2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. stela50
12. getmans1
13. zaw12929
14. tota
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Комиксовите и Супер Геройските Филми През 2013
Не беше на нивото на 2012, но 2013 година произведе доста филми, базирани на комикси и супер герои, които ще останат в паметта на феновете, за добро или лошо. В тази статия ще прегледам накратко всички тези филми, като включвам игралните и анимационните. За мен изпращането на годината започва оттук.
Man Of Steel
От умовете на Крис Нолан, Зак Снайдър и Дейвид Гойър – създатели на едни от най-добрите комиксови филми за изминалото десетилетие – дойде филм за първият и според много хора, най-важен супер герой, Супермен. Man Of Steel раздели мненията на фенове и критици повече от финала на Mass Effect 3, но това се очаква предвид предишната история на Кал-Ел в Холивуд. Според мен филмът е много добър, промените, направени в митологията са интересни, актьорите са страхотно подбрани (Ейми Адамс е може би любимата ми Лоис Лейн, след версията на Брус Тим), злодеят е запомнящ се, и най-накрая Супермен има какво да удря. Докато някои от техниките за развитие на сюжета не действат с желания ефект, и понякога Супс изглежда изгубен сред останалите образи, Man Of Steel все още е комиксовата лента на годината.
4/5
Iron Man 3
Разочарованието на годината, и го казвам като човек, който харесва третата част на Iron Man. Всички елементи, които би трябвало да направят този филм невероятен са налице, и все пак крайния резултат е незадоволителен. Имайки предвид режисьора и феноменалната роля на Тони Старк в The Avengers, човек би си помислил, че Iron Man 3 ще го намери на върха на света – реалността е съвсем различна. Прекалено много комедийни сценки, тоталното съсипване на Мандарина, превръщайки го в нещо, което той въобще не е, както и относително малкото време, прекарано в железния костюм, спъват лентата значително. Има и доста неща, които да се харесат тук – кастът, ефектите, екшънът, диалозите – но Iron Man 3 е далеч от бомбастичен финал на трилогията.
3.5/5
Thor The Dark World
Мисля да напиша подобаващо ревю за второто приключение на Тор, но нека нахвърлям набързо мнението си тук. Много по-добър от оригиналния филм, Thor The Dark World рядко бави действието си и прекарва повече време на Асгард, завършвайки в Лондон с една от по-добрите кулминации в Кино-Вселената на Марвел. Жалко обаче, че когато сюжетът не се занимава с Тор или Локи, става муден – някои от човешките образи нямат никаква причина да бъдат тук. Също така разпространено е мнението, че главния злодей Малекит не е достатъчно развит – съгласен съм, макар че го харесах във филма. Така или иначе Thor The Dark World си заслужава, в по-голямата част.
3.5/5
R.I.P.D.
R.I.P.D. просто нямаше шанс. Не обичам да се придържам към общото мнение, но в случая то е вярно – филмът представлява две трети Мъже в Черно, а останалото е смесица от идеи от B.P.R.D. и Supernatural. Няма нищо оригинално в него, нищо задържащо вниманието, а ефектите не помогат въобще. Ако не бяха Джеф Бриджис и Кевин Бейкън, Rest In Peace Department нямаше да има никакви положителни страни. Но Раян Рейнолдс трябва да се стегне и да участва в добър филм за разнообразие.
1.5/5
Kick-Ass 2
Kick-Ass 2 дава своята интерпретация на въпроса „Дали супер героите подобряват, или влошават ситуацията?“. Не го прави кой знае колко задълбочено или сериозно, но именно това го спасява. Филмът се намира в категория между забавно тийн приключение и брутален екшън, идеалната платформа за добре прекарано време. Харесвам актьорите, особено Кристофър Минц-Плас, харесвам екшъна и като цяло, Kick-Ass 2 е достатъчно добър, за да го препоръчам.
3/5
The Wolverine
Изненадата на годината, The Wolverine се оказа изключително персонална, интригуваща и разкриваща история за намирането на цел в живота. Филмът се занимава със сериозни теми, подпомагани от невероятния Хю Джакмън, който дава най-добрата си мутантска изява до момента. Японския сеттинг, силните поддържащи образи и страхотната операторска работа са безспорни плюсове, но истинската сила се крие в решението на режисьора Джеймс Менголд да адаптира това преоткриващо пътешествие с подобаващ респект. Резултатът е филм, различен от всичко друго в X-Men сериите, което въобще не е минус.
4/5
RED 2
RED от 2010 година си остава един от по-добрите екшъни за последните години. Голяма част от успеха и енергията му идва от силния каст – рядко виждаме хора като Брус Уилис, Морган Фриймън и Хелън Мирън в един отбор, да ритат задници. Честно казано, филмът си е рядка аномалия – увеличен на макс във всяко отношение екшън, който не престава да бъде интересен. Продължението, RED 2, се старае да следва примера, добавяйки Антъни Хопкинс и Катрин Зита-Джоунс в микса, но не съумява да поддържа моментума както оригинала. Не е лош филм, просто не е толкова забавен за гледане. Все пак е с класи над двата Expendables.
3/5
Superman Unbound
Големият проблем на Superman Unbound е, че иска да разкаже прекалено много сюжет за своите 75 минути. Връзката между героя и Лоис Лейн, историята на Брейниак, емоциите на Супергърл и тн. Голяма част от тези неща не действат в самостоятелен филм – ако ставаше дума за нещо като епилог на Superman The Animated Series, тогава емоционалната и наративна сила щеше да е в пъти по-ярка. Като самостоятелна история Superman Unbound просто не е достатъчно завладяващ. Има и плюсове, разбира се – Джон Нобъл е перфектен в ролята на Брейниак, а екшънът е на обичайното високо ниво. Но без предишен контекст, филмът се разпада.
2/5
Iron Man – Rise Of Technovore
Днес съм далеч от аниме-следящата част от света, но преди години редовно гледах DBZ, Evangelion, Hellsing и Gundam – не, че е от значение, само споделям опита си в този обширен жанр. Когато четирите аниме серии на Марвел – X-Men, Iron Man, Wolverine и Blade - дебютираха през 2011 (за US, 2010 за Япония) – реакциите бяха смесени. Най-слабото от тези шоута определено бе Iron Man. Аниме филмът Iron Man – Rise Of Technovore няма общо с тези серии, и слава Богу. Анимиран е много по-добре, визуалният дизайн е чудесен, злодея е от любимите ми (доста променен от комикса обаче), а екшън сцените са смазваща гледка. Само ако всичко това бе подкрепено с по-солидна история, и гост-герои, които не изглеждат вкарани насила. Не знам дали някой в Marvel Animation го осъзнава, но SHIELD не трябва да са навсякъде.
3/5
Iron Man & Hulk – Heroes United
Защо, в името на Танос, защо? Кой е прегледал този сценарий и си е казал „Това е добро, нека го реализираме?“ Искате ли филм, който не е смешен (но се опитва), не е забавен (но претендира), не е добре анимиран (една такава постна компютърна графика), няма интригуващ злодей (но пък защо му е?), и макар че продължава само 70 минути, ще ви се струва, че са минали часове от началните надписи? Ето го, Iron Man & Hulk – Heroes United. Тони Старк и Брус Банър определено бяха звездите в The Avengers, но там бяха поверени на сценарист, който знае какво прави – за разлика от хората, работили по това бедствие. Избягвайте на всяка цена.
0.5/5
Justice League – The Flashpoint Paradox
Не се случва често, но понякога DC и Warner Animation ни предлагат филм, който е перфектен – Flashpoint Paradox е точно такъв. Епична, но в същото време интимна история, Бари Алън/Флаш като главен герой, мрачен тон, времеви парадокси и алтернативна реалност, война между супер герои – трябва ли да продължавам? Този проект доказва, че Флаш е напълно способен да изнесе филм на гърба си, а Батман и Супермен действат добре като поддържащи образи. Flashpoint Paradox е история за героизъм и грешки, жертви и трагедии, и е единствената лента, която получава пълна оценка от мен.
5/5
Batman The Dark Knight Returns
Една от най-добрите Батман истории някога, The Dark Knight Returns получи подобаща адаптация на аминационния ДВД медиум. Първоначално издаден в две части, пълната версия излезе през Октомври тази година, филмът предава темите, бруталността и иконическия статус на комикса по страхотен начин, променяйки малки неща по пътя си. На места даже и надминава оригинала – още помня колко изумен бях, след като изгледах кървавата последна битка между Батман и Жокера, а преди това съм я чел поне 10 пъти. The Dark Knight Returns е задължителен за всеки фен на супер геройския жанр.
4/5
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Поглеждайки назад, като цяло, филмовата супер геройска 2013 година е по-скоро посредствена. Вече очаквам с нетърпение над десет филма за следващата година, сред които Captain America – The Winter Soldier, Guardians Of The Galaxy, Tomorrowland, X-Men Days Of Future Past и Interstellar на Кристофър Нолан. Следващата статия – поглед и обобщение на комиксовите ТВ програми за тази година...
Тагове:
Iron Man 3
Justice League – The Flashpoint Paradox
Batman The Dark Knight Returns
Man Of Steel беше страхотен от кинематографична гледна точка, а ефектите бяха на невъзможно високо ниво, но за жалост заглавието демонстрира качествата на Снайдери като режисьор и на Гойер като сценарист, които харесвам най-малко.
За мен си беше разочарование.
Относно аниме заглавията на Mravel - за мен бяха ужасни и от комиксова, и от отаку гледна точка. Което е странно, защото бяха са правени с доста пари и от престижно студио (MadHouse), но не и неочаквано при смесена продукция. Конкретното OVA за техновора не съм го гледал, но смятам да пропусна.