Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. kvg55
5. wonder
6. planinitenabulgaria
7. varg1
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. deathmetalverses
12. getmans1
13. samvoin
14. stela50
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. kvg55
5. wonder
6. planinitenabulgaria
7. varg1
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. deathmetalverses
12. getmans1
13. samvoin
14. stela50
Най-активни
1. sarang
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. manoelia
7. samvoin
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. manoelia
7. samvoin
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Постинг
07.12.2010 14:13 -
Spider-Man Shattered Dimensions
Spider-Man
Shattered Dimensions
Ревю
Spider-Man Shattered Dimensions е 30-тата игра, в която Spidey участва и 11-тата от новото поколение платформи. Сега, Паяка не е като Батман, който има само една върховна игра до момента. Spider-Man се радва на няколко доста успешни заглавия (като Ultimate Spider-Man и Spider-Man PS1), затова е трудно да се определи коя от неговите игри е най-добрата от всички. Но Shattered Dimensions определено е едно от по-добрите попълнения във франчайза.
История
По време на битка между Spider-Man и Mysterio в някакъв музей, героят без да иска разрушава артефактът Tablet Of Order and Chaos, което предизвиква проблеми в мултивселената на Marvel. Madame Web извиква на помощ три паралелни версии на Паяка, за да върнат парчетата и да сглобят наново артефакта.
Та добра ли е историята? Ами, и не, и да. Като цяло концепцията не ми допада, защото такива алтернативни мултивселенни приключения не подхождат на Spider-Man. Също така, Madame Web като образ, ме дразни. Добрата страна обаче е, че сюжетът позволява на враговете на Spidey да получат нови способности и да станат по-мощни - тъй като всяко парче на Tablet Of Order and Chaos попада в различен злодей от четирите вселени. Другото хубаво нещо е, че създателите са вкарали достатъчно елементи от по-неизвестните вселени - Noir и 2099, така че незапознати с тях фенове получават силен старт. Но все пак, началната идея не ми харесва особенно затова...
Оценка - 2/5
Графика
Няма две мнения - Shattered Dimensions изглежда просто красиво. Нормалната 616 вселена е с графика сякаш рисувана на ръка, с висока детайност. Noir вселената определено навява чувство за Arkham Asylum - тук всичко е мрачно и потискащо, като преобладаващи цветове са черно и сиво. 2099 вселената е изключително цветна, с безброй неони и технологични... неща навсякъде. Света на Ultimate е близък като атмосфера до този на 616 - с тази разлика, че паяжините са заменени с пипалата на симбиотския костюм. С две думи, графиката рулира.
Трябва да спомена и дизайните на нивата. Отново, голямо разнообразие и голяма креативност са проявили Beenox. Spidey преминава през джунгли, пазейки се от снайпери, злокобни циркови арени, електрически централи, кораба на SHIELD, изоставен строеж, нефтена станция, преправена за реалити шоу, и тн. Отдавна не е имало Spider-Man игра с толкова различни локации, и не, Friend Or Foe не се брои.
Оценка - 5/5
Геймплей
Та както сигурно всички знаят, в Shattered Dimensions се играе с 4 различни версии на Паяка - нормалната 616, Noir, 2099 и Ulimate. Най-различен от останалите е геймплея в Noir вселената. Този Spider-Man не напада фронтално - той разчита на сенките и бързи и брутални takedown тактики. И също като Батман в Arkham Asylum, ако излезе срещу въоръжен противник, гушва букета. Признавам, виждайки Spider-Man в подобна роля е интересно, най-малкото. Spidey 2099 има добавено специално виждане, чрез което забавя времето. 616 и Ultimate, както казах, са доста подобни, но при Ultimate, благодарение на черния костюм можете да влизате в "Rage Mode", при който за кратко време сте непобедим. Това ме води към най-силната страна на геймплея - кажи-речи нонстоп екшън. Имам предвид, някои мисии са препълнени с врагове - нивото с Deadpool например си е една мини-война.
Една иновация, поне в игрите със Spider-Man, е когато действието преминава от трето в първо лице. Това се случва само при бос битките (и някои кът-сцени) и отначало е странно, понеже мишката не се използва, но след като свикнете с това, тази перспектива дава още един вид интерактивност с играта.
Ситуацията с контролите е ок - дежурните W, A, S, D, Q, E, Shift и мишката за атака и суинг/зип. Странно ми е, че левия бутон е за слаба атака, скролера е за силна, а десния за суинг. Очевидно във всяка следваща игра експериментират с функциите на тези бутони, като засега най-успешната комбинация според мен е в Spider-Man 3. Играта има малък проблем, когато Spidey е на стена или таван, камерата понякога не дава най-добрия изглед, а контролите за движение се объркват. Не е нещо фатално, но не трябваше да го има.
Оценка - 4/5
Звук
Shattered Dimensions събира хората, озвучавали Spider-Man през различните десетилетия в различните му анимации - което е върха. Neil Patrick Harris, озвучавал Spidey в комтютърното шоу по MTV от 2003, се завръща като героя от нормалната вселена. Christopher Barnes, дал гласа си на Паяка в Spider-Man The Animated Series от 90-те, се превъплащава като Noir Spidey. Dan Gilvezan - гласа на Peter от Spider-Man And His Amazing Friends (1983), тук озвучава футуристичния Паяк от 2099, а Josh Keaton от Spectacular Spider-Man този път е в ролята на Ultimate Spidey. Всеки един от тези актьори се справя блестящо, но за мен Josh е една глава над останалите - лично мнение.
Но това не е всичко. Steven Blum е зад гласовете на Hobgoblin 2099 и Noir Vulture, John DiMaggio озвучава Noir Hammerhead и 616 Sandman, а Nolan North отново влиза в ролята на Deadpool. И като капак на всичко, нараторът е Stan Lee, чиято последна такава роля в игра е в Spider-Man 2: Enter Electro за PS1, преди 9 години. След разочароващото озвучаване в миналогодишната Spider-Man Web Of Shadows, се радвам, че тук образите звучат така, както трябва.
Оценка - 5/5
Врагове
Единственото ми оплакване от Batman Arkham Asylum бяха бос битките. Единствените, които могат да се нарекат "битки" бяха срещу Bane и Poison Ivy. При Scarecrow и Killer Croc по-скоро избягваш атаки. А финалната схватка срещу Joker е трудна само заради затворниците, които идваха на групи. Сега за Shattered Dimensions - така се прави бос битка.
Босовете трябва да са кулминацията на нивото и, по възможност, трудни. Може да се каже, че играта го постига. В 616 вселената злодеите са Kraven, Sandman и Juggernaut. Най-труден ми беше Kraven, но най-интересно представен е Sandman, като през цялото ниво той е гигантско пясъчно торнадо, разрушаващо всичко по пътя си. Резултатът е постоянно суингване и зипване по различни летящи предмети - pure fun!
Noir вселената е населена със садистични убийствени гадове, от които Hammerhead, Vulture и Norman Osborn са избрани за играта. Леко разочарование е битката с Vulture - по-скоро е досадна, отколкото трудна, понеже злодеят трябва да бъде осветен, за да му навредите, което си отнема време. Най-труден тук е Osborn, който е прекалено силен за фронтални атаки и ударите му вземат много кръв.
2099 предлага Hobgoblin, Scorpion и Lady Octopus. Битката с Hobby ми е любима, тъй като се възползва от вертикалните пространства - по принцип ми харесват схватки изцяло във въздуха. Трудността тук е умерена, босовете не са нито отчайващо лесни, нито досадно трудни.
Света на Ultimate е адски красив и среща играча с Electro, Deadpool и Carnage. Това са любимите ми нива и босове в цялата игра. Както казах, мисията с Deadpool е откачена (в добрия смисъл на думата), като по едно време се озовавате насред океана и трябва да избягвате огромни вълни. Но нивото с Carnage обаче е златно - няма да казвам много, защото си заслужава да се види. Но отново е мини-война между симбиоти, SHIELD агенти и Паяка.
Така стигаме до финалната битка срещу Mysterio... Защо? Защо по този начин? На практика това си е като мисията със Scarecrow в Arkham Asylum, но по-лесна. Според мен, битка ала Marvel Ultimate Alliance щеше да е много по-добър вариант - Mysterio се клонира, прави всевъзможни трикове и илюзии, постоянно променя терена и тн. Уви, може би следващия път.
Оценка - 4/5
Финално
Да завърша ли с клишираното "Явно четири е по-добре от едно?", или да го давам по-спокойно? За мен най-добрата Spidey игра си остава Ultimate Spider-Man, но Shattered Dimensions като нищо може и да е веднага след нея. Превъзмогвайки непасващата история, играта предлага красиви графики, предизвикателни бос битки и екшън, екшън, екшън поне за 10 часа. Стари фенове ще намерят доста елементи от комиксите, а нови фенове ще се запознаят с различни и интересни версии на познатите им герои и злодеи.
Финална Оценка - 4/5
Shattered Dimensions
Ревю
Spider-Man Shattered Dimensions е 30-тата игра, в която Spidey участва и 11-тата от новото поколение платформи. Сега, Паяка не е като Батман, който има само една върховна игра до момента. Spider-Man се радва на няколко доста успешни заглавия (като Ultimate Spider-Man и Spider-Man PS1), затова е трудно да се определи коя от неговите игри е най-добрата от всички. Но Shattered Dimensions определено е едно от по-добрите попълнения във франчайза.
История
По време на битка между Spider-Man и Mysterio в някакъв музей, героят без да иска разрушава артефактът Tablet Of Order and Chaos, което предизвиква проблеми в мултивселената на Marvel. Madame Web извиква на помощ три паралелни версии на Паяка, за да върнат парчетата и да сглобят наново артефакта.
Та добра ли е историята? Ами, и не, и да. Като цяло концепцията не ми допада, защото такива алтернативни мултивселенни приключения не подхождат на Spider-Man. Също така, Madame Web като образ, ме дразни. Добрата страна обаче е, че сюжетът позволява на враговете на Spidey да получат нови способности и да станат по-мощни - тъй като всяко парче на Tablet Of Order and Chaos попада в различен злодей от четирите вселени. Другото хубаво нещо е, че създателите са вкарали достатъчно елементи от по-неизвестните вселени - Noir и 2099, така че незапознати с тях фенове получават силен старт. Но все пак, началната идея не ми харесва особенно затова...
Оценка - 2/5
Графика
Няма две мнения - Shattered Dimensions изглежда просто красиво. Нормалната 616 вселена е с графика сякаш рисувана на ръка, с висока детайност. Noir вселената определено навява чувство за Arkham Asylum - тук всичко е мрачно и потискащо, като преобладаващи цветове са черно и сиво. 2099 вселената е изключително цветна, с безброй неони и технологични... неща навсякъде. Света на Ultimate е близък като атмосфера до този на 616 - с тази разлика, че паяжините са заменени с пипалата на симбиотския костюм. С две думи, графиката рулира.
Трябва да спомена и дизайните на нивата. Отново, голямо разнообразие и голяма креативност са проявили Beenox. Spidey преминава през джунгли, пазейки се от снайпери, злокобни циркови арени, електрически централи, кораба на SHIELD, изоставен строеж, нефтена станция, преправена за реалити шоу, и тн. Отдавна не е имало Spider-Man игра с толкова различни локации, и не, Friend Or Foe не се брои.
Оценка - 5/5
Геймплей
Та както сигурно всички знаят, в Shattered Dimensions се играе с 4 различни версии на Паяка - нормалната 616, Noir, 2099 и Ulimate. Най-различен от останалите е геймплея в Noir вселената. Този Spider-Man не напада фронтално - той разчита на сенките и бързи и брутални takedown тактики. И също като Батман в Arkham Asylum, ако излезе срещу въоръжен противник, гушва букета. Признавам, виждайки Spider-Man в подобна роля е интересно, най-малкото. Spidey 2099 има добавено специално виждане, чрез което забавя времето. 616 и Ultimate, както казах, са доста подобни, но при Ultimate, благодарение на черния костюм можете да влизате в "Rage Mode", при който за кратко време сте непобедим. Това ме води към най-силната страна на геймплея - кажи-речи нонстоп екшън. Имам предвид, някои мисии са препълнени с врагове - нивото с Deadpool например си е една мини-война.
Една иновация, поне в игрите със Spider-Man, е когато действието преминава от трето в първо лице. Това се случва само при бос битките (и някои кът-сцени) и отначало е странно, понеже мишката не се използва, но след като свикнете с това, тази перспектива дава още един вид интерактивност с играта.
Ситуацията с контролите е ок - дежурните W, A, S, D, Q, E, Shift и мишката за атака и суинг/зип. Странно ми е, че левия бутон е за слаба атака, скролера е за силна, а десния за суинг. Очевидно във всяка следваща игра експериментират с функциите на тези бутони, като засега най-успешната комбинация според мен е в Spider-Man 3. Играта има малък проблем, когато Spidey е на стена или таван, камерата понякога не дава най-добрия изглед, а контролите за движение се объркват. Не е нещо фатално, но не трябваше да го има.
Оценка - 4/5
Звук
Shattered Dimensions събира хората, озвучавали Spider-Man през различните десетилетия в различните му анимации - което е върха. Neil Patrick Harris, озвучавал Spidey в комтютърното шоу по MTV от 2003, се завръща като героя от нормалната вселена. Christopher Barnes, дал гласа си на Паяка в Spider-Man The Animated Series от 90-те, се превъплащава като Noir Spidey. Dan Gilvezan - гласа на Peter от Spider-Man And His Amazing Friends (1983), тук озвучава футуристичния Паяк от 2099, а Josh Keaton от Spectacular Spider-Man този път е в ролята на Ultimate Spidey. Всеки един от тези актьори се справя блестящо, но за мен Josh е една глава над останалите - лично мнение.
Но това не е всичко. Steven Blum е зад гласовете на Hobgoblin 2099 и Noir Vulture, John DiMaggio озвучава Noir Hammerhead и 616 Sandman, а Nolan North отново влиза в ролята на Deadpool. И като капак на всичко, нараторът е Stan Lee, чиято последна такава роля в игра е в Spider-Man 2: Enter Electro за PS1, преди 9 години. След разочароващото озвучаване в миналогодишната Spider-Man Web Of Shadows, се радвам, че тук образите звучат така, както трябва.
Оценка - 5/5
Врагове
Единственото ми оплакване от Batman Arkham Asylum бяха бос битките. Единствените, които могат да се нарекат "битки" бяха срещу Bane и Poison Ivy. При Scarecrow и Killer Croc по-скоро избягваш атаки. А финалната схватка срещу Joker е трудна само заради затворниците, които идваха на групи. Сега за Shattered Dimensions - така се прави бос битка.
Босовете трябва да са кулминацията на нивото и, по възможност, трудни. Може да се каже, че играта го постига. В 616 вселената злодеите са Kraven, Sandman и Juggernaut. Най-труден ми беше Kraven, но най-интересно представен е Sandman, като през цялото ниво той е гигантско пясъчно торнадо, разрушаващо всичко по пътя си. Резултатът е постоянно суингване и зипване по различни летящи предмети - pure fun!
Noir вселената е населена със садистични убийствени гадове, от които Hammerhead, Vulture и Norman Osborn са избрани за играта. Леко разочарование е битката с Vulture - по-скоро е досадна, отколкото трудна, понеже злодеят трябва да бъде осветен, за да му навредите, което си отнема време. Най-труден тук е Osborn, който е прекалено силен за фронтални атаки и ударите му вземат много кръв.
2099 предлага Hobgoblin, Scorpion и Lady Octopus. Битката с Hobby ми е любима, тъй като се възползва от вертикалните пространства - по принцип ми харесват схватки изцяло във въздуха. Трудността тук е умерена, босовете не са нито отчайващо лесни, нито досадно трудни.
Света на Ultimate е адски красив и среща играча с Electro, Deadpool и Carnage. Това са любимите ми нива и босове в цялата игра. Както казах, мисията с Deadpool е откачена (в добрия смисъл на думата), като по едно време се озовавате насред океана и трябва да избягвате огромни вълни. Но нивото с Carnage обаче е златно - няма да казвам много, защото си заслужава да се види. Но отново е мини-война между симбиоти, SHIELD агенти и Паяка.
Така стигаме до финалната битка срещу Mysterio... Защо? Защо по този начин? На практика това си е като мисията със Scarecrow в Arkham Asylum, но по-лесна. Според мен, битка ала Marvel Ultimate Alliance щеше да е много по-добър вариант - Mysterio се клонира, прави всевъзможни трикове и илюзии, постоянно променя терена и тн. Уви, може би следващия път.
Оценка - 4/5
Финално
Да завърша ли с клишираното "Явно четири е по-добре от едно?", или да го давам по-спокойно? За мен най-добрата Spidey игра си остава Ultimate Spider-Man, но Shattered Dimensions като нищо може и да е веднага след нея. Превъзмогвайки непасващата история, играта предлага красиви графики, предизвикателни бос битки и екшън, екшън, екшън поне за 10 часа. Стари фенове ще намерят доста елементи от комиксите, а нови фенове ще се запознаят с различни и интересни версии на познатите им герои и злодеи.
Финална Оценка - 4/5
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 100