Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.04.2012 15:05 - Ultimate Spider-Man 1x01-1x02 Review
Автор: spectacularspidey Категория: Други   
Прочетен: 11538 Коментари: 19 Гласове:
2



image

Ultimate Spider-Man 1x01-1x02 Review

Spidey + Looney Tunes = Това?

През Август  Spider-Man ще стане на 50 години. Да, преди пет десетилетия Стенокатерача прави своя дебют в последния брой на Amazing Fantasy а останалото е история. С нарастването на популярността на героя, Marvel търсят начини да го представят на публика извън пределите на комикс читателите. Най-лесният начин за това, разбира се, е анимационния медиум. Всяко поколение си има своя сериал за Паяка – анимацията от 60-те с примитивните си движения и популярната тематична песничка, глуповатият, но чаровен сериал Spider-Man and His Amazing Friends от 80-те, с кучето-помощник г-н Лайънс, хитовото шоу по FOX Spider-Man The Animated Series и още няколко, които не блестят с нищо особено, за да бъдат запомнени. Последният сериал, The Spectacular Spider-Man (2008), успя да събере в себе си най-добрите елементи от комикса и да се превърне в истински шедьовър на модерната анимация – макар че бе прекратен само след 26 епизода. И сега на негово място имаме Ultimate Spider-Man…

USM е странен случай. Зад шоуто стоят доказани таланти – от една страна имаме Paul Dini (ако не знаете кой е той, засрамете се J), служещ като продуцент и сценарист, и Brian Michaels Bendis, чийто комикс Ultimate Spider-Man служи за инспирация на сериала.  Това е и първата анимация, финансирана стабилно от Marvel Studios. Дотук добре. Притесняващото е, че Marvel наеха екипът Man Of Action за изпълнителни продуценти – те са създатели на Ben 10 и Generator Rex, две програми, които, честно казано, не знам какво виждат феновете им в тях. Е, с толкова различни творчески глави зад анимацията, какъв мислите, че излезе крайния продукт? Не искам да го казвам, но Ultimate Spider-Man изглежда е правено за деца в диапазона 9-13 години, със засилен фокус върху хумор и цветен екшън, оставяйки всичко останало на заден план. Поне това извлякох, гледайки първите два епизода.   

“Great Power” и “Great Responsibility” представят целта на шоуто по достатъчно ефективен начин. Peter Parker се подвизава като Spider-Man от една година, и на практика си джитка ден за ден, докато SHIELD не се намесват и не му предлагат да го обучат да бъде по-добър супер герой. Spidey първо отказва, после се съгласява и среща новите си колеги Iron Fist, Power Man и White Tiger. От дебютните епизоди не става ясно на какво точно иска Nick Fury да научи Паяка, но предполагам това ще се разбере в последствие.

Плюсове: Да започнем с позитивните страни. С Ultimate Spider-Man Мрежохвъргача най-накрая скача в обширната Марвелска вселена, която отсъстваше в последните три анимации (Spider-Man Unlimited, Spider-Man The New Animated Series и Spectacular Spider-Man). Врагове в “Great Power” и “Great Responsibility” са Trapster, Wizard, Klaw и Thundra, неочакван и свеж избор. Вярно, премеждията на Spidey са най-интригуващи, когато се бие със своите си противници, но това сме го гледали достатъчно пъти. Очаквам с нетърпение предстоящите епизоди с Taskmaster, Dr Doom и други, които не са в злодейската колекция на героя. Неговите не са забравени, естествено – Norman Osborn и Doctor Octopus изучават Spider-Man отблизо, а Venom и Electro са потвърдени за в бъдеще. Миксът е изключително приятен и ще бъде главната причина да гледам шоуто всяка седмица.

Както и гост-появите на останалите супер герои. Засега имаме само Nick Fury и гореспоменатите четирима, но скоро ще видим Spidey в отбор с Iron Man, Captain America, Thor, Hulk, Dr Strange, Daredevil и, надявам се, поне част от X-Men. На практика сериалът ще бъде нещо като Batman The Brave and the Bold, само че с герои на Marvel. Както казах, нямам търпение.

Визуално, Ultimate Spider-Man е тотален триумф. Макар че не ми допадат някои дизайни (Mary Jane например), анимацията определено напомня рисунките на Mark Bagley, художникът на първите 110 броя от комиксовата поредица. Има страхотна сцена през нощта, когато Spider-Man се опитва да влезе в базата на SHIELD, която изглежда уникално. Личи си, че в шоуто са наляти доста пари – всичко е изпълнено с цвят, движенията на образите са идеално изпипани, а действието се движи изненадващо бързо – горе-долу на всеки 4 минути бива представен нов персонаж.

Този път в ролята на Spider-Man влиза Drake Bell, и напук на всички противоречия, мисля, че гласът му пасва като ръкавица. По ирония на съдбата преди няколко години Bell изигра пародия на героя в Superhero Movie (където вместо паяк го ухапва водно конче). Останалите гласове не изпъкват с нищо особено, те просто стават за отредените им роли – но Steven Weber като Norman Osborn е интересно хрумване. Разбира се, не мога да подмина Stan Lee, който озвучава чистача в училището на Peter – Stan е добре дошъл в каквато и да е роля, и изглежда, че тук ще се появява от време на време, за да ръси мъдрости. Подкрепям.

imageНай-големият плюс на шоуто е, че Peter Parker остава в центъра на нещата. Въпреки многобройните образи, представени в двата епизода, зрителя винаги върви с Peter и неговите мисли. В противен случай Ultimate Spider-Man щеше наистина да е толкова лошо, колкото други хора го изкарват. Тонално не всичко е „смях-и-пуканки”, и няма как да е, когато става дума за Spider-Man. Финалът на “Great Power”, когато Peter забравя да вземе торта за рождения ден на чичо Бен, е много добре реализиран. Ясно е показано, че геройската му идентичност пречи на житейските му отговорности, дори и за нещо толкова тривиално.

Минуси: Сега негативите. Първо, тази версия на Леля Мей е хипер-дразнеща. Не знам дали са опитали да я направят по-модерна и по в час, по-готина един вид, но ако имах подобен родител/настойник, щях да си отрежа ушите.  И знам, че шоуто почти не се взима насериозно, но когато един от злодеите бива победен, като се подхлъзва върху желе, то всякаква интрига е загубена – просто си изключвам мозъка и се наслаждавам на случващото се. Също така, нямам нищо против визуалните шеги, но те са прекалено много и не чак толкова смешни („The SHIELD Wall of Shame” например, първия път – ок, втория – изтъркано). Те придават повече самоличност на сериала, дават му нещо, с което да се откроява, но сценаристите трябва да внимават къде и за какво ги поставят.

В “Great Responsibility” Nick Fury дава на Паяка мотоциклет. Това е тъпо и дано не бъде използвано често. Що се отнася до партньорите на Spidey, с изключение на Iron Fist, останалите са дразнители с потенциал за разрастване. White Tiger се мисли за по-добра от всички, Nova е наперен и самовлюбен, а Luke Cage (Power Man) е типичния тийнейджър, който се има за supercool, но всъщност е въздух под налягане. Добре, че накрая Spider-Man ги оставя с пръст в уста, доказвайки, че знае повече за героизма от тях.

Финал: В края на краищата, по-добър ли е Ultimate Spider-Man от The Spectacular Spider-Man? Не, но не се и опитва. В най-стриктния смисъл на думата, това е шантава анимация, изпълнена със забава и динамика. Имайки предвид кой стои зад шоуто, надявам се занапред минусите да намалеят, но е яко, че отново има какво да се гледа всяка седмица (заедно с The Avengers Earth’s Mightiest Heroes и Young Justice). Оставам предпазливо оптимистичен.

Оценка 3.5/5

 



Тагове:   анимация,   Marvel,   2012,   Spider-man,   сериал,   ultimate,


Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Ultimate Spider-Man 1x01-1x02 Review
18.04.2012 15:11
"Притесняващото е, че Marvel наеха екипът Man Of Action за изпълнителни продуценти – те са създатели на Ben 10 и Generator Rex, две програми, които, честно казано, не знам какво виждат феновете им в тях."

Съгласен...и мен ме побиват тръпки от Ben 10 и Generator Rex.
Странното е, че тук Man Of Action са направили нещо малко по-различно. Дори съм шокиран, че се кефя толкова на тяхно заглавие.

"Ultimate Spider-Man изглежда е правено за деца в диапазона 9-13 години, със засилен фокус върху хумор и цветен екшън"

Това си е буквално демографията и пазарната ниша на Disney. Нищо чудно, че са платили точно за такова шоу.

"На практика сериалът ще бъде нещо като Batman The Brave and the Bold, само че с герои на Marvel."

Но с по-човешки дизайн. ;)))

"Drake Bell, и напук на всички противоречия, мисля, че гласът му пасва"
+1

"тази версия на Леля Мей е хипер-дразнеща"
Принципно не се мяркаше много в 3-ти и 4-ти епизод...но очаквай включване...да не говорим, че гласът се изпълва от съпругата на Paul Dini...връзкарщина...

"Nick Fury дава на Паяка мотоциклет. Това е тъпо и дано не бъде използвано често."
Още една "кълка на която не трябва да лежиш"...но пък мисля, че употребата му в 4-ти епизод ще ти хареса.

"с изключение на Iron Fist, останалите са дразнители с потенциал за разрастване"
Това е донякъде и целта. Един от основните мотиви на шоуто е деконструкция на геройските клишета. Петимата (заедно със Спайди) са абсолютно неадекватна групичка. Това личи особено силно в 3-ти и 4-ти епизод. Напълно некоординирани са и си пречат повече отколкото си помагат.
Което е прекрасен генератор на хумористични ситуации.
Е, в края на всеки конфликт успяват да се сработят...за малко...

На мен пък точно безумието и несериозността на шоуто ми харесват най-много. Може би защото не съм голям фен на Spider-Men.
Никой (в TV) не е пробвал да развие Spidy в такава посока - просташка тинейджърска комедия, наблъскана до дупка с гегове...и тук-таме малко добър екшън.
цитирай
2. spectacularspidey - 1) Да бе, вярно, някак си забравих, ...
18.04.2012 15:48
1) Да бе, вярно, някак си забравих, че Дисни сега са големите шефове.

2) Гледах 4ти епизод, не ми хареса (сцената с мотора де). Просто като дадеш на Спайди превозно средство вече става съвсем друг герой.

3) не съм чел/чул някой да споменава за такъв мотив във шоуто. А за деконструкция е рано да се говори...

Нямам нищо против безумието, но в епизод с Д-р Дуум да сложиш такава детинска шега като онази с "cry-baby" - съжалявам, така не се прави.

:)

цитирай
3. анонимен - Ultimate Spider-Man 1x01-1x02 Review
18.04.2012 17:35
"не съм чел/чул някой да споменава за такъв мотив във шоуто"
Според мен това си е очевидно...почти всеки познат персонаж се различава силно от прототипа си: Ник Фюри, леля Мей, самият Спайди и пр. и пр.

Е, Озборн старши и младши звучат познато, а Мери Джейн е направена само малко по-"всекидневна" и самостоятелна (тази версия на образа доста ми харесва).

Освен това в wiki пише: "According to Paul Dini, this series will have a "redefined" Peter Parker."
Според мен заглавието определено клони към клоунада и пародия без амбиция да отразява вярно комиксите. Т.е. това, което те дразни е част от ДНК-то му и едва ли ще изчезне нататък...освен ако авторите не видят, че интереса спада и не решат да променят курса на шоуто...но това чак за следващия сезон.

"да сложиш такава детинска шега като онази с "cry-baby" - съжалявам, така не се прави."
Аз написах "просташка тинейджърска комедия"...в този жанр се прави точно така ;))).

-------------------------------------

Сега на малко по-общ catroon чат.
Young Justice определено отива към перфектният финал т.е. всеки от групата си заби по гадже ;))) Оформиха се доста двойки: Меган и Конър, Артемис и Кид Флеш, Затана и Робин...е, Аквалад още не е забелязал как го гледа Рокет-ката, но мисля, че е въпрос на време.
Нямам страхове за тях в последния епизод на първи сезон...най-вероятно ще натупат старшата лига и няма да мигнат (е, бъзикам се).
Втори сезон е в продукция (нещо не разбрах дали става дума за микро серии или за пълнокръвен сериал, но в момента се произвежда и поне 7 са готови). Чух приказки за обсъждане на трети сезон с шефовете на WB.

Green Lantern TAS също се развива добре...въпреки малко странната 3D визия и доста семплия дизайн. Аз нямам нищо против, но хората се дразнят.

Тъгата ми идва от втория сезон на The Avengers Earth’s Mightiest Heroes.
Първи епизод беше убийствен - Hulk + The Thing = best dysfunctional combo.
Втори и трети обаче бяха мудни и разводнени на фона на бясното темпо от първи сезон.
цитирай
4. spectacularspidey - Добре, спирам с коментарите отн...
18.04.2012 22:17
Добре, спирам с коментарите относно Ultimate Spider-Man, засега. И твоите аргументи са силни, нека видим какво ще е положението след десетина епизода. :)
---------
При YJ наистина последните 4-5 епизода бяха страхотни, финалът май ще е нещо титанично. А втори сезон започва на 27ми април, 20 епизода ще бъде.

Green Lantern по принцип не ми е интересен, иначе нямам нищо против компютърната графика.

За The Avengers EMH съм съгласен, и все пак епизодите си бяха добри. Просто по-бавни и не толкова мащабни.

Между другото, радвам се, че има с кой да си пиша и да споря за тези работи :)
цитирай
5. анонимен - Ultimate Spider-Man 1x01-1x02 Review
24.04.2012 14:25
"Между другото, радвам се, че има с кой да си пиша и да споря за тези работи :)"

Удоволствието е взаимно!

Дори реших да се регистрирам тук и да поствам разни темички с впечатления от web комикси, anime, manga, cartoons и пр.
Отдавна замислях нещо такова и blog.bg ми изглежда, като подходящо място.
Доста съм необразован в изброените области, но пък ми харесва да споделям лаишките си преживявания с тях ;))).
цитирай
6. spectacularspidey - Да, и аз така направих преди 3 год...
24.04.2012 21:19
Да, и аз така направих преди 3 години, не мислех, че ще се задържа толкова даже. Ще се следим значи :)
цитирай
7. spectacularspidey - Може, Spectactacular Spider-Man ...
30.04.2012 21:15
Може, Spectactacular Spider-Man надминава TAS (макар че и аз съм израснал с тях).
цитирай
8. ththpoppop - Всъщност шоуто не е зле. Просто е ...
08.12.2012 10:13
Всъщност шоуто не е зле. Просто е проблемът в името. Когато чуеш Ultimate Spider-man, би си помислил ако си по-запознат с Marvel вселената, за шоу по комикса.
Да де, ама те намекнаха много на "върховен". Вярно някои неща като електро мрежите са готини (мене и донякъде мотора ме кефи, но е мое мнение). Смешните части ми харесват, но наскоро (в България) даваха епизод с Доктор Стрейндж, а когато е с костюма, дизайна не му прилича. Като цяло става за гледане, интересно е, но си създадоха нов Спайди. Как може Venom все да отива при Хари, а не първо при Спайди. Да не забравяме защо Doc Ock с грозния си дизайн и четирите (пак опит за "подобрение") ръце работи за Norman, а не го смачка. Не разбрах нуждата от нови изстрелвачки на паяжини, но както и да е. Съотборниците не са зле, макар че не бях чувал за Nova или White Tiger, но така ще има повече популярни герои като бонуси (да бяха добавили Deadpool с по-главна роля).Iron Spider също не е зле, но просто той е много нататък, а и не видях ръцете(най-якото), а копие на Iron Man.Да, добро шоу, но просто да не го кръщаваха така. А за Ben 10, на мене ми харесва.
цитирай
9. spectacularspidey - Всъщност доста е зле. Името не е чак ...
08.12.2012 11:09
Всъщност доста е зле. Името не е чак такъв проблем, защото и Superior Spider-Man да го бяха кръстили, тяхната версия има много малко общо с Питър Паркер, в която и да е вселена. Моторът е просто нелогичен, и факта, че Spidey му се кефи ме вбесява още повече. Колкото до хумора, сякаш е писан за 10 годишни хлапета - рядко се засмивам, за разлика от като гледам новите Костенурки Нинджа. Ако седна някой ден да напиша ревю на сезон 1, ще обясня по-подробно какво точно не ми харесва.

Ако искаш да видиш Iron Spider с ръцете, гледай епизода The Iron Octopus.
цитирай
10. ththpoppop - Да де, ама аз го гледам на БГ. Както и ...
08.12.2012 13:21
Да де, ама аз го гледам на БГ. Както и да е. Не, просто това е създаване на собствена история.А и всеки има вкус и затова ме кефи мотора. Все пак обяснението беше тъпо и просто е малко по-бърз и има по-малко напрягане.Но това не е някой без суперсили, дъъъ. Това е нещо като...What If. Имам предвид че е като алтернативна вселена (като Spider-man And his Amazing Friends).Те нямат нищо общо с комиксите, но става за гледане. А кое беше по-точно Cry baby. Добре, първоначално ми хареса, но като четох темата започнах все повече и повече да се замислям. А единствения проблем с името е, че очакваш да е по комикса. А и някои дизайни като Док ок и Доктор Стрейндж в костюма са дразнещи.
цитирай
11. spectacularspidey - Не точно, проблема е, че очаквах ...
09.12.2012 19:31
Не точно, проблема е, че очаквах нещо сносно, подходящо за малки и големи - ама все пак продуценти са Man Of Action, така че, какво се заблуждавам. Името не е проблем - и Spectacular Spider-Man не беше базирано по едноименния комикс, но се оказа жестока анимация.
цитирай
12. ththpoppop - Не разбирам какъв е проблемът - на ...
09.12.2012 19:47
Не разбирам какъв е проблемът - на мен поне ми харесва Ben 10. Гледах по-задълбочено епизод 1 на SS и признавам че е доста добре (само малко дизайна на костюма на Vulture ме дразни). Там единствено анимирането е МАЛЪК проблем
цитирай
13. spectacularspidey - Лично мое мнение - Бен 10 е герой, ...
09.12.2012 20:30
Лично мое мнение - Бен 10 е герой, който си мисли, че е готин, но не е. Наистина единствения епизод, който ми харесва е първия от сезон 2. И са направили нещо подобно в Ultimate Spider-Man - опитват се да изкарат Peter като някакъв хип-куул тийнейджър, но не успяват. В шоуто отсъства драма, интрига, разрастващ се сюжет, симпатични поддържащи образи и тн. Просто подходът им е погрешен.
цитирай
14. ththpoppop - Незнам дали се мисли за готин или не, ...
10.12.2012 20:38
Незнам дали се мисли за готин или не, но сега говорим за спайди. Може би някои епизоди са по-"спайди", но не достатъчно. Бих казал първия(донякъде май),ИЗКЛЮЧИТЕЛНО малко Why I hate Gym (защото показва, че Питър не желае да излага разкриването на самоличността му на опасност),Strange, понеже показва обичта на Питър към Бен. Харесват ми някои дребни появи като Deadpool и Howard the Duck.
цитирай
15. spectacularspidey - Питър не иска самоличността му да ...
10.12.2012 23:11
Питър не иска самоличността му да бъде разкрита, обича чичо Бен - това всички го знаят и не мисля, че са открили топлата вода, като го показват ТРИ ПЪТИ в целия сезон.

Но ще е ако ако има епизод с гост Deadpool :)
цитирай
16. ththpoppop - Да, знам. Сега има появи само на един ...
11.12.2012 20:32
Да, знам. Сега има появи само на един плакат в Creepy и във видео игра. А и най-накрая искам да разбера по-ясно някои неща за него: Защо се мразят толкова с Логан и герой или злодей(обърквам се просто). И имаш право наистина, защото понякога се учудвам как има време за битки. Хареса ми появата на Howard the Duck. Беше малка, но ми хареса. Като цяло рисунките не са зле, но има за пооправяне (да не говорим, че Lego Doc Ock изглежда по-хубаво от анимацията).
цитирай
17. spectacularspidey - Deadpool е анти-герой, в смисъл не е ...
11.12.2012 23:14
Deadpool е анти-герой, в смисъл не върши лошо, но и не залавя престъпници като Spider-Man или Captain America. Само в първите си няколко появи в началото на 90-те е чист злодей.
цитирай
18. ththpoppop - Да, ясно. Най-накрая разбрах какво ...
12.12.2012 15:31
Да, ясно. Най-накрая разбрах какво значи анти-герой (мислех си че е хем герой хем злодей). Благодаря все пак. А в скоро време ще можеш ли да направиш ревю на The amazing spider-man
цитирай
19. spectacularspidey - Да, и мисля да бъде последния пост за ...
12.12.2012 16:28
Да, и мисля да бъде последния пост за тази година.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: spectacularspidey
Категория: Забавление
Прочетен: 886462
Постинги: 190
Коментари: 558
Гласове: 100
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930