Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.03.2012 17:10 - Justice League Doom
Автор: spectacularspidey Категория: Други   
Прочетен: 7360 Коментари: 8 Гласове:
1



image

 Justice League Doom

Ревю 

Justice League Doom е от филмите, които ме карат да съжалявам, че съм запознат с комиксовия материал. Гледам останалите ревюта и мнения – изглежда хората много харесват филма, и ми се иска и аз да бях подходил към него с по-отворено съзнание. Но тъй като знам оригинала, знам колко много по-задълбочен поглед към нещата, които приемаме за даденост можеше да бъде филма, считам го за солидна, но разочароваща добавка към линията на DC Universe Animated Original Movies. Това е последният филм, написан от Dwayne McDuffie, преди злощастната му смърт през Февруари 2011.

Сюжетът на JL Doom включва супер злодея Vandal Savage, който има план да изпепели половината население на планетата, за да властва над другата половина. Той очаква Лигата на Справедливостта да се опита да му попречи, затова събира едни от най-големите врагове на всеки член на Лигата, за да отстранят героите един по един. Как възнамеряват да го сторят ли? С тайните планове за неутрализация на Лигата, сътворени от Батман в случай, че някой от колегите му премине към „тъмната страна”.

По принцип когато продуцентите променят елементи от комиксите, те го правят, за да премахнат ненужни аспекти и за да може филма да има смисъл сам за себе си. Може такъв да е случаят и с Doom, но тук промените са озадачаващи, поне за мен. Филмът е базиран, но не директно адаптиран, по комикса Justice League: Tower Of Babel, в която главния злодей е Ras Al Ghul. Тук обаче имаме Vandal Savage, безсмъртен завоевател, който е изключително безинтересен образ. Ras Al Ghul е сред най-великите противници не само на Батман, но и на цялата супер геройска общност в DC. Savage може и да е кадърен опонент (не съм чел броеве с него, знам го единствено от анимацията), но тук е представен като че ли не се е спречквал с Лигата преди – което си е трудно за вярване. Но той казва „Аз нямам лични дрязги с тях” – това го прави просто поредния заблуден изтребител с големи амбиции. Промяната в плана му върши работа за филма, но отново е нищо, или поне не толкова интригуващо, колкото оригиналния план на Ras.

Колкото по-амбициозни стават тези анимирани филми, толкова повече започва да им пречи ограниченото времетраене. Повечето оползотворяват 70-те си минути идеално (Batman Under The Red Hood, All-Star Superman, Batman Year One, Wonder Woman), но някои, най-вече отборните истории, не могат да разгърнат наратива си и да развият важните сюжетни точки както трябва. Защо не могат тези проекти да бъдат по час и половина? Толкова ли ще им се вдигне цената? Най-интересната сцена в Doom например се очакваше да бъде конфронтацията между Лигата и Батман, където героите да обсъдят дали действията на Прилепа са оправдани и дали да остане в организацията им. Е, въпросния разговор трае някъде около минута, без сериозна дискусия и реални доводи по проблема. Можеше да ни се каже нещо за лоялността, предателството, подготовката, параноичната натура на Батман, какво означава да работиш в екип, какво спира тези хора със супер сили да ги използват за злини и какви ли още не интересни теми. Но сценарият прескача тези казуси, сякаш не са от голямо значение, докато всъщност те са центъра на цялата история.

image
Интересно ми е как човек, който има само бегли познания за DC, ще реагира на някои от избраните злодеи. Bane и Metallo са достатъчно известни, било то поради предишни участия във филми или анимации (или игри), но по отношение на останалите – Star Sapphire, Cheetah и Malefaak, филма няма да ви даде удачни причини какво прави тези индивиди достойни противници на съответните им герои. Нито способностите им, нито произходите им биват обяснени, което все пак е нормално за лента с много екшън. А и винаги съм смятал, че Cheetah, като враг на Wonder Woman, e тъпа идея. Човекоподобна котка срещу принцеса-богиня-войн си е нелепа картинка.

Добрите страни на Justice League Doom не са за пренебрегване, но те отдавна са станали стандарт за Warner Animation и вече сме свикнали с тях. Филмът е анимиран перфектно, изпълнен с цветове и посипан със здрав екшън. Всеки герой и злодей получава достатъчно екранно време, че да не се чувства като подминат. Doom е озвучен от ансамбъл стари познайници – Kevin Conroy (Batman), Tim Daly (Superman), Susan Eisenberg (Wonder Woman), Nathan Fillion (Green Lantern) и Phil Morris (Vandal Savage), които се справят, както винаги, блестящо.

Най-добрите моменти идват, когато злодеите започват да изпълняват плановете на Черния Рицар, като тук филма създава ярко чувство на съспенс и безнадеждност. Особено ми харесаха паденията на Green Lantern, който бива подведен, че е позволил живот да бъде отнет въпреки че е могъл да предотврати това, и Супермен, който се опитва да разубеди служител на Daily Planet да не се самоубие. Ударът срещу Батман също е много интересен, но засяга тежка за образа тема, но отново, сценария не се задълбочава в нея.

Има още дребни пропуски и яки неща, но няма да ви отегчавам с тях. Най-добре гледайте и сами си преценете. Justice League Doom би задоволил всеки, търсещ екшън и интересна история, с главни действащи лица Batman, Superman, Flash, Green Lantern, Wonder Woman и Martian Manhunter. Но филмът можеше да бъде и анализ на това как се  гради и/или разрушава доверието в един отбор, но понеже пропуска тази възможност, не мога да му дам по-висока оценка.

 

Оценка – 2.5/5

image
Да почива в мир Dwayne McDuffie, един от най-талантливите писатели в комиксовия и анимационния медиум. R.I.P.!




Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Justice League Doom
08.03.2012 13:07
"Тук обаче имаме Vandal Savage, безсмъртен завоевател, който е изключително безинтересен образ."

За феновете на анимационните серии Justice League, той е по-добре познато лице от Ras Al Ghul. Вярно е, че тук става дума за алтернативен свят на този от JL и JLU, но все пак...

„Аз нямам лични дрязги с тях”
Той това го казва винаги, нещо като catchphrase.

"Толкова ли ще им се вдигне цената?"
Дори си нямаш на представа. Повечето от тези direct-to-video са на загуба. DC и WB дават пари за тях, само защото те им служат за реклама на останалите продукти.

"но по отношение на останалите – Star Sapphire, Cheetah и Malefaak"
Cheetah и Star Sapphire се мяркат из анимациите JL и JLU. Последната има поява в Batman The Brave And The Bold където е спойлната част от историята.
Явно главният въпрос е, защо ни занимават с такива obscure герои...много просто DC плаща за рекламирането им. Виж примерно огромният брой персонажи в Young Justice и Batman The Brave And The Bold (където накратко обясняват и предисториите им). С пренаселеността си те бият дори JLU. Това определено не е продиктувано от нуждите на сюжета.
Аз пък съм доволен от избора на персонажи в JLD...а и съм фен точно на Star Sapphire...а Cheetah си е секси мацка отвсякъде, нищо против нея.
Апропо, точно този вариант на Cyborg ми е най-любим. (Може би заради носталгичните спомени от анимацията Teen Titans)

"Човекоподобна котка срещу принцеса-богиня-войн си е нелепа картинка."
Не и за любителите на дамския кетч.

Любопитен факт - героите в JLD и Young Justice са дело на един и същи керъктър дизайнер - Phil Bourassa...нищо чудно че и на двете места всички изглеждат толкова спортно и секси.



цитирай
2. spectacularspidey - 1) Да, но и там не се появява много. ...
08.03.2012 15:31
1) Да, но и там не се появява много. Спомням си 6 епизода с него. Имам предвид че Ras Al Ghul щеше да е в тон с оригиналната история. А и е по-интересен злодей, според мен.

2) Не съм сигурен, че са на загуба, Брус Тим често е казвал, че са доста успешни. Надали ще продължават да ги правят в противен случай.

3) Като цяло нямам нищо против избраните злодеи, просто враждата им с героите не е обяснена. Например Бейн казва "последния път като се бихме, пречупих Прилепа". На човек, който няма представа за какво става дума, това надали ще му направи особено впечатление.

4) И аз харесвам женски кеч, но тук става дума, че Cheetah не би трябвало да издържи срещу Wonder Woman, понеже далеч не е толкова силна. Мое мнение.

5) Да, знам за Phil Bourassa :)
цитирай
3. анонимен - Justice League Doom
09.03.2012 10:03
"А и е по-интересен злодей, според мен."
Така е, само че продуцентите лансират повече Vandal Savage...може би точно с цел да го направят по-популярен...както и комиксите с него.

"Не съм сигурен, че са на загуба"
То и аз не съм сигурен, но чета разни коментари, които го твърдят.
Напоследък времетраенето на тези филми намаля, както и бюджетът хвърлен за анимация. Виж колко камерен и минималистичен беше Batman Year One.
Сравни по-стария Green Lantern: First Flight с по-новия Green Lantern: Emerald Knights. Според мен нещата не отиват на добре и всеки нов проект e по-евтин от предишните.
Justice League Doom изглежда малко по-добре, но ако са го развивали успоредно с Young Justice (четох статия за това), значи имаме поне 4 години продукция (от 2008 насам)...а стандартният цикъл е 2-3 години.
Да се надяваме, че simulcast-ването ще им пооправи продажбите.


Съгласен съм, че адаптациите на WB в DC света са доста странни - сменят герои, обръщат истории надолу с главата и пр. Обаче така си е в бизнеса от години.
И не само тук - виж Холивудските филми по комикси, виж аниме адаптациите по манга и игри (с книгите май се оправят малко по-добре...само дето тотално промениха тона на френчайзи като Haruhi и Zero No Tsukaima, превръщайки ги в дебилни rom-com-ки).
Аз вече съм свикнал с това и успях да се насладя на JLD - приятни картинки и анимация (доста японски и корейски имена в екипа, TMS е subcontractor), бързо действие, успоредно развиващи се събития, убийствено добра игра на всички актьори. (Примерно Michael Rosenbaum играе различно The Flash, точно защото тук той е Barry Allen, а не Wally West като е в Justice League TV)
Помага и фактът, че не съм чел Tower Of Babel, но повярвай ми - изтърпял съм достатъчно лоши адаптации (предимно на manga). Осакатяването на оригинални истории вече не ми впечатлява.
Гледам на тях, като на алтернативни светове. Те са си такива в голямата част от случаите.
цитирай
4. spectacularspidey - За аниметата не мога да говоря, п...
09.03.2012 11:18
За аниметата не мога да говоря, понеже съм фен само на DBZ, но отдавна не съм го гледал. А адаптациите на DC не са странни, даже повечето са великолепни филми (All-Star Superman за мен е най-добрият филм за Криптонеца досега). Просто смятам, че промените в тези адаптации не трябва да афектират дълбочината на сюжета и да осакатяват важните му аспекти.

Наистина това, че не си чел оригинала помага много, но ако го прочетеш, ще видиш какво имам предвид :)
цитирай
5. анонимен - Justice League Doom
12.03.2012 18:31
"All-Star Superman за мен е най-добрият филм за Криптонеца досега"

Съгласен съм (аз не харесвам много този филм, но определено кара по синопсиса на комикса...пак защото не съм го чел...), а и Batman Year One май не е много далече от оригинала, но принципно много по-често се наблюдава точно обратното.

Анимето го споменах, просто за пример извън западните медии. Иначе там има и доста верни адаптации...и дори адаптации, които се отдалечават от оригинала за добро...;)))
Обаче болшинството рано или късно кривват от сюжета или претупват важни събития...това е глобален феномен при адаптации от всички видове медии - книги, игри и т.н.
Вчерах си rewatch-вах Young Justice, за да мога да подхвана новоизлезлите епизоди и забелязах, че в The Light наравно с Ras Al Ghul и останалите членува и Vandal Savage (това го бях позабравил). Според мен DC си го налагат и това е...
цитирай
6. spectacularspidey - "кривват от сюжета или пре...
12.03.2012 23:36
"кривват от сюжета или претупват важни събития" - именно това е главния проблем в JL Doom. Но не е чак такъв феномен, Batman Year One и New Frontier примерно са си почти 100% извлечени от комикса.

Относно налагането на Savage, бих се съгласил, но с каква цел го правят - той нито ще участва в игрален филм, нито е важен за който и да е от сегашните комикси. По-скоро налагат Cyborg, мен ако питаш :)
цитирай
7. анонимен - Justice League Doom
13.03.2012 14:26
"не е чак такъв феномен"
I beg to differ.

"По-скоро налагат Cyborg"
Аз няма нищо против. ;) Cyborg е пич и заслужава внимание.
Пък и в The New 52 явно го лансират, като по-централна фигура. Откъс от статията в wikiwpedia:
"However, within the context of the Sept. 2011 "The New 52" relaunch of DC continuity, Cyborg is currently being established as a founding member of the Justice League."

JLD е замисляно и планирано доста преди The New 52, но явно Cyborg е сред приоритетите на DC.

Още относно Vandal Savage - появата му в най-новият епизод на Young Justice (20-ти) беше напълно излишна и out of character. Задачата му там можеше, да се изпълни от някой thug с по-нисък ранг в The Light. Определени ни го набутват насила.

цитирай
8. spectacularspidey - Че е готин образ, да, но с какво е з...
13.03.2012 21:47
Че е готин образ, да, но с какво е заслужил да бъде основен член на Justice League? Надявам се да не са го добавили в Doom след Новите 52, а да е бил и в оригиналния сценарий. Защото това си е един вид product placement.

Още не сам гледал епизоди 19-20 на YJ, така че не мога да коментирам.

Този "феномен", за който спорим, имам предвид, че не с наблюдава в анимационните филми на DC. За другите формати съм съгласен.



цитирай
Търсене

За този блог
Автор: spectacularspidey
Категория: Забавление
Прочетен: 886147
Постинги: 190
Коментари: 558
Гласове: 100
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930