Juggernaut да довърши William, Spidey го разубеждава и им припомня, че и тримата са такива заради инцидент – но важното е какво правят след това. Енигма Силата поздравява Caine и напуска сцената, осъзнавайки, че няма повече работа тук. Juggernaut се извинява на William и също си заминава. Седмици по-късно той написва книгата „Аз оцелях след Juggernaut”, която става бестселър. Peter размишлява как William е научил урока за сила и отговорност по лесния начин – без никой да умира. След това той отива на среща с Carlie Cooper.

Нека започна с един от най-силните аспекти на тази история – рисунките. Lee Weeks го може, и то превъзходно. Неговият Peter Parker е елегантен и мускулест, прилича на съвременна версия на дизайна на John Romita Sr. Weeks хореографира екшън сцените брилянтно – от наземни схватки до премятания във въздуха, всичко в тези броеве е наслада за окото. Бонус точки за това, че той рисува Juggernaut така, сякаш наистина има човешка глава в шлема му.

Интригата също така е добре подредена. Spider-Man знае, че има няколко „заподозрени” в Marvel Вселената, които могат да свалят Juggernaut, и Stern много добре ни дава да разберем това. Той също накратко припомня предишните срещи между героя и злодея, за да вдигне нивото на интригата. Като цяло, всяка страница е интригуваща.

Spidey дори обяснява набързо концепцията на Captain Universe, за тези които не я знаят. Разбираме, че за разлика от предишните Капитани, новият избраник все още не е осъзнал силите си и мисията, която Enigma Силата му е предала. Именно този конфликт е второстепенния сюжет в историята.

И въпреки че в третата част Spidey повече стои настрана, отколкото да участва в екшъна – хубаво е, че Roger Stern свързва тези броеве с класическата си история „Nothing Can Stop The Juggernaut”  и най-важното – без да противоречи на нито едно хронологично събитие. Писателят дори разкрива как Juggernaut се е измъкнал изпод тоновете бетон, под които Spidey го затрупа в Amazing Spider-Man #230. Също като Joe Kelly, Stern отлично разбира образа на Peter Parker и го пише такъв, какъвто феновете го знаят и обичат – героичен, забавен и с бърз ум. А това не е толкова лесно, колкото звучи.

Ето го обаче проблемът: КАКВО прави тази история тук? Първо, Juggernaut не е враг на Spider-Man – а целта на The Gauntlet уж беше да върне класическите му злодеи. Juggernaut не е от тях, той е враг на X-Men. Второ, историята въобще не е в синхрон със сегашната насока на комикса и Brand New Day като цяло. Без диалогът по нищо нямаше да се познае, че тя е част от този свят – няма ги нито новите поддържащи образи, нито злата леля Мей (която не се е появявала от брой #621). Липсата на „Gauntlet” реклама върху корицата също сочи, че историята не е на мястото си. Не помага и подписа на Lee Weeks, където ясно пише 2008.

През 70-те и 80-те нормална практика е било да се създават по няколко резервни истории, които да се използват в случай, че креативния тим изостане с графика. Е, „Something Can Stop The Juggernaut” май е точно такава. Но за сметка на това пък е много добра история.   Следва Продължение...

В ЧАСТ ВТОРА: Гущера се завръща в най-лошата история за тази година, преди големия финал на The Gauntlet. След 7 месеца публикации и 22 броя "голямото събитие" в живота на Peter Parker достига своята кулминация. Заслужаваха ли си обаче всички тези мъки?



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: spectacularspidey
Категория: Забавление
Прочетен: 886763
Постинги: 190
Коментари: 558
Гласове: 100
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930