2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. kvg55
6. wonder
7. mt46
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. tota
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. dobrota
8. ambroziia
9. bojil
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Прочетен: 6385 Коментари: 11 Гласове:
Последна промяна: 21.10.2011 14:39
Spider-Man: Edge Of Time
Review
Отново идва края на годината, а заедно с него идват и доста игри с комиксови супер герои. X-Men Destiny излезе в края на Септември, Edge of Time се пръкна преди седмица, а мисля че няма нужда да напомням за Batman Arkham City. Относно новата Spidey игра, засега я няма за компютър, но в тоя град най-накрая отвориха игрална зала с Playstation 3, така че успях да я врътна за 3-4 дена и 7-8 часа. И сега е време да представя мнението си за нея.
В SM: Edge Of Time времето не е на Ваша страна. Разработена от Beenox, отговорниците за миналогодишната Spider-Man: Shattered Dimensions, Edge Of Time представя едно приключение през времето и пространството, в което са въвлечени Spider-Man от нормалната вселена, Spider-Man от годината 2099 и нов образ, създаден за случая – Walker Sloan. Играта може да мине за продължение или добавка към Dimensions, понеже ползва същите енджин и графика, но след като Beenox потвърдиха, че е самостоятелна история, нека видим за какво всъщност иде реч.
История
Та значи сюжетът е следния – играта отваря действието с битка между Amazing Spider-Man и Anti-Venom, в която Паяка умира. По това време във вселената 2099 (едно от възможните бъдещета на Marvel вселената) Spidey 2099 (Мигел О‘Хара) се опитва да спре шефа си Walker Sloan в корпорация Алкемакс да се върне назад във времето. Sloan се опитва да попадне в края на 70-те години, за да основе Алкемакс по-рано и така да промени бъдещето. Той успява, а Spidey 2099 установява контакт с Amazing Spidey (известно време преди смъртта му), и след като му обяснява ситуацията, двата героя се спускат в мисията да спрат Walker и да поправят времевата линия.
Spider-Man се е занимавал с алтернативни вселени в комиксите (даже последния юбилеен брой е такъв), както и с пътувания във времето, но отново, това просто не е подобаваща среда за него. Просто е странно да го гледам в такива приключения. Това е все едно да направят игра с Батман, в която той отива на центъра на Земята и се среща с клонинг на баща си, за да спаси повърхността от извънземни нашественици. Все пак, тук мога да кажа, че ми беше интересно как ще се развие историята и какво следва по-нататък. За това се е погрижил Peter David, ко-създател на комиксите за Вселената 2099, който вкарва доволно количество диалог и задявки между двата Паяка, и движи събитията с полу-бързо темпо. В Shattered Dimensions нямаше много движение в сюжета, поне в първите няколко мисии.
Оценка – 3/5
Графика
Визуално Edge Of Time е копие на Shattered Dimensions. Е, може и да има някакви подобрения, но поне аз не ги забелязах, освен може би леко различните дизайни на Amazing Spidey и Spidey 2099. Това не е задължително нещо лошо, но не е и впечатляващо. Също така понеже цялото действие се развива в сградата на Алкемакс, няма и голямо разнообразие от терени. Ще се въртите из идентични коридори, огромни стаи, генератори и тем подобни. Що се отнася за ефектите, наистина ми се ще да бяха намалили количеството им, най-вече когато героите се бият, около тях става цяло светлинно шоу. А в комиксите отдавна спряха да слагат такива, и реално погледнато, не би трябвало да ги има.
Играта обаче притежава добри кът-сцени, интересно направено интро и на места кинематографична гледна точка на камерата. Хареса ми и как костюма на Amazing Spidey става все по-окъсан с напредване на действието. Макар да не е много, и определено не е нещо ново, все пак тези неща са добре дошли в иначе ниското графично еднообразие, поднесено от Beenox.
Оценка – 3/5
Геймплей
По принцип това е най-силната страна на Edge Of Time. Основата на геймплея е същата като тази в Shattered Dimensions (и повечето игри за Spidey) – контролирате един от двата Паяка, скачате, зипвате се, суингвате, атакувате, пълзите по стени и тавани, ползвате компютърни терминали и тем подобни. Запазени са free-fall нивата за Spidey 2099, които са наистина впечатляващи и изискват бързи реакции, както и специфичните атаки с паяжини за Amazing Spidey. Разликата е, че първият притежава способност да генерира холографски свой образ, с който да измамва враговете, а втория е въоръжен с Hyper-Sense, което му позволява да се движи досто по-бързо и да преминава различни препядствия. Тези две способности са интересни, но не се налага да се използват често.
Макар че са различни като характери, двата Паяка са почти еднакви като играчи. И Паркър, и О‘Хара навързват комбота с един бутон, вдигат враговете във въздуха с друг и стрелят мрежа с трети. Трупането на опит и отключването на нови комбота не развива екшъна по какъвто и да е начин (освен че го прави по-лесен). Битките не искат кой знае какви умения, и не предлагат кой знае какви предизвикателства, така че надвиването над опонентите не носи онова чувство за победа, което усетих след битката с Carnage в Shattered Dimensions. Гореспоменатите флаш-ефекти служат по-скоро за разсейване, отколкото да помагат на играча.
Интересната добавка/промяна/новост в геймплея е интеракцията между Amazing Spider-Man и Spider-Man 2099 чрез една почти умело-ама-не-баш обяснена концепция, наречена „carnival causality”. Благодарение на този аспект ако единия Паяк е обграден от варели, излъчващи радиация в бъдещето, другият може да ги разруши в миналото и да спаси колегата си. Интеракцията внася добра доза адреналин и мотивация за бързи действия на доста моменти (например когато Spider-Man 2099 е на път да бъде разчекнат от огромен робот) – само не се опитвайте да приложите логика в ефекта й.
Голяма част във всяка игра за Spider-Man е начинът му на придвижване, а именно суингването. Тук то остава по-скоро на заден план. О, да, ползвах го често, но никога за особено дълго време. В повечето случаи се зипвах или отскачах нагоре с помощта на мрежите. Това е следствие от факта, че най-често Паякът се намира в коридори или други малки затворени пространства, което отнема чувството за свобода, идващо от скоростното носене из въздуха. За сметка на това зип системата е перфектна и ще Ви спасява кожата в 70% от случаите.
Като цяло геймплеят в Spider-Man: Edge Of Time е солиден, но белязан от няколко пропуснати възможности. Налице са дежурните допълнителни костюми за отключване и „предизвикателствата“, които изскачат от време на време, но те бързо омръзват и се явяват само като дисктракция от дадената мисия. Ограничените пространства не помагат. Това не са кой знае какви минуси, но снемат удоволствието от геймката. Все едно да направят игра с Thor, в която Бога на Гръмотевиците не може да лети постоянно – а, какво, вече има такава?!?
Оценка – 3.5/5
Звук
Josh Keaton отново влиза в ролята на Amazing Spider-Man, и се справя отлично. След анимацията The Spectacular Spider-Man той е единственият глас, който асоцирам с Паяка, когато чета комикси. Josh е перфектен в ролята. Гласа на Spider-Man 2099 е предоставен от друг ветеран в областта, Christopher Barnes – може да го знаете като Spidey от шоуто по Fox Kids. Ясно изразеният му хладен тон върши работа, но нямаше да е зле да върнат Dan Gilvezan, който озвучаваше футуристичния Spidey в Shattered Dimensions. Barnes е ок, но не съответства 100% на ролята. Все пак, не е голямо оплакване.
Най-рекламирата звезда в играта, Val Kilmer, дава глас на „главния“ антагонист Walker Sloan, но честно казано, екранното му време и поверените му реплики са толкова малко, че надали ще го запомните с нещо конкретно. Той е зъл учен от бъдещето, голяма работа. Laura Vandervoort (Supergirl от Smallville) е Mary Jane, a Kate Sackhoff е Black Cat 2099. Единственият, който изпъква сред злодеите е Anti-Venom, озвучен от гениалния Steven Blum – той е истински звяр (и злодея, и актьора).
Оценка – 3/5
Врагове
По тази графа играта губи много точки, особено ако я съпоставим (отново) с Shattered Dimensions, която притежава едни от най-интензивните и интересни бос битки, които съм виждал. Знаете ли колко боса ще срещнете в Edge Of Time? Трима! Това е убийствено малък брой, като се има предвид еднообазните врагове, с които Spidey се трепе преди големите злодеи.
Нормално, Anti-Venom е най-интересен и труден. При него най-често се умира, което е добре – трябва все някакво предизвикателство да има. Дизайнът му е страхотен, движенията бързи и взимащи доста кръв, и като като цяло е кеф да се биеш срещу него. Изненадан съм, че Beenox са включили относително нов комиксов образ (дебютирал лятото на 2009), но щом са го представили подобаващо, няма проблеми.
Вторият бос е Black Cat 2099. Битката с нея е дразнеща, защото трябва да я победиш 5-6 пъти, като след всяко заличаване на кръвта й тя се телепортира на ново място, но пък е лесна, понеже можете да избягате, за да напълни вашата. Котката няма голямо присъствие и образът й флиртува открито с Паяка, както във всички игри, в които се е появявала. Но със сигурност ще запомните циците й.
Тъй като Walker Sloan е злодей, създаден за специално за играта, той няма силата, която би внесъл един вече утвърден такъв, затова към кулминацията на сюжета ученият бива кръстосан с Doc Octopus и Anti-Venom в изчадието Atrocity. Нивото с този гад е наистина интензивно и навява спомени на Dead Space, пресъздавайки чувството, че нещо ужасно те дебне и може да нападне всеки момент. Atrocity е много силен и труден за убиване, така че ако ще играете, пригответе се за достойна финална битка.
Нормалните врагове, които се срещат из нивата не са нещо особено. В повечето случаи става дума за различни роботи и мутанти, чийто атаки не варират кой знае колко. А това писва бързо. Всъщност повече проблеми ще ви правят лазерните препядствия и другите капани, както и падащите нива.
Оценка – 2.5/5
Финал
В края на краищата се радвам, че играх Spider-Man: Edge Of Time, но не бих я купил, нито пък врътнал наново. Играта е по-скоро като експанжън за Shattered Dimensions, и имайки предвид колко добра и забавна беше онази, тази е стъпка назад за поредицата. Силна като презентация, но слаба в детайлите си, Edge Of Time спокойно може да бъде пропусната в очакване на нещо по-добро. Все пак, препоръчвам я само заради мисиите срещу Anti-Venom.
Оценка – 2.5/5
22.10.2011 21:55
ама не ме заинтригува и няма да я изиграя ,но виж тазе предната част ще я потарся:)
25.10.2011 19:38
26.10.2011 11:05
29.10.2011 00:34
не още ами казаха ми,че доста заглавия има .. към 150 игри всичко най-ново.
29.10.2011 20:53
Едва ли аз като цяло много трудно за сарибявам по нещо различно от
Modern Warfare 1-2 ,CS, само тая мисля да хода да я играя 1вата част където каза :)
01.11.2011 21:25
и аз им се чуда как играят modern warfare 2 с джойстик ама го праят и играят се едно с мишка цъкат какви катили :D