Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. stela50
12. getmans1
13. zaw12929
14. tota
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. stela50
12. getmans1
13. zaw12929
14. tota
Най-активни
1. sarang
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Постинг
04.07.2010 06:53 -
Spider-Man Reboot: Как Да Се Поправи Франчайза
Следващият Spidey филм може да бъде солидно попадение във франчайз, който разочарова мнозина с третата си част. От друга страна обаче, ребуутът може да е последният пирон в ковчега и да не успее да пресъздаде добрите страни на комикса.
Ето моите предложения за това какво трябва бъде разгледано в предстоящият филм - или по-скоро какво бих искал да видя в следващото кинематграфично приключение на Паяка.
Без Произхода
Спокойно можем да кажем, че Spider-Man е сред най-популярните герои в света. Всеки знае историята как асоциалният тийнейджър е ухапан от радиоактивен паяк и получава невероятни сили, и как научава за голямата отговорност по неособено приятен начин. Този произход е добре уловен от предишните филми, анимационните серии, видео игрите и десетилетия от комикси.
Затова би било загуба на време да се преразкаже произхода отново. Проблемът с такива истории е, че те са доста линейни - установяване на героя, изграждане на драмата му, придобиването на силите, на костюма, битка със злодея и тн. От първият филм не са изминали и 10 години, така че надали някой е забравил кой е Spidey.
Естествено, другият рестартиран в последните години франчайз, Batman, отдели половината си време на произхода на Брус Уейн. Само че в случая тази история беше игнорирана в предишните части, или ненужно променяна.
The Incredible Hulk (2008) предложи разумно решение на този проблем. Този филм не губи време да покаже на зрителите кой е Брус Банър, като всичко важно е покрито по време на отварящите надписи. Добре ще е Spider-Man да следва този пример.
Емоционалната Страна
Всеки достоверен комиксов филм трябва да представи успешно емоциите на главния си образ. Spider-Man 3 не се справи добре. Peter Parker е момче с проблеми, което се бори с последиците от най-голямата грешка в живота си. В същото време слагането на костюма е голямо облекчение за него, като му позволява да се наслаждава на живота много повече, отколкото в цивилни дрехи. Балансът между комедия и трагедия трябва да е добре уловен.
Да погледнем Сагата с Клонингите или "Back In Black" например. И в двете истории писателите направиха грешката да поставят тъжни моменти един след друг. В "BiB" идентичността му е разкрита, леля Мей е простреляна и на смъртно легло, а Peter е принуден да сложи черния костюм, и да стане прекалено мрачен образ. В един момент това започва да работи против цялостната история.
Това, което ме притеснява е как филмовите студия отбелязват успеха на Batman Begins и The Dark Knight. Много от тях вярват, че мрачното, грубо преразказване е правилният начин за пресъздаване на този успех. Но това, което сработва при Батман, няма задължително да работи и при Spidey.
Не Състарявайте Паяка
Един от интересните елементи в ребуута е, че той ще се фокусира върху тиинейджъра Peter Parker. В първият филм той прекара едва половин час в училище, след което завърши и се премести в града. Надявам се, че този път целият филм, дори и продължението му (ако има такова) ще заемат място в училище. Просто има много потенциал в тези истории, за да бъдат подминати.
В комиксите Peter прекарва 28 броя (горе-долу две години) в училище. Растежът му е бавен, естествен процес, което позволило на феновете да присъстват на всички ключови моменти в живота му. В сегашните комиксите Peter е 29-30 годишен, някои читатели искат той да старее дори по-бавно. В Ultimate Spider-Man например, въпреки че сериите се издават вече 10 години, Peter е пораснал с не повече от година - в продължение на 133 броя.
Дали ще разглеждаме Ultimate Вселената, анимацията Spectacular Spider-Man или класическите Lee/Ditko/Romita комикси, изглежда, че едни от най-добрите премеждия в живота на Spidey са се случили именно през ученическите му години. Основният чар на Spider-Man е, че той е човек с проблеми, въпреки супер силите си и интелекта си. Но колкото повече расте, толкова по-трудно става да съчувстваш на мъж, който не може да подреди живота си. Образът просто работи най-добре като младеж. Дано новата филмова лента вземе това под внимание.
Развитие на Злодеите
Spider-Man има едни от най-великите злодеи в комиксовата вселена - единствената му конкуренция е Батман. Най-добрите му врагове са тези, които са свързани по някакъв начин с Peter или Spidey. Това е част от причината защо Green Goblin и Venom са в топ 3. А ако Spider-Man 3 доказа нещо, то е, че изкуственото създаване на такава връзка между героя и злодея не работи.
Една грешка, която новият филм трябва да избегне, е да следва пътеката на предшествениците си. Green Goblin не е задължителен за първи злодей. Norman Osborn е много важен образ, но ще е по-добре, ако бавно се стигне до издигането му в мега-злодей - а първият филм се фокусира върху врагове, които не са пресъздавани преди, както Batman Begins направи с Ras Al Ghul и Scarecrow.
Предишните филми силно загатнаха за появата на Lizard - така че защо този път не дадат на феновете това, което искат, и не сложат Гущера в първият филм? Dr. Conners е един от близките до Peter Parker, така че драмата е гарантирана. В комбинация с някой второстепенен злодей като Shocker или Rhino, и ето модел, подобен на Batman Begins.
Сега за Norman Osborn - Spider-Man 1 добре показа как той се възхищава на Peter повече, отколкото на сина си, Harry. Ultimate Spider-Man отнесе този аспект по-далече, представяйки Norman като заинтересуван в Peter дори и след като става Green Goblin. Когато Гоблина излиза от затвора, първата му работа е да намери "сина" си - Peter, а не Harry.
Добра идея е Norman да бъде представен на ранен етап, но не трябва да се бърза и да го превръщат в Гоблина незабавно. Филмите трябва да изградят тези отношения на баща и син между образите, така че Peter да е дълбоко засегнат, когато злото стане. Отново да видим The Dark Knight - всички знаят от самото начало, че Harvey Dent ще стане Two-Face. Истинският въпрос е как точно ще протече трансформацията и как ще афектира близките му.
Подобен е случаят с Venom - може би той щеше да е по-добър злодей, ако Eddie Brock бе представен в предишните филми. Името е споменато за кратко в Spider-Man 1, но конкуренцията му с Peter трябваше да бъде разгледана по-широко, за да има мотивацията му по-силен заряд. Този метод трябва да бъде приложен при всички важни злодеи за в бъдеще.
Изграждане на Трилогия
Това се припокрива с предишният аргумент. Sony притежава правата над Spider-филмите за неопределено време. Би било тъпо да не създадат предварителен план, по който да изградят една силна трилогия. Продуцентите трябва да имат идея къде ще заведат образите във 2-ра и 3-та част от самото начало. Колко години от живота на Peter ще покрият тези филми? Кои злодеи и приятели ще срещне - или загуби?
Един от главните проблеми в Spider-Man 3 бе, че конфликтът със Sandman е идентичен с този от първият филм. Peter вече е наказал убиеца на чичо си, научил е за отговорностите си и е продължил напред. Така че защо се връщаме към старите рани? Също така всички знаят, че режисьорът sam Raimi не е искал Venom, но в последната минута е бил принуден да го добави в сценария - което нарани сериозно екранното му време и степента на заплаха.
Този път трябва да се създаде ясна пътека относно накъде ще се отправи трилогията. Ако Mary Jane ще дебютира в част 2-ра, защо да не загатнат появата й както Stan Lee направи в комиксите? Ако злодей ще е главният враг в част 3-та, най-добре появата му да не е на случаен принцип. Ако продуцентите планират сагата си от началото, не би трябвало да има разочарования.
Подобрен Хумор
Дори и в най-добрият си момент, предишните Spider-Man филми се спъхава що се отнася до хумора. Spidey е образ, който разчита на шеги и сарказъм в битките почти толкова, колкото и на юмруците си. Някой спомня ли си как той подлудяваше престъпниците с бърборенето си в Spider-Man 2? Не, защото няма такъв момент.
Този елемент определено има нужда от подобряване. Защото Spidey е добър именно в това - да вбесява враговете си чрез шегите си. Пък и зрителите обичат герои, които ги разсмиват.
Хуморът обаче има и по-голяма функция. Паякът го използва най-вече, за да се справя по-лесно с трагедиите в живота си. Това е част от психологията му. Дали ще е, за да се отърси от проблемите си, или за да се избъзика с човека в костюм на лешояд, хуморът на Peter трябва да блести.
Любовната Страна
Въпреки лошият си късмет, Peter Parker е късметлия поне в един аспект - той някак успява да привлича все готини жени към особата си. Разглеждайки списъка на приятелките му - Betty Brant, Gwen Stacy, Black Cat, Mary Jane - учудвам се, че Peter се оплаква толкова много.
Филмите по-скоро игнорираха тази страна на живота му. Това най-вероятно е заради факта, че MJ бе избрана за единственият любовен интерес на героя. Което е грешка. И макар че Betty и Gwen се появяват в различен етап, нито една от тях няма много важна роля.
В Ultimate Spider-Man (новото име е Ultimate Comics: Spider-Man), Peter върти три момичета - MJ, Gwen и Kitty Pride, което доведе до доста забавни събития. Естествено връзката му с Kitty е извън правата на Sony, тъй като тя е част от X-Men, но тя може да бъде заменена от Betty Brant например. Идеята ми е, колкото повече жени в живота на Peter, толкова по-добре.
По-важното, романтиката помага да се дефлектира трагедията и драмата в кариерата на Spidey. Също както хуморът, тя поддържа нещата балансирани и непредсказуеми. А понякога, тази романтика става източник дори на по-голяма трагедия. И смъртта на Gwen Stacy, един от най-сърцераздирателните моменти в комиксовата индустрия, би била идеална, макар и трагична кулминация за един от филмите.
Поддържащите Образи
Освен върху злодеите и любовните интереси, фокус е нужен и над поддържащият екип. Spidey е толкова силен, колкото най-слабото си звено, все пак. Докато предишните филми успешно представиха малка част от тези образи, не могат да се мерят със броя им в комиксите.
Harry Osborn е витална част от историята. Двамата с Peter са асоциални и сираци по свой собствен начин. Това сближава бедното момче от Queens с богатият син на химически магнат. С прогреса на филмите, образа на Harry също трябва да се развива. Това се случи в предишната трилогия, но там бе разгледан само аспектът за отмъщение. Добре ще е да бъде разгледана идеята за завистта на Harry, понеже баща му обича Peter повече от него. Също така не е задължително Harry да следва стъпките на баща си и да стане втория Green Goblin. Една от идеите в комиксите е, че той не е като Norman. Докато стария Osborn е зъл и луд, то Harry винаги ще има шанс за изкупление. Дори и да попадне във въртележка от наркотици и себе-отвращение, той винаги трябва да може да се поправи.
И тъй като действието ще се развива в училище, време е да се представят образи, които принадлежат на тази сфера. Освен MJ и Gwen, бих искал по-големи роли за Flash Thompson и Liz Allen например. Flash се появи в Spider-Man 1, но само за 2-3 сцени и бе сведен до типичен хулиган. И докато той започва така и в комиксите, Flash постепенно се променя и става близък приятел на Peter.
Други образи също са задължителни. Gwen Stacy, която дано да има по-важна роля, неминуемо ще доведе и баща си, George Stacy. И разбира се, не можем да минем без Daily Bugle - надявам се на по-добро представяне на Robbie Robertson, Ned Leeds. А ако не чуем J. Jonah Jameson да крещи за още снимки, няма да е истински Spider-Man филм, нали?
Без Щуротии
И под щуротии имам предвид безумни неща, които не подхождат на героя - така наречения "камп" стил. Кампът е приемлив, но в малки дози, особено в този род филми. Но когато имаме Peter Parker, който използва акробатичността си в джаз клуб, става прекалено. А дали Spider-Man 2 спечели нещо от сцената, в която се чува "Raindrops Keep Falling On My Head"? Може би, но разликата с останалата част на филма бе прекалено голяма.
Новите филми трябва да се фокусират на хумор, не на камп. Зрителите може да се смеят, но също така и да приемат борбата на Peter сериозно. Някои от самите злодеи са трудни за сериозно възприемане. Green Goblin трябва да е заплашителен, не глуповат. Същото се отнася и за Vulture и Electro. Това зависи в голяма степен от дизайна на костюмите и актьорската игра - ако прекараш целия филм, подсмивайки се на бронята на Гоблина, трудно може да го приемеш за сериозен враг.
Дори и ако новите филми за Паяка не са част от останалата филмова вселена на Marvel, надявам се да заемат елементи от тях. В частност, Iron Man е филм, който предлага много забавни моменти, без да става нелеп. Зрялост и лекомислие могат да вървят ръка за ръка. Все пак, вече не сме в 60-те и това не е сериалът Batman с Adam West.
Консултация с Комиксите
Не е случайност, че комиксовите филми стават все по-добри, тъй като филмовите студия все повече се допитват до писателите на тези книги. Spider-Man си беше популярен и преди да се появи на голям екран - така че хората, отговорни за това могат да са от голяма полза за продължаващата му филмова кариера.
Всъщност, Sony са се консултирали със Stan Lee и Brian M. Bendis за първият Spider-филм. Adi Granov, работил по Iron Man Extremis, бе нает да създаде дизайна на костюма на Stark. Matt Fraction също е бил главен консултант по сценария на Iron Man 2. Мнозина други писатели работят по Thor, Captain America и The Avengers.
Точно от това се нуждае Spidey. Главната му поредица, Amazing Spider-Man претърпя огромни промени през последните 2 години заради историята "Brand New Day". Писателите, отговорни за това - Dan Slott, Marc Guggenheim и Joe Kelly са сред най-добрите в бизнеса и знаят кои аспекти от митологията на образа са важни.
Но понеже действието ще се развива в училище, продуцентите най-добре да се обърнат към Bendis. Той наистина знае как трябва да изглежда ученическия живот на Peter. Повечето препоръки в тази статия са базирани именно върху неговите истории в Ultimate Spider-Man. Все пак, редки са случаите, в които филмова адаптация е успешна без да черпи информация от първоизточника си.
Ето моите предложения за това какво трябва бъде разгледано в предстоящият филм - или по-скоро какво бих искал да видя в следващото кинематграфично приключение на Паяка.
Без Произхода
Спокойно можем да кажем, че Spider-Man е сред най-популярните герои в света. Всеки знае историята как асоциалният тийнейджър е ухапан от радиоактивен паяк и получава невероятни сили, и как научава за голямата отговорност по неособено приятен начин. Този произход е добре уловен от предишните филми, анимационните серии, видео игрите и десетилетия от комикси.
Затова би било загуба на време да се преразкаже произхода отново. Проблемът с такива истории е, че те са доста линейни - установяване на героя, изграждане на драмата му, придобиването на силите, на костюма, битка със злодея и тн. От първият филм не са изминали и 10 години, така че надали някой е забравил кой е Spidey.
Естествено, другият рестартиран в последните години франчайз, Batman, отдели половината си време на произхода на Брус Уейн. Само че в случая тази история беше игнорирана в предишните части, или ненужно променяна.
The Incredible Hulk (2008) предложи разумно решение на този проблем. Този филм не губи време да покаже на зрителите кой е Брус Банър, като всичко важно е покрито по време на отварящите надписи. Добре ще е Spider-Man да следва този пример.
Емоционалната Страна
Всеки достоверен комиксов филм трябва да представи успешно емоциите на главния си образ. Spider-Man 3 не се справи добре. Peter Parker е момче с проблеми, което се бори с последиците от най-голямата грешка в живота си. В същото време слагането на костюма е голямо облекчение за него, като му позволява да се наслаждава на живота много повече, отколкото в цивилни дрехи. Балансът между комедия и трагедия трябва да е добре уловен.
Да погледнем Сагата с Клонингите или "Back In Black" например. И в двете истории писателите направиха грешката да поставят тъжни моменти един след друг. В "BiB" идентичността му е разкрита, леля Мей е простреляна и на смъртно легло, а Peter е принуден да сложи черния костюм, и да стане прекалено мрачен образ. В един момент това започва да работи против цялостната история.
Това, което ме притеснява е как филмовите студия отбелязват успеха на Batman Begins и The Dark Knight. Много от тях вярват, че мрачното, грубо преразказване е правилният начин за пресъздаване на този успех. Но това, което сработва при Батман, няма задължително да работи и при Spidey.
Не Състарявайте Паяка
Един от интересните елементи в ребуута е, че той ще се фокусира върху тиинейджъра Peter Parker. В първият филм той прекара едва половин час в училище, след което завърши и се премести в града. Надявам се, че този път целият филм, дори и продължението му (ако има такова) ще заемат място в училище. Просто има много потенциал в тези истории, за да бъдат подминати.
В комиксите Peter прекарва 28 броя (горе-долу две години) в училище. Растежът му е бавен, естествен процес, което позволило на феновете да присъстват на всички ключови моменти в живота му. В сегашните комиксите Peter е 29-30 годишен, някои читатели искат той да старее дори по-бавно. В Ultimate Spider-Man например, въпреки че сериите се издават вече 10 години, Peter е пораснал с не повече от година - в продължение на 133 броя.
Дали ще разглеждаме Ultimate Вселената, анимацията Spectacular Spider-Man или класическите Lee/Ditko/Romita комикси, изглежда, че едни от най-добрите премеждия в живота на Spidey са се случили именно през ученическите му години. Основният чар на Spider-Man е, че той е човек с проблеми, въпреки супер силите си и интелекта си. Но колкото повече расте, толкова по-трудно става да съчувстваш на мъж, който не може да подреди живота си. Образът просто работи най-добре като младеж. Дано новата филмова лента вземе това под внимание.
Развитие на Злодеите
Spider-Man има едни от най-великите злодеи в комиксовата вселена - единствената му конкуренция е Батман. Най-добрите му врагове са тези, които са свързани по някакъв начин с Peter или Spidey. Това е част от причината защо Green Goblin и Venom са в топ 3. А ако Spider-Man 3 доказа нещо, то е, че изкуственото създаване на такава връзка между героя и злодея не работи.
Една грешка, която новият филм трябва да избегне, е да следва пътеката на предшествениците си. Green Goblin не е задължителен за първи злодей. Norman Osborn е много важен образ, но ще е по-добре, ако бавно се стигне до издигането му в мега-злодей - а първият филм се фокусира върху врагове, които не са пресъздавани преди, както Batman Begins направи с Ras Al Ghul и Scarecrow.
Предишните филми силно загатнаха за появата на Lizard - така че защо този път не дадат на феновете това, което искат, и не сложат Гущера в първият филм? Dr. Conners е един от близките до Peter Parker, така че драмата е гарантирана. В комбинация с някой второстепенен злодей като Shocker или Rhino, и ето модел, подобен на Batman Begins.
Сега за Norman Osborn - Spider-Man 1 добре показа как той се възхищава на Peter повече, отколкото на сина си, Harry. Ultimate Spider-Man отнесе този аспект по-далече, представяйки Norman като заинтересуван в Peter дори и след като става Green Goblin. Когато Гоблина излиза от затвора, първата му работа е да намери "сина" си - Peter, а не Harry.
Добра идея е Norman да бъде представен на ранен етап, но не трябва да се бърза и да го превръщат в Гоблина незабавно. Филмите трябва да изградят тези отношения на баща и син между образите, така че Peter да е дълбоко засегнат, когато злото стане. Отново да видим The Dark Knight - всички знаят от самото начало, че Harvey Dent ще стане Two-Face. Истинският въпрос е как точно ще протече трансформацията и как ще афектира близките му.
Подобен е случаят с Venom - може би той щеше да е по-добър злодей, ако Eddie Brock бе представен в предишните филми. Името е споменато за кратко в Spider-Man 1, но конкуренцията му с Peter трябваше да бъде разгледана по-широко, за да има мотивацията му по-силен заряд. Този метод трябва да бъде приложен при всички важни злодеи за в бъдеще.
Изграждане на Трилогия
Това се припокрива с предишният аргумент. Sony притежава правата над Spider-филмите за неопределено време. Би било тъпо да не създадат предварителен план, по който да изградят една силна трилогия. Продуцентите трябва да имат идея къде ще заведат образите във 2-ра и 3-та част от самото начало. Колко години от живота на Peter ще покрият тези филми? Кои злодеи и приятели ще срещне - или загуби?
Един от главните проблеми в Spider-Man 3 бе, че конфликтът със Sandman е идентичен с този от първият филм. Peter вече е наказал убиеца на чичо си, научил е за отговорностите си и е продължил напред. Така че защо се връщаме към старите рани? Също така всички знаят, че режисьорът sam Raimi не е искал Venom, но в последната минута е бил принуден да го добави в сценария - което нарани сериозно екранното му време и степента на заплаха.
Този път трябва да се създаде ясна пътека относно накъде ще се отправи трилогията. Ако Mary Jane ще дебютира в част 2-ра, защо да не загатнат появата й както Stan Lee направи в комиксите? Ако злодей ще е главният враг в част 3-та, най-добре появата му да не е на случаен принцип. Ако продуцентите планират сагата си от началото, не би трябвало да има разочарования.
Подобрен Хумор
Дори и в най-добрият си момент, предишните Spider-Man филми се спъхава що се отнася до хумора. Spidey е образ, който разчита на шеги и сарказъм в битките почти толкова, колкото и на юмруците си. Някой спомня ли си как той подлудяваше престъпниците с бърборенето си в Spider-Man 2? Не, защото няма такъв момент.
Този елемент определено има нужда от подобряване. Защото Spidey е добър именно в това - да вбесява враговете си чрез шегите си. Пък и зрителите обичат герои, които ги разсмиват.
Хуморът обаче има и по-голяма функция. Паякът го използва най-вече, за да се справя по-лесно с трагедиите в живота си. Това е част от психологията му. Дали ще е, за да се отърси от проблемите си, или за да се избъзика с човека в костюм на лешояд, хуморът на Peter трябва да блести.
Любовната Страна
Въпреки лошият си късмет, Peter Parker е късметлия поне в един аспект - той някак успява да привлича все готини жени към особата си. Разглеждайки списъка на приятелките му - Betty Brant, Gwen Stacy, Black Cat, Mary Jane - учудвам се, че Peter се оплаква толкова много.
Филмите по-скоро игнорираха тази страна на живота му. Това най-вероятно е заради факта, че MJ бе избрана за единственият любовен интерес на героя. Което е грешка. И макар че Betty и Gwen се появяват в различен етап, нито една от тях няма много важна роля.
В Ultimate Spider-Man (новото име е Ultimate Comics: Spider-Man), Peter върти три момичета - MJ, Gwen и Kitty Pride, което доведе до доста забавни събития. Естествено връзката му с Kitty е извън правата на Sony, тъй като тя е част от X-Men, но тя може да бъде заменена от Betty Brant например. Идеята ми е, колкото повече жени в живота на Peter, толкова по-добре.
По-важното, романтиката помага да се дефлектира трагедията и драмата в кариерата на Spidey. Също както хуморът, тя поддържа нещата балансирани и непредсказуеми. А понякога, тази романтика става източник дори на по-голяма трагедия. И смъртта на Gwen Stacy, един от най-сърцераздирателните моменти в комиксовата индустрия, би била идеална, макар и трагична кулминация за един от филмите.
Поддържащите Образи
Освен върху злодеите и любовните интереси, фокус е нужен и над поддържащият екип. Spidey е толкова силен, колкото най-слабото си звено, все пак. Докато предишните филми успешно представиха малка част от тези образи, не могат да се мерят със броя им в комиксите.
Harry Osborn е витална част от историята. Двамата с Peter са асоциални и сираци по свой собствен начин. Това сближава бедното момче от Queens с богатият син на химически магнат. С прогреса на филмите, образа на Harry също трябва да се развива. Това се случи в предишната трилогия, но там бе разгледан само аспектът за отмъщение. Добре ще е да бъде разгледана идеята за завистта на Harry, понеже баща му обича Peter повече от него. Също така не е задължително Harry да следва стъпките на баща си и да стане втория Green Goblin. Една от идеите в комиксите е, че той не е като Norman. Докато стария Osborn е зъл и луд, то Harry винаги ще има шанс за изкупление. Дори и да попадне във въртележка от наркотици и себе-отвращение, той винаги трябва да може да се поправи.
И тъй като действието ще се развива в училище, време е да се представят образи, които принадлежат на тази сфера. Освен MJ и Gwen, бих искал по-големи роли за Flash Thompson и Liz Allen например. Flash се появи в Spider-Man 1, но само за 2-3 сцени и бе сведен до типичен хулиган. И докато той започва така и в комиксите, Flash постепенно се променя и става близък приятел на Peter.
Други образи също са задължителни. Gwen Stacy, която дано да има по-важна роля, неминуемо ще доведе и баща си, George Stacy. И разбира се, не можем да минем без Daily Bugle - надявам се на по-добро представяне на Robbie Robertson, Ned Leeds. А ако не чуем J. Jonah Jameson да крещи за още снимки, няма да е истински Spider-Man филм, нали?
Без Щуротии
И под щуротии имам предвид безумни неща, които не подхождат на героя - така наречения "камп" стил. Кампът е приемлив, но в малки дози, особено в този род филми. Но когато имаме Peter Parker, който използва акробатичността си в джаз клуб, става прекалено. А дали Spider-Man 2 спечели нещо от сцената, в която се чува "Raindrops Keep Falling On My Head"? Може би, но разликата с останалата част на филма бе прекалено голяма.
Новите филми трябва да се фокусират на хумор, не на камп. Зрителите може да се смеят, но също така и да приемат борбата на Peter сериозно. Някои от самите злодеи са трудни за сериозно възприемане. Green Goblin трябва да е заплашителен, не глуповат. Същото се отнася и за Vulture и Electro. Това зависи в голяма степен от дизайна на костюмите и актьорската игра - ако прекараш целия филм, подсмивайки се на бронята на Гоблина, трудно може да го приемеш за сериозен враг.
Дори и ако новите филми за Паяка не са част от останалата филмова вселена на Marvel, надявам се да заемат елементи от тях. В частност, Iron Man е филм, който предлага много забавни моменти, без да става нелеп. Зрялост и лекомислие могат да вървят ръка за ръка. Все пак, вече не сме в 60-те и това не е сериалът Batman с Adam West.
Консултация с Комиксите
Не е случайност, че комиксовите филми стават все по-добри, тъй като филмовите студия все повече се допитват до писателите на тези книги. Spider-Man си беше популярен и преди да се появи на голям екран - така че хората, отговорни за това могат да са от голяма полза за продължаващата му филмова кариера.
Всъщност, Sony са се консултирали със Stan Lee и Brian M. Bendis за първият Spider-филм. Adi Granov, работил по Iron Man Extremis, бе нает да създаде дизайна на костюма на Stark. Matt Fraction също е бил главен консултант по сценария на Iron Man 2. Мнозина други писатели работят по Thor, Captain America и The Avengers.
Точно от това се нуждае Spidey. Главната му поредица, Amazing Spider-Man претърпя огромни промени през последните 2 години заради историята "Brand New Day". Писателите, отговорни за това - Dan Slott, Marc Guggenheim и Joe Kelly са сред най-добрите в бизнеса и знаят кои аспекти от митологията на образа са важни.
Но понеже действието ще се развива в училище, продуцентите най-добре да се обърнат към Bendis. Той наистина знае как трябва да изглежда ученическия живот на Peter. Повечето препоръки в тази статия са базирани именно върху неговите истории в Ultimate Spider-Man. Все пак, редки са случаите, в които филмова адаптация е успешна без да черпи информация от първоизточника си.
Как Цветелина Борисова празнува продажба...
Как беше "харесвам те" на испа...
Как тлъстия поп Сиволдай се загубил в го...
Как беше "харесвам те" на испа...
Как тлъстия поп Сиволдай се загубил в го...
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 100