Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.10.2014 14:05 - Teenage Mutant Ninja Turtles 2014 Ревю
Автор: spectacularspidey Категория: Други   
Прочетен: 8738 Коментари: 22 Гласове:
1



 image

Teenage Mutant Ninja Turtles (2014)

Ревю

И като сме подкарали с тазгодишните кофти филмови изживявания, нека поговорим за последното кино предложение на Майкъл Бей, а именно Transformers Mutant Ninja Turtles. А не, чакайте малко, тук нещо не е наред. Правилно е TEENAGE Mutant Ninja Turtles, и мистър Бей няма нищо общо с тях, нали? Нали?

О, по дяволите..

Трудно може да се обясни на човек, който не е растял през 80-те и 90-те какво  точно означават Костенурките Нинджа за това поколение, към което спадам и аз. Манията по Героите в Черупка бе толкова голяма, че на моменти достигаше нивото на Star Wars. Костенурките бяха навсякъде, и ако нямаш поне една екшън фигурка и най-новата Nintendo игра, базирана по героите, просто не си вървежен. TMNT удари света както малко други поп сензации са го правили, и хубавото е, че макар силата им вече не е така доминираща, както преди 15 години, Леонардо, Рафаел, Микеланджело и Донатело никога не са отсъствали за дълго.

Това означава, че през годините различни креативни умове са представяли своята версия на зелените мутанти, и отделните вариации предлагат за всеки по нещо – дали ще харесате оригиналните комикси на Питър Леърд и Кевин Йистман, анимацията от 1987 година, новите сериали от 2003 и 2012 или игралните филми от 90-те, да не говорим за десетките видео игри и последвали комикси. Искам да кажа, този франчайз винаги е бил отворен за интерпретации, като почти всяка версия е добавяло оригинални елементи и образи. Фактът, че сега имаме нов игрален филм-ребуут, в който Костенурките са пресъздадени чрез  CGI и мо-кап не е проблем.

image

Проблемът е, че  TMNT 2014 е една от най-празните и кухи адаптации, които някога съм виждал. Майкъл Бей не е режисьор този път, само продуцент, но разликата е нищожна. Също като Трансформърските му ленти, новите Костенурки Нинджа са вулгарни, наперени и тъпкани с не особено развити образи, човешки и компютърни. Комедийните напъни не действат през повечето време, актьорският състав не блести в нито една сцена, слоу моушън и продуктово позициониране вървят едно след друго и Сплинтър прилича на парцал, влачен през сметището.

Не помага и факта, че филмът е някакси по-концентриран върху Април О‘Нийл (Меган Фокс), най-упоритият човек на планетата и най-неуважаваният репортер на Ню Йорк. Търсейки сензационна история, която да изстреля кариерата й в стратосферата, Април разследва машинациите на известната криминална банда Фут, и така открива устатите мутирали герои Леонардо, Донатело, Микеланджело и Рафаел. Това не се харесва много на техния ментор и де факто баща, мутиралият плъх Сплинтър, който ги е научил на нинджицу, следвайки напътствията на книжка с картинки (уау – просто уау!). След това историята се развива така, както всеки, имал досег с Костенурките Нинджа през живота си би предположил.

Тук е моментът да кажа, че ако не сте TMNT фен (в която и да е форма на франчайза), не се занимавайте с този филм, само ще си изгубите времето.

Сюжетът е основна критика към Teenage Mutant Ninja Turtles, защото изобщо не се опитва да предложи нещо ново. Какво, смятате, че като кажат, че Април има връзка с Костенурките още преди да мутират, това е оригинално? Не е, IDW комиксите го направиха първи, и много по-ефективно. Там тази промяна значеше нещо, тук не значи нищо. Вместо това сюжетът в новия филм действа като списък със задължителните неща, които трябва да бъдат включени в един проект за Костенурките, разчитайки главно на носталгията на феновете – Април припада, когато вижда Костенурките за пръв път; Сплинтър разказва ориджина на синовете си пред Април; Шрьодер има някакъв план за господство; и тн. А на финала ни очаква кулминация, заета директно от първия Amazing Spider-Man, което е направо долно. Буквално си е третия акт на ASM, само че с Нинджите и Шрьодер вместо Спайди и Гущера.

image

Говорейки за Шрьодер и злодеите във филма като цяло, нещата с тях са доста зле. Това е без съмнение най-безинтересната и несъдържателна версия на лошия самурай, която сме виждали. Характерът му е равен на нула, враждата му с Костенурките и Сплинтър е абсолютно плитка и слабоумна (даже изобщо не съм сигурен откъде Сплинтър знае кой е Шрьодер), планът му за световна доминация е нелогичен и честно казано, нетипичен за този образ, и за капак на всичко, Шред прилича на малкия брат на филмовия Мегатрон - огромна купчина ламарина. Ролята не се изпълнява от Уилям Фикнър (Файкнър?), както всички мислеха първоначално, но това май е пропусната възможност, защото Фикнър може да играе убедителни злодейски роли. Повече от ясно е, че Шрьодер е тук само за екшън сцените (наистина, всеки път, когато е на екрана той се бие с някоя от Костенурките, или всичките), които са един лек плюс за филма. Въпреки че са изпълнени до горе с компютърни ефекти и силно наподобяват видео игра, те са едно от малкото забавления в лентата.

Но... пак Шрьодер? Обичам го като злодей, но тенекиената глава е главен антагонист в почти всеки високо-профилен продукт, свързан с Героите в черупка. Защо не Бакстър Стокман, Пурпурните Дракони, Слаш? Защо не отворят Измерението Х, и най-накрая не видим Кранг на голям екран? Шрьодер пак може да е фактор, но действащ от сенките, за да развие омразата си към Костенурките с течение на времето.

Въобще няма да коментирам Бейската версия на клана Фут, защото това не е кланът Фут. Фут винаги трябва да бъдат нинджи, независимо дали под костюмите им се намират хора или роботи – какви са тия отрепки, намацани с камуфлажна боя и автомати в ръце? И азиатската мацка, която се мъкнеше с тях, това Карай ли трябваше да бъде?

Стигаме до причината, поради която всеки би тръгнал да гледа този филм (предполагам) – самите Костенурки, всеки снабден с характерните им оръжия и разноцветни маски на очите. На личностно ниво те са ок, никакви промени за добро или лошо. Леонардо е водачът на бандата, въоръжен с катана, Донатело е нърдът с високо IQ, майстор на дървеното бо, Рафаел е раздразнителният бунтар, боравещ със саи, а Микеланджело е хипер-енергичният лудак, който постоянно ръси поп-културни шеги и задява Април по начин, който навява доста гадни картинки. Винаги е яко, когато тези момчета са заедно, биейки се, дразнейки се, забавлявайки се, дори и в такава посредствена продукция. Когато Костенурките са на екран, филмът става интересен, тъй като заложената абсурдност в концепцията води до единствена по рода си динамика.

image

На ниво дизайн има какво да се желае. Не знам защо Костенурките са толкова грамадни, и как това се вписва в „нинджа“ характеристиката, но нека просто приемем това, защото не си заслужава да го мислим. Като че ли Леонардо е получил най-добрият дизайн, не много огромен, но все пак по-голям от обичайното, с лице, което не е противно, като например лицето на Майки, който изглежда сякаш е прекалил с някои забранени субстанции. Иначе Рафаел е истинска канара, което противоречи на бойната му бързина, а Дони постоянно носи очила, сякаш екипът не владее други начини да се покаже, че той е умният. Честно, нямам големи проблеми с новите дизайни, но предпочитам Костенурките да са по-дребни, по-пъргави и по-нинджа. Но политиката на Майкъл Бей bigger is betterе приложена и в този филм, със смесени резултати.

С режисирането на Teenage Mutant Ninja Turtles се е заел Джонатан Лисбман и... вижте, твърдо вярвам, че никой, работещ в Холивуд, бил той сценарист, продуцент, актьор или режисьор, не се заема целенасочено да прави лоши филми. Понякога човекът просто толкова си може, и в случая с Либсман (и Майкъл Бей) това е напълно вярно, имайки предвид филмографията му до този момент – някой спомня ли си Wrath Of The Titans? Или Battle Los Angeles? Texas Chainsaw Massacre: The Beginning? Ако отговоряте с Да, то Вие сте един от малкото. Либсман е казвал, че е голям фен на Костенурките, и му вярвам, но е ясно, че тук той играе ролята на падауан спрямо Мастър Бей, и силно се съмнявам да е имал определящи креативни решения в насоката на филма. Но за да сме откровени, това е най-добрият му филм досега, което е показателно за уменията му зад камера.

Ако приемем тезата на Turtles Forever за множество паралелни вселени, всяка с различна версия на Костенурките, то лесно можем да зачеркнем новият им филм като една от тези паралелни версии, необяснимо проправила си път до големия екран. Teenage Mutant Ninja Turtles 2014 можеше да бъде много по-скапан, можеше да бъде и много по-добър. Оказва се обаче, че филмът е средна работа, лесно забравим, и представлява интерес само за хора, които отдавна са фенове на зелените мутанти. Но сериозно, Сплинтър изглежда ужасяващо.

 

Оценка – 2.5/5



Тагове:   филм,   teenage,   нинджа,   turtles,   tmnt,   костенурките,   Ninja,   mutant,


Гласувай:
1



1. alshu - Манията по Героите в Черупка
27.10.2014 13:19
"Манията по Героите в Черупка бе толкова голяма, че на моменти достигаше нивото на Star Wars."
В световен мащаб не мога да приказвам, но тук в България, когато пуснаха костенурките, по-младото от мен поколение не беше гледало Star Wars. Беше късно за кино, а video rentals-ите още не бяха (пиратски) бизнес.
Сиреч манията по костенурките беше по-голяма заради baby boom-а и заради това, че телевизионния обем даваше повече материал. Играчките и другият мърчъндайз също бяха доста. На Star Wars не помня една играчка преди 90-те (бе май имаше едни дъвки, но те бяха неофициален внос). Ние по-дъртите хлапета фенове на Star Wars, Indiana Jones и Blake' 7 бяхме малцинство. Е, имаше много възрастни фенове, но те за нас не се брояха ;)))
Star Trek пък ни беше познат само с втория си филм "Гневът на Хан" (без Star Trek в името). Дори не знаехме, че е поредица.

Доколкото помня костенурките бяха първия голям комерсиален хайп у нас - ТВ серии, дъвки, бонбони, играчки, училищни раници и пр. и пр. и пр.

Star Wars в България беше просто популярен филм по кината.

"по-концентриран върху Април О‘Нийл"
То не беше ли така и в първите епизоди на ТВ сериите?
Ще си призная, че пубертетски се интересувах повече от нея отколкото от нинджите.

Някои хлапета попаднаха в "перфектната буря" за харесване на Костенурките нинджа или пък на Спайдер Мен.
Аз тогава жадувах за повече серии на Thunderbirds 2086 или други подобни...ама нямаше...

Забелязвам някаква "гордост на поколенията". Примерно наскоро един пич се биеше в гърдите, как той се бил родил перфектно, така че да чете развитието на Хари Потър в най-идеалната за това възраст.
Аз пък на неговите години пак щях да си мразя Хари.

Мисля, че е важно с какво си започнал.
В моя случай най-виновни се детските кино анимации на които ме водеше майка ми и Thunderbirds 2086 по телевизията.
От тогава съм най-влюбен в анимацията и конкретно в японската.

Апорпо, в момента гълтам The Unwritten.
Кефи ме.
цитирай
2. spectacularspidey - - ами нямам директни спомени, щото ...
27.10.2014 13:55
- ами нямам директни спомени, щото не е било вчера, но съм се изложил на Костенурките и Star Wars горе-долу по едно и също време. И всичките ми приятели тогава бяха запалени и по едното, и по другото, и всеки искаше играчка на Вейдър, ама мал шанс. Обаче на TMNT имахме купища продукти, даже още си пазя чаршафите с тях :D

- първите епизоди на кой точно сериал? 1987? Така е, но тогава никой не е знаел какво се крие зад Костенурките Нинджа, Април е била вратата към техния свят. Днес не е така.

- е сега, всяко момче харесваше Април :)

- разбира се, че е важно с какво си започнал, всичко, което гледаш като дете ти оказва влияние. Лично аз се радвам, че съм растял именно през 90-те, и така съм хванал един от най-добрите поп културни периоди (да не говорим че съм растял във време на огромни технологични иновации, военни размирици, световни катастрофи и тн. Моето поколение се намира в тази позиция, в която сме достатъчно млади, че да се адаптираме бързо към света около нас, и достатъчно възрастни, че да си спомняме как е било едно време... но се отклоних много) - Нинджите, Батман филмите и анимацията, Досиетата Х, Терминатор, Цар Лъв, Джурасик Парк, Том и Джери, сума ти анимации, които гледах по сателита и в момента не си спомням имената им.

Това си е обширна тема, не знам дали бих го нарекъл гордост, но ако трябва да избирам, не бих се родил в друга година.
цитирай
3. alshu - Април е била вратата към техния свят.
27.10.2014 18:31
"Април е била вратата към техния свят."
Именно. Аз и сега като чета изказвания на различни фенове, 99% от тях са се зарибили точно заради сериалът от 1987 и на бас, че "вратата" също е помогнала.
На теория Ейприл би работила добре и в новия филм. Ама говорим за една волева и независима мацка, а не sex bait-ка дето е 100% damsel in distress.

Моята идея за генерациите беше, че всяка една си има "своите" заглавия и примерно по наше време нямаше много комикси, от дъжд на вятър Дъга (и още едно ама не помня името), но пък я имаше поредицата "Библиотека Галактика". Филмите не бяха много, но пък бяха едни от най-яките и трябваха десетилетия, за да почне киноиндустрията отново да прави такива технически трудни заглавия, като Star Wars 4-6, Indiana Jones 1-2, Jaws (само във филмотечното кино), Apocalypse Now (пак филмотечното) и пр. и пр.
Имаше и доста ТВ сериали, щото повторенията не се практикувах много.
(На следващия ден сутринта и после се чакаше с години да повторят сериала.)

Баща ми пък примерно ми е обяснявал каква джаз и рок музика е имало в неговите години, а сега много малко от хубавите неща могат да се намерят архивно и т.н. и т.н.

Това са само единични примери.

"Том и Джери"
Ме те почват от 40-те години, както и Looney Tunes дето са и по-стари.
Това заедно с литератирните класики се подразбира.

Идеята беше за специфични заглавия "свързани" с конкретно поколение. Или поне издаването им у нас да е свързано.
Примерно първият Dune е писан през 60-те, а идва и нас чак в края на 80-те.
Или пък твоите играчки на Star Wars. Те дойдоха много след кино премиерите. Май първия (1977) дойде у нас 1981 или беше 1982...някъде там.

Аз обвинявам кино и ТВ анимациите, че до ден днешен търся следните неща и не ми дреме много за сюжета: ;)))

http://i.4cdn.org/a/1414253904985.webm

http://i.4cdn.org/a/1414253605665.webm
цитирай
4. spectacularspidey - - "99% от тях са се зарибили ...
27.10.2014 20:15
- "99% от тях са се зарибили точно заради сериалът от 1987 и на бас, че "вратата" също е помогнала" Така е, обаче някои от тези хора сядал ли е да гледа това шоу скоро? Та аз се водя голям фен на Костенурките и едвам го изтрайвам след втори сезон. Ама като почти всички анимации от 80-те TMNT не се е състарило много добре.

- "Моята идея за генерациите беше, че всяка една си има "своите" заглавия" - точно това искам да кажа и аз май, че най-добре са хората, родени като мен в периода 1985-1995. Така съм имал допир с класиките когато са били актуални в България, без да гледам нещо като например първата Годзила и да мрънкам, че изглежда изкуствено, и да не съм враждебно настроен към всичко ново, като например как фенове на Костенурките от 1987 не харесват Костенурките от 2003 щото били прекалено различни. Идеята ми, ако имам такава, е че заглавията, които считам за свои обхващат широк спектър, от Star Wars до Avengers, и това е без да споменавам видео игрите и музиката.

- яки клипчета, и аз мразя когато става така. Дълго време една Нинтендо игра, която на всичкото отгоре е на китайски, и се водех само по спомени. Ей издирил съм сума ти архивни сайтове докато не достигнах до заветната цел.
цитирай
5. alshu - най-добре са хората, родени като мен
28.10.2014 10:26
"най-добре са хората, родени като мен"
Не, не сте само вие ;))) ...всички са си най-добре (стига опазил Бог да няма войни и природни катаклизми), защото всеки е продукт на своето време и точно тогава небето е било най-синьо, а тревата най-зелена ;).

"и да не съм враждебно настроен към всичко ново"
Това мисля, че си е твое лично качество, а не характеристика на поколението.

"Ей издирил съм сума ти архивни сайтове докато не достигнах до заветната цел."
Това са най-важните качества на колекционера - търпението и упоритостта.

"Та аз се водя голям фен на Костенурките и едвам го изтрайвам след втори сезон."
И аз така с разни дърти класики (включително игрални филми)...е, има и малко неща, които не са мръднали (и с римастър BD изданието изглеждат още по-добре от дъртите VHS-ки :))) ), но тук не говорим за рационално отношение, а за любов...и по-конкретно какво е предизвикало тази любов. Мисля, че маса хлапета нямаше да са на борда, а и световният хайп нямаше да е толкова голям без Ейприл.
Честно казано аз може би щях да се задържа на борда, ако тя беше по-централна фигура (и ако анимацията беше малко по-скъпа).

"например как фенове на Костенурките от 1987 не харесват Костенурките от 2003 щото били прекалено различни"
Това малко идва от възрастта и интересите.
Ето ние с теб следим бизнеса и оценяваме всичко ново, в контекста на съвременните тенденции и технологии. Примерно в момент в анимацията се дават много по-малко пари и технологиите се ползват не за качество, а за орязване на бюджета. Повечето хора обаче си стоят с детските спомени и като погледнат нещо ново, почват да псуват, защото чисто и просто им се разминава с представите.
цитирай
6. spectacularspidey - - "всички са си най-добре; ...
28.10.2014 11:44
- "всички са си най-добре; защото всеки е продукт на своето време" - правилно, но не съм сигурен дали днешното време създава добри хора-продукти. Маса подрастващи днес започват деградацията си от рано, обградени от некадърни родители, лошо влияние в училище и тн. В резултат не знам дали неща като Батман или Костенурките Нинджа въобще ще им се сторят интересни. Хах, Twilight е много по-известно у нас от Капитан Америка, Супермен и Хълк взети заедно, доста мозъци са вече изкривени. Но и не само филмите и музиката, която се харесва масово, самото интелектуално ниво яко запада - говорил съм с доста ученици и често се ловя за главата.

- "световният хайп нямаше да е толкова голям без Ейприл" - не знам дали съм съгласен, Ейприл, в оригиналната анимация, е просто eye candy, нещо, което трябва да бъде спасено в почти всеки епизод. Надали някой я помни с друго освен със секси глас и секси форми. В новите анимации и комикси нещата са по-различни. Мисля че Костенурките не могат без Ейприл, и Ейприл не може без Костенурките - по отделно няма да са толкова интересни.

Ако мисълта ми не тече много плавно, съжалявам, но тъкмо се събуждам и гледам ревю на Trial of Peter Parker :)
цитирай
7. alshu - днешното време създава добри хора-продукти
28.10.2014 18:03
"днешното време създава добри хора-продукти. Маса подрастващи днес започват деградацията си от рано, обградени от некадърни родители, лошо влияние в училище и тн."
Абсолютно си прав, но примерно по наше време ни заливаха с политическа пропаганда и в крайна сметка станахме резистентни и сега не вярваме в нищо.
А некадърни родители и лошо влияние в училище винаги е имало и ще продължи да има.

"самото интелектуално ниво яко запада - говорил съм с доста ученици и често се ловя за главата"
В обществото е проблемът. По думите на леля ми (тя е учителка) самата учебна система в момента е яко сбъркана, а на маса учители хич не им дреме.
Целият този бизнес с измислянето на нови програми и писането на нови учебници прави образованието кухо.

Надеждата е, че някой все пак ще се паднал на надеждни родители (които ще го ритат в правилния път) или пък като го притиснат обстоятелствата ще се разтърси в интернет и ще се самообучи.

"Twilight е много по-известно у нас от Капитан Америка..."
Аз си мисля, че все пак това важи повече за дамите.

Добре, Апокалипсисът (отново и постоянно) е над нас, но пък точно на най-новите поколения не им дреме, защото и не знаят по-добро. ;)))
За тях сега си е най-доброто време, защото внедряват G4 и то е магия!

"е просто eye candy... секси глас и секси форми"
Факт! (Една от причините да го зарежа.) Но мисля, че точно без тях и без опростенческото ТВ шоу от 1987, популярността на Костенурките нямаше да нарасне толкова.
Щяха да оцелеят, но не и да са такъв голям бизнес, като сега.
Един вид принудителния street pimp период ;))).

И Star Wars нямаше да е това без играчките, мърчъндайзинга и EU-то (като ще ги сравняваме).
цитирай
8. spectacularspidey - - не бих казал че не вярваме в нищо. Не ...
28.10.2014 18:41
- не бих казал че не вярваме в нищо. Не вярваме в спасение на страната ни, в политиците ни и подобни неща, от които не разбирам, но все пак виждам какво се случва в държавата.

- отдавна не съм в контакт с училищното звено, но факт е, че срещам много затъпели млади хора. Не тъпи от сорта на да не знае колко е 2 по 2, а тъпи като заблудени, ограничени, и отритващи всичко, дошло преди тях. Не мога да го разбера, а и не искам.

- "това важи повече за дамите" -- което е много лошо, защото всички знаем, че жените управляват света :D

- колкото до Ейприл и Star Wars и статуса им в поп културата, няма как да знаем какво щеше да е без нея или без играчките, само си спекулираме. Star Wars Expanded Universe надали има огромно значение, по ред причини, но само хардкор феновете са вещи в тази област на вселената на Лукас.
цитирай
9. alshu - Не вярваме в спасение на страната ни
29.10.2014 10:23
"Не вярваме в спасение на страната ни" - ми не...аз в спасението на света не вярвам ;))).

"заблудени, ограничени, и отритващи всичко, дошло преди тях" - това си е с всички млади хора ;))).
Което визирах е, че говоря с тях за най-елементарни факти от физиката, химията и математиката и те не ми вярват щото били много по-начетени с техните e-reader-и, а аз съм си измислял. Като ги конфронтирам че това навремето се учеше в 4-ти, 5-ти клас ми обясняват, как предметът сега не се казвал по този начин...а за самия спор нищо.

"което е много лошо" - ми кво, нямат ли право на тъп искейпизъм и те...което не значи, че трябва да харесвам и самия искейпизъм.

"Star Wars Expanded Universe надали има огромно значение" - според мен има, защото той поддържаше темата актуална в дупката след старите филми, а и голяма част от вдъхновението за игрите и анимационните серии идва пак от там.
цитирай
10. spectacularspidey - Е то нали и игрите и анимациите са ...
30.10.2014 12:53
Е то нали и игрите и анимациите са част от EU. Проблемът с Разширената вселена е, че не се знае колко от нея е канон (а май вече нищо не е), и кой от хилядите продукти си заслужава да следваш. Лично аз се насочих главно към истории за Старата Република.

цитирай
11. alshu - Има различни канони
30.10.2014 18:34
Има различни канони - G, T, C, S, и N.

G-то е всички което Лукас е казал по темата.

T-то пък е канонът на телевизионните серии - Star Wars: The Clone Wars и Star Wars Rebels (2D Clone Wars поредицата не знам къде попада, защото има разлики). Той е обаче силно повлиян от C канона и е фрашкан с герои и от там.

Повечето книги, комикси и игри са в C канона. По разбираеми причини игрите идват след някои от книгите и черпят с пълни шепи от тях, но има и книги вдъхновени от игри.

Може да се каже, че най-креативните неща се случват в началото на G и из целия C канон.
В C са и най-големите мизерии...но човек поне има избор между хиляди заглавия.

Без книгите, комиксите и по-старите пред-prequel и не филмови игри, според мен фендъмът нямаше да е толкова голям и по-трудно или въобще нямаше да се стигне до новата prequel поредица.

За мен не канонът е важен, а дали зрителите/играчите/читателите имат някаква идея са света и героите.

Хипотезата ми е - новите итерайции на стари френчайзи зависят от три неща:
1. Плясъкът, който навремето е предизвикала поредицата...не задължително с добри качества.
2. Плясъкът, който прави в момента новото заглавие, пак не с положителни качества, а примерно само с това че се подмазва на съвременните зрители.
3. Реално добри качества на новото заглавие.

Примери:
- За мен класическите "Планетата на маймуните" са отвратителна поредица от филм. Заглавието на Бъртън прави нещата съвсем зле. Но пък плясъкът от тях дава шанс на новите филми да изпъкнат с качества.
- Джон Картър от Марс. За времето си е бил голяма работа, но днес никой не го помни и среднистият филм падна в по-дълбока дупка от заслужената.
- Батман със странните си по-стари итерации (Шумахер) е достатъчно популярен, че да даде шанс на нов свестен вариант да избие рибата.
- Старото BGS никой не го помни (освен ТВ шефовете и аз), но проби със свои качества.
- Костенурките имат и хубаво и лошо в миналото си, но старият плясък и елементарното подмазване на новия филм правят река от пари
цитирай
12. spectacularspidey - Не съм сигурен, че ТВ канона се влияе ...
03.11.2014 15:31
Не съм сигурен, че ТВ канона се влияе от С канона. Не съм чел много Star Wars комикси и романи, но по принцип ТВ програмите не се водят по носа на нещо дребно като комикси, с изключение на тези, адаптиращи комикси, естествено.

Дали всичко това е увеличило броя на феновете, със сигурност. Но надали толкова, колкото ние си мислим.

А старите Planet of the Apes са идеален пример за интригуваща сай фай идея, произлязла в погрешното време, защото тогава не са имали технологията да направят филмите правдоподобни.

Знам какво имаш предвид относно Battlestar Galactica, пробвал съм да гледам оригиналното шоу, тц, не става, не е за мен, но пък аз съм силно предубеден относно сериали от 60-те и 70-те и принципно не ги трая. Само Зоната на Здрача, но то си е крайно оригинално.
цитирай
13. alshu - Не съм сигурен, че ТВ канона се влияе от С канона
04.11.2014 13:26
"Не съм сигурен, че ТВ канона се влияе от С канона"
Както писах - фрашкано е с герои, събития и места - Мандалорската стража, Ветрес, цялата и раса (от които са Саваж и Дарт Мол) и пр. и пр.
Не говоря от личен опит, защото съм чел само книгите на Тимъти Зан, а те са 10 години след Завръщането наДжедаите, а после отимат и повече, но съм попадал в IMDB как нърдчетата реагира "Ааа, това е от един-коя-си-книга, онова е от еди-кой-си-комикс!".
Сюжетно T канонът може да не толкова е повлиян, но черпи с пълни шепи от света на C канона, защото и G канонът от филмите, не е чак толкова обширен освен конкретните събития и нахвърляни раси и понятия.

За увеличаването на феновете е отговорен най-вече рекламния шум и налагането от страна на медиите, но ако го нямаше C канона, сценаристите щяха да си смучат 90% нещата от пръстите и щяха да имаме момчешки аналог на някое от старите My Little Pony или Brabrie заглавия, дето са си чиста реклама за играчки при това нескопосана.

"защото тогава не са имали технологията да направят филмите правдоподобни" - аз мисля, че не технологията е проблемът, щото и с бутафорни декори и костюми идеята от книгата (на Пиер Бул) пак би изглеждала смислено, ако не беше типичната за времето холувудска игра, театралничене и промени...

"тц, не става, не е за мен"...и затова си мисля, че ако по-голямата част от публиката го познаваше, а не беше чувала само слухове, че е "епична космическа опера", щеше да пренебрегне новата версия.
Дори аз дето уж съм толкова непредубеден, реших да му хвърля един поглед, чак като тръгна втория сезон и случайно попаднах на кадри дето ми приличаха по-скоро на едно друго шоу: Space Above And Beyond.
цитирай
14. spectacularspidey - Сериозно, Вентрес и Дарт Мол са от ...
04.11.2014 14:09
Сериозно, Вентрес и Дарт Мол са от една и съща раса? Сега ми се иска още повече да я бяха вкарали във филмите. Вентрес беше много як злодей в анимацията Clone Wars на Генди Тартаковски, ако я знаеш.

"типичната за времето холувудска игра, театралничене и промени" - така е, просто са правени по друго време с други разбирания и стремежи в научно-фантастичните филми. Но и технологиите си казват думата, щото маймуните в тези филми изглеждат смешно, видът им те изкарва извън преживяването.

цитирай
15. alshu - още повече да я бяха вкарали във филмите
05.11.2014 11:17
"още повече да я бяха вкарали във филмите"
Не, не искаш ;))) , защото цялата раса беше свързана с едно от най-идиотските сюжетни развитие в Clone Wars и безумната политика на светата майка на расата.
Има маса странности - жените и мъжете живеят в абсолютно различни точки на планетата (От къде идва децата? Щъркелът ги носи? Всъщност не видях деца.), не живеят в градове, не се наблюдава никаква по-висша технология от лагерни огньове.
То е вярно, че цялата раса е чувствителна към силата и може да я ползва без много обучение, но поне трябва да има текстилна промишленост, която да произвежда робите, които носят всички.
Не знам, доста абсурдно е и доколкото разбирам идва C канона.

"Clone Wars на Генди Тартаковски, ако я знаеш."
Да, гледал съм го, не че е лошо, но беше кратко, лаконично, а на места по-карикатурно отколкото се налага. Повече клоня към 3D варианта. Не че е по-смислен, но обемните битките с кораби ме кефят повече.
А и как да го кажау Самурай Джак подходът някак не ми се връзва със Star Wars усещането от детството ми.
И още, за мен най-гениалното от Генди си остават старите епизоди на "Лабораторията на Декстър" (щото има и едни нови, дето не са негови и са ужасни). Не в анимационнен, а в гротесков смисъл. Не само визуална, но и идейна гротеска.
Последното му телевизионно - Симбиотичния Титан ми харесва повече от Clone Wars 2D-то, защото все пак си е негов свят и негова приумица.

"видът им те изкарва извън преживяването" - бе аз хич не си падам по маймуни. Всеки път, когато в DC стане дума за Грод побеснявам...за жалост имаше хинт за него в пилота на The Flash.
цитирай
16. spectacularspidey - "едно от най-идиотските с...
05.11.2014 12:31
"едно от най-идиотските сюжетни развитие в Clone Wars с маса странности" - може, но ме кефи като злодей. А това за децата е смешно, защото като се замисля сексът е силно незасегната тема в Star Wars, основно филмите. Анакин няма баща, нали? Възможно е расата на Мол да се размножава по някакъв необясним за нас начин.

Аз предпочитам анимацията на Генди пред компютърната, но това си е защото харесвам традиционно анимиране пред компютърно. А и битките са невероятни, дизайнът някак си много отива на Star Wars.

E това че не харесваш маймуни си е той проблем :) Не че ги обожавам или нещо такова, но нямам нищо против. Ако тръгнат да ни превземат обаче...
цитирай
17. alshu - но ме кефи като злодей
06.11.2014 10:49
Е, тя е по-скоро moral grey. За изгодата е готова да се сдружи с всеки или да забие светлинен меч в гърба на всеки.
Определено е интересен персонаж, но пък съживеният Дарт Мол и брат му с френско езичното име са адски досадни и участват в отвратителни аркове.
Та Вентрес си заслужава, но расата и не е включена в толкова интересни истории.

"Анакин няма баща, нали?" - иии вярно, не е бил щъркелът, а мидихлорините...

"харесвам традиционно анимиране пред компютърно" от известно време всъщност и 2D анимациите се генерират компютърно. Аз съм привърженик, защото е по-бързо, по-евтино и по-качествено (няма проблеми с цветови корекции слез фото процеса, няма прашинки, няма криво нарисувани обекти).
Драмата обаче е, че бизнесът злоупотребява и реже все повече бюджета и времето за продукция. Така 2D CGI-а, вместо да изглежда по-добре от ръчно рисувания, всъщност изглежда дървено и фалшиво.
Онези две клипчета дето ги дадох по-горе, са рядък пример за качествено 2D CGI и за амбиция на продуцентите да се възползват по-пълноценно от технологията...но и пак в същото заглавие (Fate/stay night: Unlimited Blade Works TV) на места са принудени да ползват 3D CGI...
Между другото го препоръчвам този сериал (но не и по-стария сериал от 2006, като не и Unlimited Blade Works филма).
С други думи - препоръчвам да гледаш сериала Fate/Zero (от 2011-та, 13+12 серии) и ако ти хареса да продължиш с Fate/stay night: Unlimited Blade Works TV (той излиза в момента). Има ги достъпни дори в свестен български превод.
Ма това в случай, че някой ден се чудиш кое аниме да си причиниш...

"E, това че не харесваш маймуни си е твой проблем"
Така е, но води до ефекта, че предпочитам хора в грозни костюми, вместо фотореалистични примати. ;)))
Както и да е, книгата е по-добра от дъртите филми (имаше и ТВ сериал с алтернативна история), а новите нещо не ме привличат.
цитирай
18. spectacularspidey - Ще го прегледам някой ден, от кли...
06.11.2014 12:24
Ще го прегледам някой ден, от клипчетата изглежда много зарибено. Ама още не съм догледал Attack on Titan, първо с него ще се занимавам.
цитирай
19. alshu - Attack on Titan
06.11.2014 13:35
Attack on Titan - директно Top 10 на НАЙ-ОМРАЗНИТЕ ми анимета ;)))
Все те лъже, че ще има развитие и все няма. Четящите комикса (и гледащи критично на нещата, а не влияещите се от моди) се оплакват от същото.
Друго, което ме дразни е, че пълната анимация е най-вече по време на битките сиреч не повече от 2-3 минути на епизод, а останалото време почти всичко е замръзнало.
Иначе е социален феномен и титаните са във всяка медия.
Ненавиждам популярността им повече и от тази на Майкъл Бей филмите ;))).
Безспорно режисьорът - Тецуро Араки е майстор да хване интереса на масовата публика с първични и долнопробни страсти (Highschool of the Dead).
По абсолютно изключение е режисирал адаптация на едно свястно заглавие - Death Note, но заради похватите му и това аниме не го изтраях, та си карам със спомените от прекрасния комикс оригинал (дето май Артлайн го издават и на български, ама с много бавни темпове).
цитирай
20. spectacularspidey - Е вярно е, че минават по два три еп...
06.11.2014 13:43
Е вярно е, че минават по два три епизода преди нещо съществено да се случи, но ми е крайно интересно как ще победят Титаните, ако го направят щото четох, че ще има втори сезон.
цитирай
21. alshu - Ъъъ
06.11.2014 18:59
Ъъъ, не искам да те спойлвам (то не е и толкова разкриващо), но първоначално авторът на комикса, дори не е смятал титаните да могат да бъдат победени.
След феноменалните пари, които спечели сериалът на BD и DVD обаче е решил, да промени замисления финал и да удължи комикса, който и без това не беше приключил.
Първият сезон завършва с cliffhanger естествено, но това си го очаквал ;)))!
Вторият сезон е в продукция, но не е ясно дали ще се възползва от бъдещия комикс (ако авторът е споделил с екипа намеренията си) или ще точи локуми само с излезлия материал, който в момента е се е натрупал може би за 13 ТВ серии. Не е обявено и кога ще се излъчва.
Това е проблемът с анимацията - прави се бавно и току що излезлите глави не могат да бъдат включени веднага, а чак след година. Има вариант да разделят втория сезон на две части.
С удължението може да се докараме и до 3 сезона.
НЕ казва да го дропваш, де!

Големи екзотики се получават, когато някое аниме настигне мангата си. Или трябва да спрат (и да пропуснат ползите от популярността) или да почнат да си измислят.
В резултат има такива неща, като Fullmetal Alchemist и Fullmetal Alchemist:Brotherood.
Първото следи комикса и сред 20 серии пълен хаос почва да си измисля. Години по-късно рибутнаха анимацията и вече Brotherood е пълна и адекватна адаптация, която става за гледане.
Парадоксът е, че голяма час от феновете си харесват стария сериал...бил по-драматичен!

Майстория си е да адаптираш такива дълги неща. Примерно феновете на Naruto отдавна мразят анимето, заради пълнежите и май само мангата е популарна...е тя и свърши съвсем наскоро.
One Piece някак се крепи (и е най-продаваният и комикс и аниме) на една година след мангата и пуска само кратки пълнежи.

Аз мразя всичките тези походи и затова от дългите следя само Detective Conan (е, One Piece, но той е за hatewatch). Той е множество криминални пъзели и рядко опират до основния сюжет.
Предпочитам кратки заглавия дето свършват в 13, 26, 64 или много рядко 70+ епизода.
цитирай
22. spectacularspidey - "Първият сезон завършва с ...
06.11.2014 19:32
"Първият сезон завършва с cliffhanger естествено, но това си го очаквал" - даже бих се разочаровал, ако свършва другояче :) Четох в io9 че анимето бая използва клифхенгъри. А втори сезон уж догодина ще излезе.

Цялата тази работа с анимета, които изоставят мангата си, понеже още не е завършена... напомня ми за Акира. Всъщност изчетох половината комикс (американска адаптация на мангата) и промените наистина са доста.

"Предпочитам кратки заглавия дето свършват в 13, 26, 64" - и аз така, затова не се наемам да започна Dragonball Z, колкото и да ми се иска
цитирай
23. alshu - напомня ми за Акира
07.11.2014 12:31
"напомня ми за Акира"
Там случаят е различен. Мангата е била приключена, но авторът не е могъл да сключи ТВ сделка, от чиито условия да е доволен.
Затова сам е продуцирал филм.

"втори сезон уж догодина ще излезе"
Аз докато не обявят официална дата не приемам такива слухове . Имало е случаи на сериали, които са отлагани с години...а с продължението на Ninja Scroll филма ни тийзват вече от десетилетия. ;)))
Логично е такова популярно заглавие, като SnK да е в кърпа вързано, ама все пак говорим за бизнес, за координация между няколко компании (някои от тях извън Япония).

"Четох в io9 че анимето бая използва клифхенгъри."
Не това са му проблемите според мен, а перманентната bait and switch тактика и задълбаването в личните драми, вместо в по-интересните световни събития.

На практика 95% от сериите във всеки шонен сериал завършва с клифхенгър. Зрителите са имунизирани.

"Dragonball Z"
А гледал ли си предходното - Dragonball?
Z е още от същото, но героите са по-големи...идиоти...
Е, и са по-възрастни.

Проблемът на поредицата не е в обема, а че той е постигнат с безкрайно разтакаване, рециклирани анимации и флешбеци.
Така наречените битки са безкрайни монолози, обяснения, пози, зациклени движения и натрупване на енергия...
Най-интересно е, когато не се бият ;))).
цитирай
24. spectacularspidey - "А гледал ли си предходното - ...
10.11.2014 11:23
"А гледал ли си предходното - Dragonball?" - да но пак отдавна и не помня много
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: spectacularspidey
Категория: Забавление
Прочетен: 882642
Постинги: 190
Коментари: 558
Гласове: 100
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031