Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.07.2011 19:50 - Transformers Dark Of The Moon Ревю
Автор: spectacularspidey Категория: Други   
Прочетен: 6012 Коментари: 7 Гласове:
0



image

Transformers: Dark Of The Moon

Review

Чувствам се зле. Току-що преживях един от най-протачените и безцелни филми някога. Очите ме болят, ушите ме болят, главата ме тресе от скапаното 3D, но какво да се прави – трябваше да видя как завършва „сагата“, нали? Все пак, ако съм бил там за началото, ще съм там и за края.

Първият филм Transformers на Майкъл Бей излезе през 2007 и стана хита на лятото. Бих казал, че е полу-добра лента, но след няколко гледания проблемите й лъсват. Като например злодея се появява в последните 30 минути. Или че съдбата на планетата зависи от чифт очила.

Продължението обаче, Revenge Of The Fallen (2009), се оказа един идеално тъп филм, за който съжалявам, че съм отделил 2 часа от времето си. Тук почти нямаме сцена, която да не е отблъскваща или в която да има смисъл. Но имаме досадни хора, роботи с топки, жалки опити за хумор, сюжетни дупки на килограм, роботски рай, слаба финална битка и какво ли още не. И все пак направи достатъчно пари, че да си подсигури трета част.

Та въпросът относно Dark Of The Moon (DOTM накратко) бе дали Бей ще успее да излезе от дупката, в която закопити горките роботи? Дали след два неуспешни опита ще създаде филм, достоен да носи името Transformers?

Отговорът е голямо и тлъсто НЕ.

Умът ми не го побира. Как е възможно от една солидна концепция да направиш три посредствени продукции? Сякаш Бей и екипа му не се учат от грешките си. Според мен не можеш да родиш нещо толкова лошо без да искаш, и то за втори път – трябва да е нарочно. Не виждам друго обяснение. Струва ми се, че са им казали за идеята „огромни роботи се превъщат в яки коли и се трепят“ и продуцентите са започнали да си измислят собствени простотии.

Сюжетът в тройката разкрива, че през 1961 Кибертронския кораб Арк се разбива на Луната, пилотиран от Sentinel Prime. Катастрофата е засечена от НАСА и президентът Кенеди праща совалката Аполо 11 да разследва (колко лесно се пренаписва историята). Не само това, но когато действието се пренася в днешно време, Оптимус открива, че инцидента в Чернобил е бил причинен от батерия от същия кораб. Той отива на луната и намира Sentinel Prime – който пък се оказва предател и отваря „мост“ между Луната и нашата планета, благодарение на което десетки Десептикони навлизат и започват инвазия. Чак сега забелязвам нещо странно – и трите филма за Transformers имат почти еднакъв сюжет, в който нещо от миналото трябва да бъде намерено, за да помогне в настоящето. В първия филм това бяха очилата на дядото на Сам, в Revenge Of The Fallen това беше Матрицата, скрита в незнам си коя пирамида, а в DOTM това са Колоните в Арк кораба, които биха спасили Кибертрон, или нещо от сорта. Същата история, повторена три пъти, и точно затова вече е безинтересна. О, да, забравих за Сам Уитуики и неговата под-история, но честно казано, на кого му пука? Всички са в киното, за да видят как Оптимус и Бъмбълби трошат железариите на Мегатрон и Шокуейв, не заради досадното момче и дузината други хора във филма (за тях след малко). Това е факт, който Майкъл Бей така и не осъзна – но дори и в DOTM Автоботите са по-скоро второстепенни герои, най-вече в последния час. Това е все едно в X-Men мутантите да останат на заден фон, а хората да са главните действащи лица. Дразнещо е, тъпо е и е подвеждащо.

Голям проблем и в трите филма е продължителността им. Dark Of The Moon се разтяга на 2 часа и 22 минути. Но за разлика от Revenge тук сюжетът е по-лесен за следване – Автоботите намират Sentinel Prime, той им обръща гръб, дава старт на инвазията, и трябва да бъде спрян. Това е. Само че структурата и темпото отново са размазани, така да се каже. Историята се развива през първите 50 минути, последния час е една голяма битка, което оставя 30 минути за ненужни глупости. И те до една са свързани с човешките образи.

Отварящата сцена всъщност е феноменална, епична и сред най-добрите визуални представления тази година. Тук виждаме войната за контрол над Кибертрон, и е зашеметяващо. Но тази сцена продължава 2 минути – а когато първите 2 минути са в пъти по-добри от всичко останало, имаме проблем. Надявах че действието ще се развива на роботската планета – но малко след това срещаме Сам, и гаджето му, и родителите му. Боже Мой, как бързо пропадат надеждите.

В този филм има прекалено много хора. Не разбирам – това е последния етап на трилогията, ако може да се вярва на Бей. Защо представяш нови човешки герои? Shia LaBeouf пак играе Сам Уитуики, и пак цялата история на образа му няма никакво влияние върху сюжета. Завършил е колеж и си търси работа, какво от това? Трудно е да му съчувстваш, понеже въпреки тези неволи, младия Уитуики живее добре и има готино гадже. Да не говорим, че Shia крещи доста в DOTM, и всеки път, като чуя писъците му ми идва да хвърля нещо по екрана – толкова е досадно. Новата му приятелка Carly е изиграна от моделката Роузи Хънтингтън-Нещо си и нека ви кажа, ще се молите за Меган Фокс. Роузи не става за актриса, не че ролята изисква някакви умения – достатъчно е да имаш ваяно тяло, а тя го има. Разбира се, това е в контраст с каквато и да е сценична химия между нея и Shia, когато са заедно. Наистина ли се очаква да повярваме, че Carly е неговата „единствена“? Сам прекара голяма част от Transformers 1 в опити да впечатли Микаела, голяма част от Revenge Of The Fallen да се осмели да й каже, че я обича, а сега изведнъж я е забравил? Не на мене тия!

Останалите човеци са още по-зле. С изключение на John Turturro и Josh Duhamel, всички са пропиляни. Джон Малкович и Кен Джеонг генерират голяма излагация, като играят някакви странни бръщолевещи идиоти. Първият няма цел в сюжета, вторият – много малка. Слава Богу, и двамата биват убити. Родителите на Сам се завръщат, за щастие с намалено  участие, но достатъчно, че да ти полазят по нервите, майката по-специално. Alan Tudyk играе някакъв гей, вероятно най-дразнещия образ във филма, а Patrick Dempsey е шефа на Carly, чиято роля само усложни цялата ситуация и честно казано, и в нея не видях много смисъл. Иначе казано, 80% от човешкия каст е противен и ненужен. FUCK YOU, Майкъл Бей!

Но всички знаем, че гледаме DOTM заради големите Автоботи и техните механични врагове. Как се представят тук Оптимус и компания? Еее... не по-различно от предишните филми, опасявам се. Инстинкта за убиване на Оптимус Прайм е развит до краен предел, дотолкова, че той вече не е храбър герой – той е касапин. Прайм разкатава противниците по доста брутални начини и говори неща от сорта на „ще ги избием всичките“. Образа му излиза повече като отмъстител от рода на Punisher, отколкото благороден войн, какъвто трябва да е. Не искам да го казвам, но наистина не ми дреме за тази версия на Оптимус. Плюс това, той има някакво странно любовно влечение към хората – което е много необяснимо, понеже познава 10 човека на кръст, и повечето от тях са задници. И не го харесват. Но по негови думи, мисията му сега е да „разрешава човешки конфликти и да предпазва хората от самите тях“. Ъъъъ, повърня.

Ако сте очаквали някакво развитие за Бъмбълби, търсете го другаде – жълтуркото изпълнява същата роля, както и преди. И все пак е симпатяга. Sideswipe се завръща, този път в малко повече сцени, Mirage (червеното ферари) е сред яките нови попълнения, макар че е тук само за екшъна, и Que, робот, мязащ на Айнщайн, чиято единствена задача е да снабдява Ironhide и хората с някакви boom stick пушки (най-нескопосаното съвпадие, между другото). Говорейки за Ironhide, оръжейния спец бива убит към средата на филма – и сякаш на никой не му пука! Оптимус и Бъмбълби въобще не реагират, даже не съм сигурен, че знаят. Сюжетът си продължава без дори да се опита да направи тази смърт значима. А това можеше да е основната мотивация за Автоботите да спрат Десептиконите веднъж завинаги. Но дори не е спомената.

Mudflap и Skids отсъстват, слава на Вектор Прайм, но за сметка на това имаме Wheelie и Brains. Това са на практира няколко хиляди долара, вхърлени на вятъра, защото двамата, както много други, нямат цел в сюжета. Единственото нещо, което направиха можеше, и трябваше да бъде свършено от някой като Mirage или Бъмбълби. Последните добавени Автоботи са Roadbuster, Leadfoot и Topspin, наричани просто Wreckers. Няма много за казване – тримата имат малко екранно време и участват най-вече в екшън сцените.

image
Всички изброени по-горе неща обаче са нищо в сравнение с ужасния начин, по който Майкъл Бей „оправя“ Десептиконите. За това вече няма оправдание. Shockwave бе рекламиран като главния злодей за третата част, а екранното му време се равнява на 4 минути, 5-6 сцени и 2 реплики. Много лошо, понеже дизайнът му е смазващо добър - даже бих казал, че Shockwave е най-зловещия и добре изглеждащ Десептикон. Soundwave, който в предишния филм беше сателит, сега е нормален робот и се появява за горе-долу същото време. Starscream бива убит от Сам, като малко преди това се справя с боен самолет. Но чашата преля, когато видях съдбата на Мегатрон. Мегатрон, най-злият сред злите, най-лошият сред лошите Десептикони прави едно голямо нищо през целия филм и накрая гушва букета за 2 секунди. В този момент останах без кръв по лицето от яд. Какво по дяволите беше това? Как е възможно да убиеш основния гад на франчайза по толкова лесен начин. Майната ти, Майкъл Бей, на теб, на сценариста, на продуцентите и на всички, одобрили това опозоряване на такъв велик образ. Просто не мога да повярвам – това беше по-зле от битката с The Fallen. Дори не беше битка. FUCK YOU!

Май единствения добре представен Десептикон е Laserbeak. Леко зловещ, с точен дизайн и интересни способности, той е едно от добрите неща в DOTM.

Така оставаме със
Sentinel Prime, който предполагам е основния двигател на сюжета, макар че и за него няма много какво да се каже. Озвучен от Леонард Нимой (Др. Спок в Star Trek), той е ментор и предшественик на Оптимус, който обръща гръб на Автоботите. Естествено, тази измяна като че ли остава незабелязана от всички освен Оптимус, така че не може да се определи значението й. Все пак, битката им беше добра. Не е ли странно обаче, че Sentinel Prime не бе показан в нито един трейлър? Или може би съм го пропуснал.

Така наречената инвазия не е нещо особено. Не стига, че моментумът й е убит от другия обрат в сюжета, но честно казано, не е толкова масивна. Може би има 10-15 кораба в града и малко повече Десептикони, но нищо грандиозно. Също така, тя се случва някакси между другото – корабите идват сякаш изведнъж. Това е в следствие на слаб монтаж, нищо повече.

Какъв по-добър завършек на този умопомрачителен филм от претупан финал без никаква развръзка на сюжета или главните герои. 50 секунди след като Sentinel пада мъртъв, финалните надписи се появяват. Не е ли гениално? Какво ни интересува дали случилото се в трите филма означава нещо за роботите и хората, дали правителството се извинява на Оптимус, неее, битката свърши, чао, довиждане, лека нощ. На всичкото отгоре сме принудени да гледаме тъпите лигни на Сам и Карли, сякаш на някой му дреме. FUCK YOU!

В Dark Of The Moon все пак има добри аспекти. Като начало, сюжетът всъщност е зает от епизодите The Ultimate Doom и Megatron’s Master Plan на оригиналната анимация. Именно затова не е толкова сбъркан, колкото в предишните части. Carly също е образ от сериала, макар че двете версии имат много малко общо помежду си. Друг плюс е че този път десептиконската заплаха е по-осезаема - този път виждаме как убиват хора. Доколкото си спомням, никой не умира в Revenge Of The Fallen и Transformers 1.

Разбира се, екшън сцените и специалните ефекти са много добри, да не кажа перфектни. Автоботите и Десептиконите изглеждат мега-реални. Битките са интензивни и мащабни, но това надали ще изненада някой, гледал предишните части. Финалната битка с кажи-речи всички злодеи, този път е заснета много по-добре, много по-изчистено, така че да се разбира какво става и кой кого удря. Поне аз нямах проблем – дори забелязах Brawl за момент. Доста яки кадри са вмъкнати в тези сцени. Лошото тук е, че камерата следва най-вече хората войници и Сам, докато Автоботите правят Бог знае какво, Оптимус е заплетен в кабелите на някакъв кран, а Мегатрон и Sentinel Prime просто стоят и наблюдават. Съжалявам, но това си е позор от най-висока степен.

Още мисли и въпроси:

* Един от Десептиконите прилича на Хищника – това е яко.

* Сам все още ли вижда кодове, проектирани от Куба в съзнанието си?

* Защо Оптимус се блъска в огромния робот-червей в началото? Да не е сляп?

* Откъде Оптимус се сдобива с криле и двигатели за летене?

* Как така кораба на Sentinel Prime се разбива на Луната, щом е ударен над Кибертрон?

* В една сцена Carly влиза в стаята при Сам, а Бъмбълби се стряска, сякаш е видял призрак. WTF?

* Защо в първия филм, след като се събужда, Мегатрон тръгва да търси Куба, а не Колоните – щом „явно“ това е бил планът от самото начало? Защо не го прави в Revenge Of The Fallen?

* Защо Оптимус носи със себе си Матрицата и я ползва да съживява Автоботи, след като предназначението й е да задвижи слънчевата машина в Египет?

* Кога и как се е озовала цяла армия Десептикони на Луната?

* Как е възможно Сам да бъде влачен и размятан навсякъде от Starscream, и нищо да му няма?

* Трябваше да го спомена по-рано, но защо Бъмбълби все още е приятел със Сам? Копеленцето се държи адски грубо с жълтия Автобот, и постоянно му чете конско. Никога не е доволен от него, въпреки че ако не беше той, сега Сам нямаше да е сред живите. Още една причина да не го харесваме.

* Малкият десептикон-куче Igor, който се върти около Мегатрон – кълна се, той прави по-малко и от шефа си. Ето още няколко хиляди, дадени за оня дет духа.

* Върховният план на Sentinel е следния – чрез космическите мостове ще пренесе планетата Кибертрон в земната атмосфера, и ще я построи наново, като ползва хората като роби. Някой друг да намира това за глупаво? Съмнявам се, че 6 милиарда души (в това число деца и възрастни) ще свършат работата по-бързо и по-добре от 20000 Десептикона. Също, няма ли гравитацията да окаже някакво влияние на такова огромно тяло в близост до планетата ни?

* Не стига, че Мегатрон е превърнат в злодей-сянка, ами към края на филма Carly, от всички възможни лица, отива при него и на практика му казва да се обърне срещу Sentinel Prime, иначе ще бъде неговата кучка. Сега, Мегатрон има мозък и би трябвало да знае това без някаква пачавра да му го натяква, но защо точно Carly, по дяволите? Защо не Сам, Ленъкс или някой, който познава Трон по-добре? Защо не Оптимус? Мамка му, това е тъпо. Мегатрон е манипулиран от модел на Victoria Secret! FUCK YOU, Майкъл Бей!

* Какво по дяволите прави Shockwave, преди да се появи за финалната битка?

Изненадан съм колко много хора харесват този филм. В IMDB рейтинга му е 6.9/10. В Замунда повечето коментари са от сорта на „уникален“, „адкия филм“, „най-добрият за 2011“, „нямам думи, това беше жестоко“ и тн. Печалбите му до момента са 660 милиона долара. Това е страшно – тези хора или не им пука за Трансформърите и колко мизерно са третирани, или просто искат специални ефекти и нищо повече.

Финал

И така приключва трилогията за Трансформърите. Беше ли добра? Не, но трябваше да бъде. Роботите притежават богата митология и доста интересни образи, велики герои и злодеи – но Майкъл Бей отказа да възприеме това. Вместо това той се съсредоточава върху човешките образи, хумор, който няма място в тези филми и добри екшън сцени. На Бей не му пука много-много нито за Автоботите, нито за Десептиконите – и мисля, че тук това се вижда ясно.

Transformers Dark Of The Moon е по-добър от Transformers Revenge Of The Fallen, но все пак е лош филм. Хората го защитават с изказвания от сорта „филм за големи биещи се роботи – какво очакваш?“ или „филм на Майкъл Бей – очаквай само екшън и мацки, без много локига“. Това не са смислени аргументи. Гледали сме добри филми за човек, който се облича като прилеп и излиза нощем, за да лови престъпници. Гледали сме добри филми за убиец на вампири, червен демон от Ада, човек с паешки способности и какво ли още не. Не виждам причина лента за огромни роботи да съдържа само екшън и визуални ефекти. Бих казал, че големият проблем в Transformers 3 са образите на Автоботите и Десептиконите и това, което е направено с тях. С една дума, нищо. Всички са тук само за да се бият, стрелят и накрая, избрана част от тях да умрат. Това, и дразнещите хора.

Оценка 1.5/5

И като за истински финал, нека видим какво не успя да постигне Бей с цялата трилогия:

1)      * Не успя да изгради последователна и логична хронология между филмите.

2)      * Не успя да придаде значимост на смъртта на Оптимус Прайм (или който и да е трансформър) или да обясни какво означава да бъдеш Прайм.

3)      * Не успя да пресъздаде взаимоотношенията между Мегатрон и Starscream.

4)      * Не успя да покаже респекта, който таят един към друг Мегатрон и Оптимус (освен в първия филм, и то за кратко).

5)      * Не успя да даде характеристики на който и да е от роботите, освен може би Оптимус. Ако някой ми каже що за персона е Ratchet, ще му дам медал.

6)      * Не успя да вкара по-разнообразни трансформъри като Инсектиконите, Диноботите, Галватрон, Ултра Магнус или, не дай Боже, Уникрон.

7)      * Не успя да създаде реални, симпатични човешки образи. Сериозно, всеки човек в тези филми се държи като откачен, задник или най-големия тузар.

Какво постигна режисьора – ами, направи много пари и превърна името Трансформърс в печелившо. Майкъл Бей и Shia LaBeouf заявиха, че това ще е последния им филм по темата. Ураааааааа! Чакам ребуут начело с Крис Нолан. Или Джон Февроу. Абе някой, който знае какво прави.

Оценка за трилогията като цяло 2/5




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - относно * Откъде Оптимус се сдобива с криле и двигатели за летене?
29.07.2011 02:45
Във вторият филм имаше един къде беше SR71 Blackbird десептикон с мисия да търси Матрицата,
впрочем ще си добавя блог-а ти.Добро ревю,в известна степен споделям написаното.
цитирай
2. анонимен - ..
29.07.2011 04:42
Напълно съм съгласна..Осевн ефектите,които не може да се отрече че са страхотни,филма куца отвсякъде :|
цитирай
3. spectacularspidey - Да, обаче във втория филм Оптимус си ...
29.07.2011 13:13
Да, обаче във втория филм Оптимус си маха крилата след като убива The Fallen, а тук от нищото изведнъж ги има. Благодаря за добавянето между другото :)
цитирай
4. анонимен - Да, обаче във втория филм Оптимус си ...
30.07.2011 23:51
spectacularspidey написа:
Да, обаче във втория филм Оптимус си маха крилата след като убива The Fallen, а тук от нищото изведнъж ги има. Благодаря за добавянето между другото :)


е нали ремаркето на ТИР-а (оптимус) дефакто са въпросните крила... смисъл такъв той си ги е направил на ремарке........... Как ? е това вече трябва да питаме Майкал Бей (Fuck YOU и от мене )
Бай да уей... ще ни разкажеш ли за трансформерс... смисъл каква е историята,какво е да си Прайм.... и как завършва тя :)
цитирай
5. spectacularspidey - Ремаркето доколкото разбрах служи ...
31.07.2011 01:01
Ремаркето доколкото разбрах служи за складиране на оръжия. Ще го имам на предвид за историята на Трансформърс :)
цитирай
6. анонимен - Това не е краят...
25.08.2012 07:49
За съжаление това няма да е краят на сагата,а ще има още един филм от Майкъл Бей.Филмът го гледах преди пет дни и не ми хареса-непракъснато само експлозии без смисъл,а репликите които произнасяха героите бяха покъртително зле.Един от най-слабите филми,които съм гледал!
цитирай
7. spectacularspidey - Хубаво е, че има хора, които осъз...
26.08.2012 20:57
Хубаво е, че има хора, които осъзнават какво означава слаб филм, и искат нещо повече от безмозъчен екшън. Иначе знам за четвъртата част - щом Бей пак ще режисира, значи може и да е още по-зле...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: spectacularspidey
Категория: Забавление
Прочетен: 882693
Постинги: 190
Коментари: 558
Гласове: 100
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031