2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. mt46
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. tota
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. dobrota
8. ambroziia
9. bojil
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. iw69
Transformers Fall Of Cybertron
Ревю
Та, какво се случва с любимите ни Трансформъри тази година? Transformers Prime приключи втория си сезон, научихме, че следващия игрален филм ще бъде без Shia Labeoff (Слава Богу), а в края на лятото High Moon Studios пуснаха продължението на хитовата си игра Transformers War For Cybertron (2010). И тъй като War For Cybertron бе най-добрата Трансформърска игра, излизала дотогава, очакванията за двойката бяха големи, особено след като през 2011 студиото малко се поизложи с геймката по третия филм, Transformers Dark Of The Moon. Трейлъри дойдоха, видяхме Grimlock, луднахме от кеф, след това разкриха Metroplex, и нещата изглеждаха прекалено хубави, за да са истина. Така ли е всъщност?
Transformers Fall Of Cybertron (FOC за кратко) следва без грешка успешните елементи от War For Cybertron (WFC) – чувството за непрестанна война, масов екшън, история, цапната от здрава доза Трансформърска митология и тн. Но останах с чувството, че High Moon не са добавили нещо наистина значително към тази формула, и едно определено геймплей решение прави развитието на сюжета някак си разфокусирано. Но да говорим в подробности, а?
История
На практика директно продължение на сюжета в първата игра, FOC представя последните дни на Кибертрон и битката между Автоботите и Десептиконите за това кой ще избяга от разпадащата се планета. Всичко свършва с жестока финална мисия, в която Мегатрон напада кораба Арк със своя Немезис.
Историята на играта не е никак лоша, но в WFC имаше повече интрига, докато тук ти показват финала още от самото начало, което е интересно, но събитията, водещи до него трябва да бъдат наистина потресаващи – а в случая не са. И както казах, действието се усеща разфокусирано, макар че не е – през половината от Автоботската кампания контролираш Оптимус Прайм, а след това оставаш с Джаз и Cliffjumper. В смисъл, какво по дяволите, поне ми дайте да изкарам докрай с Оптимус. После към финала на Десептиконската кампания (и на играта) ти дават Grimlock и изцяло начупват разделението, сякаш са искали смесят двете кампании, но не са знаели как.
Иначе във Fall Of Cybertron са вкарани доста препратки към предишни версии на франчайза, най-вече една определена сцена между Starscream и Мегатрон. Играта се свързва и с анимацията Transformers Prime – Триптикон бива преправен в Немезис, показано е как Мегатрон унищожава гласа на Бъмбълби, тъмния енергон и различни малки неща, които феновете на анимацията ще разпознаят и (вероятно) одобрят. Отново, историята е добре замислена, но не ме въвлече в действието, както War For Cybertron. Може би ако не знаех как ще завърши...
Оценка – 4/5
Графика
Дори и с моята слаба видеокарта си личеше, че FOC е красота в механичен стил. Локациите са по-разнообразни от преди, нивата, в които летиш са направо фантастични, и всичко изглежда супер детайлно, с точни сянки, с огромни, могъщи конструкции, разрушени заради войната, а когато взаимодействаш с оръжие, сякаш за момент се срастваш с него, ставаш част от него (например Оптимус с огромния канон на Метроплекс). Разработчиците са променили дизайните на повечето роботи, къде малко, къде много, и макар че предишния Оптимус ми харесва повече, не е болка за умиране. Не съм експерт по графика, но тази, която видях тук, е страхотна.
Оценка – 5/5
Геймплей
Най-върховната графика и най-пленяващата история няма да те спасят, ако играта ти не предлага солиден, забавен, изпипан геймплей. Как се представя Fall Of Cybertron в това отношение? Е, това е частта, която малко разочарова, отново, не защото е лоша, а защото изглежда непроменена от предишната игра. През повечето време стреляш по безименни Десептикони и се въртиш из терена за муниции, в което няма проблем. Но ми се ще меле-атаките да бяха разширени, не просто едно замахване с ръка, и да имаше врагове, които изискват точно такива действия. След три години човек би очаквал разрастване на този елемент, но уви – дано следващия път.
Този път не можем да си избираме с кой Автобот или Десептикон да играем (така че няма и опция втори играч да се включи), а енджинът сам определя нужния Трансформър. Автоботската кампания е разделена на 5 мисии, в които контролирате Бъмбълби, Оптимус, Джаз и Cliffjumper. Само че нивото с Би е чист туториал, а истинския екшън и действие започва, когато срещаме Оптимус Прайм в куеста му да намери енергиен източник за захранване на Арката и да унищожи Десептиконските оръдия, стрелящи по кораба. Да играеш с Оптимус е страхотно, човек наистина може да усети защо той е лидер на Автоботите – с командващия си, но мъдър глас, готовност за действие и мощни пушки под ръка, Оптимус разбива враговете без проблеми. И после, когато среща Метроплекс, Прайм получава възможността да привиква арсенала на огромния Автобот, когато се изправи пред трудна ситуация. Абсолютно поразяващо е.
И когато частта с Оптимус достига връхната си точка, наратива те пренася при Джаз и Cliffjumper, които имат заповед да разберат защо Grimlock е напуснал поста си. А двамата не са толкова силни, колкото командира си, което е кофти, тъй като в техните нива се срещат едни от най-шибаните противници. Cliffjumper може да става невидим за известно време и повярвайте ми, тази способност ще я ползвате до побъркване. Джаз от своя страна е снабден с енергонна кука, и затова неговото ниво е пълно с платформи, за които той да се хваща – това води до динамичен геймплей, особено ако си заобиколен от снайпери и ти трябва бързо прикритие.
Съвсем в реда на нещата по-забавно е, когато поемеш контрол над лошите роботи. В Десептиконската кампания управляваме Комбатиконите Vortex и Swindle, и Мегатрон. Геймплея на практика е същия – разполагаш с едно леко и едно тежко оръжие (Riot cannon и Scrapmaker са ми фаворити), минаваш през десетки Автоботи, ползвайки бойна система, наподобяваща Gears Of War. Яко е, но в крайна сметка си е още от същото. И тук има неща, които ме озадачават – например можеш да играеш със Soundwave, но за толкова кратко време, че се питам какъв е смисъла?
Звездите в Fall Of Cybertron безспорно са Bruticus (сбора на Комбатиконите) и Grimlock (водача на Диноботите). Когато ги контролираш сякаш нищо не може да те спре. Двамата издържат на много по-голям демидж и бях изненадан колко огнева мощ е нужна, за да бъдат свалени (даже мисля, че с Grimlock така и не ме убиха). Дино-лидерът е тотален звяр, при условие, че не ползва огнестрелно оръжие – само щит и bad ass меч. Неговите меле атаки са напълно задоволяващи, като компенсация за тези на останалите Трансформъри. А когато се превърне в динозавър – ок, ако има нещо по-добро от огромен метален тиранозавър, който бълва огън, кажете ми. Наистина си заслужава да пробвате играта само заради него. Grimlock идва в късен етап, но това прави неговата секция още по-специална.
Голямата добавка към геймплея е системата за закупуване/ъпгрейдване на оръжия и аксесоари, чрез пръснати из нивата Teletraan 1 терминали. Някои от предметите помогат, като сферичните CLUTCH дрони, които ще обстрелват врага, и защитната стена, която поема всички идващи куршуми, когато сте зад нея. Но честно казано, повечето аксесоари са доста скъпи и надали ще намерите време да ги използвате всички – аз поне не успях.
Като цяло, геймплея в Transformers Fall Of Cybertron е толкова солиден, колкото и в предишната игра - но е и почти същия като в предишната игра. С някои Автоботи и Десептикони получаваш толкова малко игрално време, че се чудя защо – надявам се следващия път да премислят по-добре този аспект.
Оценка – 3.5/5
Звук
Peter Cullen е за Трансформърския франчайз това, което е Kevin Conroy за Батманския – просто никой друг не трябва да озвучава Оптимус Прайм. Gregg Berger се завръща в ролята на Grimlock, Fred Tatasciore поема Мегатрон и Метроплекс, а Nolan North дава глас на Cliffjumper и Bruticus, като всеки се справя идеално. Звуковия аспект е нещо, в което малко съвременни игри се дънят, а тази не е от тях.
Оценка – 5/5
Врагове
И стигаме до втория голям проблем в играта – само една бос битка! Това е направо нереално, War For Cybertron ни предложи доста интензивни босове, с кулминация финалната битка срещу Триптикон. Във Fall Of Cybertron обаче няма такива неща – само в края на последната мисия Оптимус се изправя срещу Мегатрон, с опция да изберете кой да управлявате. Самата битка е доста яка и епична, но бива прекъсната от финалното действие, в което корабите са засмукани през космическия портал.
За щастие това е балансирано от разнообразните врагове, които се срещат из нивата. Освен обикновените Трансформърски войници, които Ви стрелят с картечници или базуки, на две-три места ще срещнете роботи клас Титан, които са по-корави и могат да бъдат pain in the ass. Мисията с Cliffjumper е трудна заради т.н. Пазители, които сякаш те забелязват и при най-малкото движение, след което бързо ти изпържват задника. Нивата с Джаз и Grimlock бъкат от различни видове Инсектикони, докато Оптимус и Vortex имат по няколко вражески танкове за сваляне. Не мога да не спомена бруталните десептиконски Leaper-и, единствените, които са проблем дори за Grimlock. Като цяло враговете във FOC идват в достатъчно разновидности, и дори обикновените противници могат да бъдат предизвикателство, ако са в големи номера.
И все пак, липсата на босове е сериозен пропуск, като се има предвид, че по време на геймплея срещате Трансформъри като Shockwave, Kickback, Hardshell, Warpath, Ironhide и Onslaught. Може би проблема е, че използваха големите имена за предишната игра.
Оценка – 3.5/5
Финал
Това е игра за фенове на Трансформърите. Ако търсите нещо от рода на Mass Effect или Assassin’s Creed, няма да го намерите тук – Transformers Fall Of Cybertron е шуутър над средното ниво, стоящ в сянката на превъзходен предшественик. Но дори и с минусите си играта представлява роботско изживяване, каквото Майкъл Бей никога няма да пресъздаде. Game on!
Финална Оценка – 4.2/5
Тагове: