Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.06.2013 20:10 - Iron Man 3 Ревю
Автор: spectacularspidey Категория: Други   
Прочетен: 5297 Коментари: 11 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

image

Iron Man 3

Живот След The Avengers

Първият Iron Man филм излезе само преди 5 години. Тогава Marvel Studios стартираха нещо, което сега изглежда неспираемо. Това, което започна през 2008 с промяната на Тони Старк от арогантен богаташ производител на високо технологични оръжия в човек, осъзнал какво прави с живота си, бързо израстна в серия от успешни филми за другите супер герои, Thor, Captain America и Hulk, и кулминира в Отмъстителите, който IGN нарече „Междузвездните Войни на новото поколение”. Невероятно, но факт, и това не е всичко – през Май излезе Iron Man 3, а Thor 2, Captain America 2 и The Avengers 2 се задават в следващите две години.

Iron Man 3 е труден за определяне – различен от предишните два, благодарение на подхода на режисьора Шейн Блек, с толкова важен обрат, че може да развали целия филм за някои хора. Времето, което Старк прекарва в железния си костюм е сравнително малко, а финала те оставя с въпроса „Ами сега?” Преди да навляза в ревюто ще кажа, че филма ми хареса -  определено е с една идея над Iron Man 2, но не достига нивото на единицата. Ако Marvel планират това да е завършек на трилогия, то ще е солиден край; ако ли не, възможно е сами да са си направили капан...

Iron Man 3 намира Тони Старк в нарушено състояние след събитията в The Avengers – човекът се е променил, и това се вижда във всичко, от отношението му с Пепър до музиката, на която се наслаждава. Нова заплаха се надига в лицето на терориста Мандарин (Бен Кингсли) и бизнесмена Алдрич Килиън (Гай Пиърс), чийто атаки поставят Хепи Хоган (Джон Фавро) в болница, разрушават дома на Старк, и го отделят от всичко, което му е скъпо, само с един наличен костюм.

Сега, ако седнем да разбиваме сюжета на парчета ще забележим, че има доста сходни точки с колоса на Крис Нолан The Dark Knight Rises – обрат при злодейската страна, жената спасява героя в последната минута, героя се намира много далеч от нормалната си среда и тн. Това разбира се не е минус, но в края на краищата е странно. От друга страна получаваме не много добра адаптация на комикса Extremis (Iron Man v4 #1-6), тъй като явно Шейн Блек не се е интересувал толкова да разясни механиките на тази технология, колкото само да я представи. Всъщност след няколко гледания на филма смея да твърдя, че Блек е сътворил нова версия на режисьорския си дебют Kiss Kiss Bang Bang (с щипка Lethal Weapon), само че с главно действащо лице Тони Старк. Ако изгледате двата филма един след друг ще усетите, че сюжетите им са навързани по сходен начин. Интересен подход, но не пасва съвсем тук – все пак това е супер геройски филм, но няма много от „супер”-ското.

Сценарият обаче е чук, с множество реплики и моменти, които те хвърлят в смях (пример – Тони насочва оръжие към подчинен на Килиън, който се предава и казва „Честно, мразя да работя за тях, много са странни”). Комедия, идваща от ситуациите, в които персонажите попадат е най-добрия тип. Хуморът се среща из целия филм и като цяло служи за разсейка от тежките неща, през които минават героите.

image
Iron Man 3 се крепи на плещите на Робърт Дауни, няма спор. Няма смисъл да казвам отново, че Дауни Е Тони Старк, винаги ще бъде и ми е жал за човека, който евентуално ще го замести. Неговите харизма, присъствие, манеризми и реакции не могат да бъдат дубликирани.  Сценаристите Дрю Пиърс и Блек изобразяват Тони много близо до сегашната му комиксова версия, заемайки главно от броевете на Мат Фракшън – ето защо хората, чели комикса ще знаят защо този Старк си е 100 процентов Старк, останалите най-вероятно няма да го харесат. Тони вече не мисли за себе си – наема се да разследва Мандарина дори и преди Хепи да стане жертва на бомбадировките му. Той е пълноправен герой, и действа като такъв във всеки момент. Останало е малко от заднишкото му държание, но в умерени количества. Все още прави грешки заради егото си (като да разкрие адреса си пред злодея), но това винаги е било част от образа. Може да се каже, че това е и смисъла на тези филми – Тони Старк не е съвършен, важното е, че е готов да се поправи.

Интересно ми е обаче, след решението, което Тони взима на финала, как Джос Уидън смята да го върне в продължението на The Avengers. След такъв окончателен акт, ако решат да правят Iron Man 4 (а съдейки по приходите, ще решат), как пък това ще стане

 

image
Поддържащия каст, съвсем очаквано, е на добро ниво, като най-подобрен се явява Дон Чийдъл, в ролята на Джеймс Роудс. В Iron Man 2 не се усещаше приятелство между Роуди и Тони, дали заради актьорите, дали заради малкото им общи сцени. Тук обаче двамата са като неразделни. Костюмът на War Machine сега се зове Iron Patriot, и макар че няма нищо общо с комиксовия еквивалент, изглежда много добре. Гуинет Полтроу дава може би най-разгърнатата си изява като Пепър, далеч от мрънкащата досадница от Iron Man 2.

Iron Man 3 обаче се дъни, и то значително, когато става дума за злодеите. След Обедая Стейн не успяха да сътворят друг интересен враг за Тони. Иван Ванко имаше заблудена мотивация, Джъстин Хамър беше абсолютна смешка, която иска да бъде следващия Тони Старк. В тройката антагонистите са мааалко по-добре, но това не го казвам като комплимент. Първо, те са интегрирани в сюжета по доста нескопосан начин. Ретконът с Алдрич Килиън е идентичен със сцената в Spider-Man 3, в която Сам Рейми ни разкри, че не обикновения  бандит, а Сендмен е убиеца на чичо Бен. Тук се връщаме в 1999 година, когато Тони се запознава с Килиън и го прецаква, казвайки му, че ще работят заедно. Алдрич остава с пръст в уста и се зарича да разработи компанията си A.I.M. и Екстремис технологията, с които да измести Старк. Тази интеграция не действа, защото се предполага, че Алдрич събира омраза към героя в продължение на 13 години, но ние тепърва научаваме за това. Не става.

Второ, Мандарина го взима най-лошо. Сър Бен Кингсли е идеален за ролята, и дори след разкритието относно образа му пак закова всяка своя сцена – но вече нищо не беше същото. Още по-лошо, защото трейлърите индикираха, че Мандарина ще е главната заплаха във филма, и знаейки комиксовата му история, можеше да се получи интересен двубой на тема „технология срещу магия”. Като знам колко задълбочено хората анализират всеки аспект от тези филми, такава драстична промяна ще бръкне в здравето на много фенове.  Все едно да разкрият, че Терминатор никога не е бил киборг от бъдещето.

Още едно нещо, което не ми хареса е че други хора освен Тони и Роуди използваха железните костюми. Според това намали важността и уникалността им.

 

image
Що се отнася до екшън и специални ефекти, Iron Man 3 не разочарова – но и не предлага нещо невиждано досега. Новият начин, по който Тони облича костюмите си е впечатляващ, финалния сет е доволно голям и оплетен, има си стрелби и въздушни изпълнения и всичко необходимо. Но визуалните ефекти не изглеждат толкова „лъскави” като в предишните Marvel филми – 17 различни студия са работили по тях, но никой не може на замени великаните ILM. Това не означава, че ефектите са зле – просто не попват от екрана както преди.

В заключение, Iron Man 3 е солиден филм, но далеч от перфектен. Пропуснати са много възможности, най-вече в създаване на подобаващ злодей, и уникалния подход на Шейн Блек се е отразил колкото позитивно, толкова и негативно на крайния продукт. Все пак, последният надпис гласи „Тони Старк ще се завърне”, и съм заинтригуван кога и как ще стане това.

Оценка – 3.5/5

 




Тагове:   филм,   Marvel,   iron man,   мандарин,   Тони,   2013,   старк,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. alshu - Това не означава, че ефектите са зле – просто не попват от екрана както преди.
18.06.2013 16:11
Welcome back!

Изгуби се нещо, ти. Липсваха ми редовните постове.
Надявам се в скоро време да ни зарадваш и текст за "Пропадане в мрака", а и скоро идва "Човек от стомана".

Относно ефектите - според мен засенчват всичко от филмите на Marvel с изключение на Avengers-ите...да, ILM са титани.

Аз щом поствам тук, значи ще вкарам и нещо за мен (пусто его):
- Сигурно вече знаеш. Пуснаха пилота на новия анимационен сериал Avengers Assemble (от авторите и в света на Ultimate Spider-Man). Според мен картинките бяха красиви, но историята е хаотична, а диалозите пълно безумие. Играта на voice actor-ите не ме вдъхнови хуч. През 80-те щеше да пожъне фурор, но след неща като Avengers EMH, Planet Hulk и Tales Of Asgard е буквално смехотворни.
- Man Of Steel прави страхотни печалби в момента. Което от една страна е хубаво за Justice League, но може би означава JL филм с режисьор Снайдър и сценарист Гойер...което според мен не е хубаво нещо.
Остава само да се надяваме на Justice League Dark с Дел Торо креативен контрол. Дано WB потвърдят проекта.
- Междувременно Дел Торо ще снима пилот по мангата Monster за HBO. От една страна нисто съм фен, нито пък наресвам продуктите на тази телевизия...от друго ми е любопитно как ще "поамериканчат" сюжета и ще преместят действието от Германия-Чехия в Щатите. Колосална задача, свързана с пренаписването на всеки един образ.
Гледал съм анимето по мангата и определено е за компания, която да обсъжда гласно сложната сюжетна плетеница и да root-ва вокално (за отрицателните герои естествено). При самостоятелно гледане се набиват в очи маса нелогичности (осолено към края) и досадния метод за разтегляне на историята и изкуствено нагнетяване на напрежението.
- Ще има филм по Fables. Те какво можеш да ми кажеш за тях? Срещам само суперлативи.
- Зачетох нещо ново но IDW - Half Past Danger = нацисти+динозаври+нинджи(?)
Аз си подам.
- Сятам да започна "сериозно" New 52 от Green Lantern Corps, Batam Inc и Birds Of Prey ;)))
цитирай
2. spectacularspidey - :) Ами работя по цял ден, брат, почти ...
18.06.2013 23:40
:) Ами работя по цял ден, брат, почти нямам свободно време. Почнал съм текста за Into Darkness, но кога ще е готов, не знам...

такаа, сега по темите

- Avengers Assemble хич не ми допадна - гласове, сюжет, анимиране, диалог, отникъде го няма. И все пак ми е интересно какво ще направят с Кабала на Ред Скул, така че поне първи сезон ще изгледам.

- Трейлъра на Hulk and The Agents of SMASH ми уби всякакъв интерес в сериала. Излагация

- Честно казано не съм примрял за JL филм, но Снайдер е кадърен режисьор, защо така негативно за него :)

- За Fables нищо не мога да ти кажа. Знам само че са замесени върколаци - но щом правят филм и игра по него, значи си струва.

- от IDW ти препоръчвам също Teenage Mutant Ninja Turtles, ако си им фен

- Batman Inc силно го препоръчвам, но за да схванеш всичко, трябва да започнеш от първия volume

Това е засега :)
цитирай
3. alshu - защо така негативно за него
19.06.2013 11:07
"защо така негативно за него" - не съм му харесал и един от филмите...той може да си е кадърен и уважаван...важното е, че АЗ не го обичам. ;)))

"Трейлъра на Hulk and The Agents of SMASH" - не съм го гледал, ама прочетох синопсиса та тръпки ме побиха.

"Честно казано не съм примрял за JL филм" - е, аз съм...но за такъв който би ми харесал...изгледите към момента са нулеви.

"ти препоръчвам също Teenage Mutant Ninja Turtles" - от една страна не ми е практично, защото има огромен материал по темата, от друга никога на съм си падал по тях.
Като излязоха по нашата телевизия, сигурно съм бил единственото хлапе, което не ги харесваше (да, знам че комиксът е различен от тази версия...най-малкото съм чел твоите писания). Просто не ме вдъхновяват.

"но за да схванеш всичко, трябва да започнеш от първия volume" - всъщност се оказа, че това което съм си набавил е 2010-2012, а не от New 52.
Точно от там ще почна.

Сигурно знаеш, че ще излиза dtv-то Justice League: The Flashpoint Paradox. Интересно ми е, дали след него всички нови анимирани заглавия вече ще се развиват в New 52 или поне ще са базирани на истории от там.
цитирай
4. spectacularspidey - - напротив, TMNT на IDW засега на ...
19.06.2013 23:33
- напротив, TMNT на IDW засега на 22-ри брой, ако не броим микро-сериите. Не говоря за старите комикси от 1984 :)

- за Batman Inc, да, за преди Новите 52 говорех. Те са 9 броя, след което задължително се чете Batman Incorporated: Leviathan Strikes

Иначе знам за Flashpoint Paradox, естествено, но за по-нататък никой не казва. Брус Тим се оттегли като изп. продуцент за жалост, така че ще видим дали това ще повлияе на качеството. Следващия филм се говори че се казва Justice League War... дали пък няма да е адаптация на Trinity War?
цитирай
5. alshu - дали пък няма да е адаптация на Trinity War
20.06.2013 10:31
"дали пък няма да е адаптация на Trinity War"
Ето, ти вече имаш някаква идея. Значи на New 52 намирисва ;))).

Това че Тим си тръгна е лош знак.
Явно в анимационния отдел на WB се случват някакви лоши неща. Може би заглавията на DC не носят достатъчно печалба (за Mystery Inc и The Looney Tunes Show също не е ясно)
Най-малкото Beware the Batman от което още не сме видели нищо, остава автоматично с прецакан втори сезон, независимо от рейтингите.
Може би са се заклели никога вече да не почват сериал, който не е базиран на вече съществуваща линия от играчки ;))).

Друг лош знак - Superman Unbound.
Проектът беше изключително евтино анимиран.
Дали защото са бързали да излезе преди Man Of Steel или защото им липсват пари...

Поне в трейлъра на Flashpoint Paradox анимацията беше добре.

ПП
Относно бъдещата ти статията за Star Trek Into Darkness - предполагам ще коментираш и мимолетното споменаване на Section 31.
Аз не че към някакъв ST geek, но в единственият сериал от френчайза, който съм изгледам напълно - DS 9, съществуването на Section 31 беше част от централните теми.
Когато я разпознах в потопа от референции към старите заглавия (какъвто е целия Into Darkness) се изхилих гръмогласно...и малко притесних останалите зрители в киносалона ;))).
цитирай
6. spectacularspidey - Аз пък изобщо никога не съм бил фен на ...
20.06.2013 23:35
Аз пък изобщо никога не съм бил фен на Трек, единствено филмите на Дж Дж Ейбърмс ми харесват. Секция 31 в момента нищо не ми говори :)
цитирай
7. alshu - Секция 31 в момента нищо не ми говори
21.06.2013 13:22
Е, може да я потърсиш в wiki, но принципно това е секция от управлението на Федерацията, която не съществува.
На книга - има сам 30 секции.
Тайна организация засекретена ще от основаването и.
Целта и е с не толкова демократични средства да осигурява бъдещето на човечеството, без това да окаля политическия му имидж.

Не знам кога се споменава за първи път (и в wiki може да грешат), но аз го срещнах за първи път в DS9, като част от новата насока в поредицата - "Дай да го караме по-мрачно и да разкрием някои от кирливите ризи на Федерацията.".

В Into Darkness се споменава ей така между другото, като част от тоновете референции към оригиналите, но всъщност е важен момент.
В тази времева линия Секция 31 е част от официалните структури, за разлика от оригиналната версия, за която знаеха само членовете и.
Т.е. тази Федерация, не са плаши от това да си оцапа малко ръцете.

"Аз пък изобщо никога не съм бил фен на Трек" - то и аз не съм му страстен привърженик и съм гледал изцяло само DS9 и част от филмите, а от останалите само откъси.
Мислех, че може да знаеш разни трекийс неща, просто от обща гийк култура.
Все едно да знаеш, че Седморката на Блейк е космическата ТВ опера с най-мрачен край...без да си гледал и пет минути от шоуто. Във всяка статия за космически опери авторът държи да го спомене ;))).
цитирай
8. spectacularspidey - Ако тръгна да се задълбочавам и в ...
22.06.2013 08:36
Ако тръгна да се задълбочавам и в Стар Трек вселената, главата ми ще гръмне :)
цитирай
9. alshu - главата ми ще гръмне
25.06.2013 12:19
"главата ми ще гръмне" - прави, като мен - само се плъзгай по повърхността...;)))
Аз много бързо се отегчавам, затова и често сменям медиите, френчайзите и заглавията.
Ето горе съм написал "Batam Inc и Birds Of Prey", но всъщност се насочих към Justice League и Red Hood and the Outlaws (е, не че предните са ми отпаднали от приоритетите), щото са леко тъпички, но адски красиво нарисувани.
Добавих и още неща към списъка - май най-обещаващите са Suicide Squad и Detective Comics. Най-голямото разочарование до сега Batwing (Къв е тоя all black cast бе, еййй? И почти няма диалози.)

Втората глава на Half Past Danger нещо не ми хареса и ми дойде по-generic отколкото се надявах...ма то май ще са общо 6, та лошо няма.
цитирай
10. spectacularspidey - New 52 Batgirl също беше с неверо...
26.06.2013 23:34
New 52 Batgirl също беше с невероятни рисунки, не че историите не ги биваше.

Detective Comics и The Dark Knight ги спрях, просто не ми изглеждат важни.

Пробвай Nightwing, най-добра е от Bat-family сериите (след Батман, нали).
цитирай
11. alshu - Red Hood and the Outlaws след 12-та ...
28.06.2013 15:58
Red Hood and the Outlaws след 12-та глава заби надолу в сюжетно отношение, пък и артът се промени няколко пъти.
Мисля, че event-ът Death In The Family тотално му омаза централния сюжет. Да видим дали от 18 нататък ще се оправи.
Batgirl и Nightwing съм ги набелязал. И на тях ще им дойде времето.
Заради бърканицата с event-а поречтох и един-два от по-късните броеве на Teen Titans и Batman и нещо не съм много впечатлен от второто.
Не че е лошо ама рециклира до болка познати неща и някак хубавите картинките не са достатъчни.
Надявах се Detective Comics да е малко по-разнообразно ама щом казваш.

Смятам да довърша излезлите Justice League и после Teen Titans, а след това Demon Knights (там се е събрала интересна групичка), Legion of Super-Heroes и Green Lantern Corps...чак тогава да се върна към Bat-фамилията.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: spectacularspidey
Категория: Забавление
Прочетен: 882636
Постинги: 190
Коментари: 558
Гласове: 100
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031